עם 24 שחייניות ושחיינים מישראל: אליפות העולם בשחייה למאסטרס יוצאת לדרך

אחרי ששחייני העילית סיימו את חלקם, ייכנסו המאסטרים לעניינים ביפן. בין המועמדים הבולטים למדליות מישראל: השחיין האולימפי גרשון שפע, יונה תדיר, עדינה פאור, זאב שבתאי, רונדה ניסמן, איגור קרבקוב ועוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
זאב שבתאי, סטלה הולדשטיין, גרשון שפע ודניאלה ברנע | צילום: גיא שמואלי

אליפות העולם בשחייה למאסטרס תצא לדרך הלילה (בין שלישי לרביעי) בפוקואוקה יפן, בהשתתפות 24 שחייניות ושחיינים מישראל. התחרות נערכת כמיטב המסורת מיד עם סיומה של אליפות העולם בשחייה, ובאותם מתקנים בהם רק לפני כמה ימים התחרו שחייני העלית.

לכתבות נוספות בנושא:
הולי מולי: כך אוקלהאן השתלטה על המשחה האיכותי ביותר באליפות העולם
50 שיאים נשברו באליפות ישראל בשחייה למאסטרס, גרשון שפע ואניה גוסטומלסקי כיכבו
רשימת התוצאות המהירות בעולם למאסטרס: נוכחות מרשימה לשחיינים הישראלים

היומיים הראשונים של התחרויות מוקדשים למשחי המים הפתוחים, כאשר בגיל המאסטרס האליפות היא למרחק של 3 ק"מ, ולאחר יום מנוחה יהיו שבעה ימים של משחי הבריכה, משחים אישיים ושליחים, שנערכים במתכונת של גמר ישיר לפי קבוצות הגיל כשקבוצת הגיל הצעירה ביותר היא 29-25 והמבוגרת ביותר היא 90 ומעלה.

בתחרות משתתפים כ-6000 שחיינים ושחייניות מכל העולם, והיא למעשה חלק מאירוע מאסטרס של כל ענפי המים, הכוללים גם כדור מים, קפיצות למים ושחייה אומנותית, המשתרעים על כל רחבי האי היפני הדרומי קיושו. יש לציין שבאליפות העולם למאסטרס השחיינים מייצגים את האגודות השונות תחת איגוד השחייה הישראלי. זו הסיבה, לדוגמא, שקבוצות השליחים מורכבות תמיד משחיינים של אותה אגודה, ואי אפשר להרכיב קבוצה של "נבחרת ישראל".

גרשון שפע | צילום: ארן הרשלג

בין השחיינים הבולטים במשלחת הישראלית ניתן למצוא את מי שייצג את ישראל שלוש פעמים במשחקים האולימפיים ושיאן העולם למאסטרס גרשון שפע, שמועמד למדליות לגיל 84-80 במשחי החזה, הגב והמעורב אישי. גם אלוף העולם למאסטרס מהאליפות הקודמת יונה תדיר (84-80) ינסה לעמוד שוב על הפודיום ב-50 חופשי. עוד מועמדים למדליות: יוסף קליגמן, זאב שבתאי, איגור קרבקוב, רומן טיטינשניידר, אסף בן חיים, דניאלה ברנע, רונדה ניסמן ועדינה פאור.

את המשלחת הישראלית מאמן נצר שומר שלום ומנהל המשלחת הינו גיא שמואלי. השחיינים והשחייניות עברו אימונים משותפים בחודשים האחרונים במכון וינגייט כהכנה לאליפות, ואנחנו בשוונג נעקוב מקרוב אחרי המשלחת ונדעכן על הישגיה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג