על קו הזינוק להשבתם הביתה: אירוע ריצה מיוחד נערך בעין שמר למען החטופים

קרן עמרוסי סמרה בטור אישי על האירוע למען השבת החטופים, בהשתתפות קרובי משפחתה של עדינה משה ששוחררה בסוף השבוע: "לא נחדל להמשיך ולפעול, על מנת שכל החטופים כולם כאחד ישובו הביתה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
האירוע למען החטופים בעין שמר | צילום: זיו ברק

ביום חמישי האחרון קיבלתי את הזכות להפיק אירוע ריצה מיוחד בעין שמר למען השבת החטופים. אירוע המאחד בתוכו שלושה אלמנטים: אלמנט התקווה, ההנצחה וההוקרה. התרגשתי לראות היענות של אנשים רבים וכן חלק מנציגי משפחות החטופים אשר דיברו מדם ליבם. התכנסנו לרוץ ולצעוד יחד עם אנשים מכל שכבות הגיל וכן אוכלוסיות מיוחדות – למען מטרה זו.

היה חשוב לי לשתף פעולה עם בתי ספר ותנועות נוער, על מנת לייצר מעורבות חברתית של בני הנוער, על מנת שייקחו חלק ואחריות ותהיה להם נגיעה בדבר. באירוע זה נכחו שני ראשי מועצות אזוריות, ראש מועצת פרדס חנה כרכור הגר פרי יגור וראש מועצת מנשה אילן שדה.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Keren Amrusi‎‏ (@‏‎keren_amrusi_samara‎‏)‎‏

האירוע התקיים במתחם אלון עין שמר. הבחירה במקום זה נעשתה לפני שנתיים, כאשר לראשונה בחרתי להפיק אירוע ריצה לחודש המודעות למחלת הסרטן עם קבוצת גמאני רצה פרדס חנה כרכור והישובים הסמוכים, ומאז זו מסורת. בפגישה שנערכה לטובת הרעיון, רקמנו חלום  – "רצים ומחזקים". לאירוע הייתה תוכנית מסודרת של מה שיתרחש במדויק.

עירבתי את המתאמנת שלי שירה ברכה, שהיא חלק מקבוצת גמאני רצה, שבעלה קרוב משפחתו של סעיד משה ז"ל, שנרצח על ידי מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר ואשתו עדינה משה נחטפה לעזה. מי לא מכיר את תפוחי האדמה של "דוד משה"? אימי ז"ל תמיד הנחתה אותנו לרכוש רק אותם, כאשר שמעתי את הסיפור הכואב והטראגי של המשפחה, אמרתי לשירה: "אל תדאגי אנחנו נרוץ ונקדם את המטרה".

האירוע למען החטופים בעין שמר | צילום: זיו ברק

המגמה הייתה שאירוע זה יהיה בדגש על חיזוק המשפחות החטופים, אך יהיה בו מהכל בהלימה לאופי המדינה שלנו.
הייתה פינת הנצחה לכל החללים מ-7 באוקטובר, שכללה הדלקת נרות נשמה ותמונותיהם של החללים. פינת חיזוק – שהופעלה בידי תלמידי בית הספר חקלאי כרכור ומועצת התלמידים, בפינה זו הכינו יחד עם הילדים שנכחו באירוע מכתבי הוקרה לחיילים ולכוחות הביטחון. הופעלה גם פינת איפור בדגש על חיזוק – סמלי מדינת ישראל.

 

על הבמה הופיע בהתנדבות הזמר אימרי זיו (שייצג אותנו באירוויזיון ב-2017) בקולו המרטיט והמרגש. בפינה נוספת נכחו הזוג שהם בני משפחתה של עדינה משה ויאיר קשת ממשפחת ביבס, הם נאמו וריגשו את כולם בכאב ובדמעות.

בקול רועד ונרגש נשאתי את דבריי: "על קו הזינוק להשבתם הביתה, זהו קו זינוק עם מטרה עילאית וממוקדת ואנו מחויבים לתוצאות! אני נרגשת מהמעמד החשוב הזה, אנו כאן לחזק, לחבק את משפחות החטופים. אנחנו כאן איתכם בשבילכם במלחמתם, מלחמה בה לא בחרתם. מלחמה להשיב אליכם את היקרים לליבכם, לא נחדל להמשיך ולפעול, על מנת שכל החטופים כולם כאחד ישובו הביתה. כולם כאחד יקבלו חזרה את הזכות הבסיסית לחופש, לביטחון, לחיבוק האהובים עליהם, הזכות לחיים".

פינת הזיכרון באירוע | צילום: הילה אייזינגר

את הריצה החלנו במתחם, כאשר זכיתי להוביל על כסא גלגלים את גיא נתנאל שהגיע לאירוע זה במיוחד על מנת לחזק וזה היה כל כך מרגש. בריצה נכחו גם קבוצת גמאני ואורחים נוספים, ביניהם גם בעלה של שלי סטורזי כהן ז"ל שהייתה המתאמנת שלי. הוא הגיע עם הבן הקטן לרוץ ולחזק. את בעלה אני מאמנת מאז פטירתה. מתאמן נוסף שהוא חבר קרוב ושותף לכל אירוע אשר מצלם עורך ומתעד את המסע גל ליבנה.

בתום הריצה התאספנו לשירת התקווה והדלקת נרות – במיזם ייחודי אותו יצר יובל רונג כתרומה לקהילה, מעמדי עץ עם נר, עם כיתוב "שימו נר על החלון שנאיר את כל הנשמות הטהורות", המעמדים חולקו ללא עלות לקהילה. אני גאה להוביל מיזמים ערכיים בעלי משמעות המחברים ומאחדים היוצרים – "דבק של חוסן נפשי".

האירוע למען החטופים בעין שמר | צילום: זיו ברק

המתחם נצבע כולו באורות של תקווה ועל כך אני כל כך מודה. למחרת התבשרנו שעדינה משה נכללה בין רשימת החטופים ששוחררו והשמחה הייתה גדולה. אנחנו לא נפסיק לרוץ, לצעוק בקול גדול, להדהד ולא נרפה, נמשיך להילחם עד שכל החטופים ישובו הביתה.

תודה מיוחדת להנהלת מתחם עין שמר דני ביאלה המנכ"ל, טל בן בנימין מנהלת השיווק, הלב הפועם של המתחם אשר תמיד קשובה לחלומות שלי, ולצוות הניהול. תודה למועצת פרדס חנה כרכור על הירתמותם לאירוע זה, תודה למשפחתי ולאחותי שתמיד מסייעת מאחורי הקלעים נעמי סער.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג