"עם אופני הטנדם אני מגיעה למקומות שבחיים לא הייתי מגיעה אם הייתי רואה"

בקבוצת הרכיבה "כן ולא", רוכבים יחדיו רואים עם עיוורים ולקויי ראייה על אופני הטנדם בשותפות אמיתית, אמיצה ומעוררת השראה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לדף תרומות לקמפיין שלנו – היכנסו

עמותת "כדור אור" נולדה לפני מעל 25 שנה במטרה לפתוח צוהר בחיי העיוור לפעילות ספורטיבית מגוונת. ב-2013 נוסדה גם את "כן ולא רוכבי השרון", קבוצת רכיבות שטח בכל רחבי הארץ באמצעות אופניים דו מושביים – טנדם.

כיום חברים בעמותה כ-50 מתנדבים וכ-25 עיוורים ולקויי ראיה אוהבי טבע, שבילים, גבעות ערוצי נחל ומעברי מים. הקבוצה רוכבת פעמיים בשבוע ברכיבות שטח, כ-30-40 ק"מ בכל רכיבה. הרכיבות מתקיימות בכל הארץ, מהדרום המדברי ועד לצפון הרטוב והירוק, והן מאפשרות לעיוורים לצאת אל הטבע, לעסוק בספורט, ליהנות מחיי חברה ולהכיר את הארץ. הרכיבות מתקיימות על אופניים דו-מושביים, היושב במושב הקדמי הינו רוכב רואה ונקרא "קפטן" ובמושב האחורי רוכב עיוור או לקוי ראייה. בסרטון מתארת אחת הרוכבות את החוויה של הרכיבה ואומרת: "אם יש דבר שאני שמחה על העיוורון, זה ההזדמנויות האלה, להגיע למקומות שבחיים לא הייתי מגיעה אם הייתי רואה".

אז איך זה עובד? הרכיבה על אופנים דו-מושביים מיוחדת ודורשת אמון, שיתוף פעולה ותיאום רב, הרוכב הקדמי מתאר לעיוור את הנופים, תוואי הדרך, עליות ירידות מכשולים ופניות חדות. הרכיבה בשטח מציבה ומזמנת אתגרים הדורשים התמודדות משותפת באופן פיזי ומנטלי כאחד הרוכב הקדמי אחראי ומסייע לרוכב האחורי גם בשעת העצירות, מוביל אותו ומנגיש לו את המקום, מסייע ועוזר לו בכל צרכיו.

הרכיבה על אופנים דו-מושביים מיוחדת ודורשת אמון | צילום: עדי מגל

פעילות העמותה מושתתת אך ורק על תרומות ומתנדבים, המתנדבים לוקחים חלק בהובלת מסלולים, איסוף עיוורים מהבית והחזרתם וטיפול שוטף בתחזוקת האופניים.

עמותת כדור אור יוצאת לפרויקט גיוס תרומות כאשר מטרות העמותה הן: הגדלת מספר העיוורים וליקויי הראייה בקבוצה, גיוס והכשרת רוכבים קדמיים ומתנדבים חדשים, רכישת רכב עם עגלה מותאמת לאיסוף העיוורים ושינוע האופניים, תחזוקה שוטפת של האופניים על מנת להבטיח את ביטחונם ובריאותם של הרוכבים, רכישת שלושה זוגות אופני טנדם חשמליים, על מנת לאפשר לרוכבים בעלי כושר נמוך להצטרף לרכיבות הקבוצה. בעזרתכם נוכל להמשיך בעשייה ולאפשר לעיוורים נוספים ליהנות מפעילות ספורטיבית וחברתית.

לדף תרומות לקמפיין שלנו – היכנסו



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג