עם 4 ישראליות וצמד אחיות אחד מופלא: אליפות המכללות יוצאת לדרך

האליפות היוקרתית תצא לדרך בבריכה בג'ורג'יה, כשלאה פולונסקי, אביב ברזלי, איילה ספיץ ואריאל חיון מהוות נציגות מרשימה. האחיות אלכס וגרטשן וולש ינסו להשלים 11 מדליות זהב משותפות, וגם: הכוכבות הנוספות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חיון, פולונסקי, ספיץ וברזלי | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

אליפות המכללות בשחייה לנשים יוצאת הלילה (בין רביעי לחמישי) לדרך בג'ורג'יה, כאשר במוקד כמה כוכבות על שיתנו לנו הצצה ראשונה לכושרן לפני המשחקים האולימפיים, וגם מספר שיא של ארבע שחייניות ישראליות שינסו לסגור את העונה המרשימה שלהן בפסגה.

רקע
למי שפחות "שוחה" בתחום, נסביר כי אליפות המכללות היא רגע השיא של העונה בליגת המכללות בארה"ב. העונה כולה, וכך גם האליפות, נערכת בבריכת 25 יארד, ומי שמעפילות לאליפות הן השחייניות שקבעו את התוצאות המהירות ביותר בכל משחה לאורך כל העונה. מלבד ההישגים האישיים, נצבר גם ניקוד קבוצתי על כל משחה לטובת התחרות הקבוצתית בין האוניברסיטאות.

אביב ברזלי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

הזווית הישראלית
בשנים האחרונות כבר התרגלנו לנוכחות בולטת באליפות המכללות לגברים, אולם השנה קיבלנו נציגות מרשימה גם אצל הנשים, עם ארבע שחייניות, שכולן מייצגות בארץ את אגודת מכבי חיפה. הבולטת ביותר מבין הארבע היא לאה פולונסקי (קאל ברקלי), אשר תשאף להעפיל לראשונה בקריירה לגמר באליפות, אחרי ששנתיים ברציפות סיימה במקום ה-9. שיאנית ישראל מדורגת במקום השישי ב-200 יארד מעורב אישי, שם הסיכוי שלה לגמר הוא הגדול ביותר, וכן במקום ה-10 במרחק הכפול ו-11 ב-200 פרפר. 

מלבדה, איילה ספיץ (נורת'ווסטרן) חוותה עונה מצוינת ומדורגת במקום ה-12 ב-200 גב וה-17 ב-200 חופשי, כשהיא צפויה לשחות גם 500 חופשי. האולימפית אביב ברזלי (טקסס A&M) תשחה גם היא את משחי הגב, כשב-200, היא מדורגת 16 במשחה, אך שווה מקום גבוה בהרבה ביום טוב. את הרשימה משלימה אריאל חיון (רייס) עם ה-100 פרפר בו היא מדורגת 16, כשהיא תשחה גם 200 פרפר ו-200 מעורב אישי. הישראליות צפויות גם לקחת חלק במשחי השליחים עבור האוניבריסטאות שלהן, שכרגיל יהיו מרתקים במיוחד.

לאה פולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי איגוד השחייה

שלטון האחיות
מי שצפויות להשתלט על הפודיום בלא מעט משחים הן האחיות אלכס וגרטשן וולש, שתיהן מייצגות את וירג'יניה. כל אחת מהן מדורגת ראשונה בשלושה משחים, כאשר אלכס בת ה-22, סגנית האלופה האולימפית ואלופת העולם ב-200 מעורב אישי, היא הפייבוריטית בשני משחי המעורב וב-200 חזה, בעוד גרטשן בת ה-21 תזנק ב-50 וב-100 חופשי וב-100 פרפר.

בשנה שעברה השתיים לא ניצחו בכל משחה בו השתתפו (ד"ש ממגי מקניל וקייט דגלאס שסיימו את לימודיהן), אולם השנה כל דבר פרט לשש מדליות זהב אישיות ועוד חמש בשליחים יהיה הפתעה, בדרך למה שעשויה להיות האליפות הרביעית ברציפות של וירג'יניה.

אלכס וולש עם המדליה האולימפית בטוקיו | צילום: Walsh Family, Wikimdeia

כוכבות נוספות
מלבד האחיות, נוכל למצוא גם את שחיינית השנה הראשונה של פלורידה, בלה סימס, שתבלוט ב-200 וב-500 חופשי וב-200 גב, את קת'רין ברקוף שתבוא לסיבוב פרידה ב-100 גב, את האלופה האולימפית לידיה ג'ייקובי, שלא הרשימה השנה אך תמיד מסקרנת במשחי החזה, וחזיסטית נוספת בדמות מונה מקשארי האירית של טנסי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג