עלמיה 7 במרתון טוקיו, גירמה אמרה יהיה הנציג בפריז, אכזבה לקיפצ'וגה

עלמיה רשם עוד ביצוע איכותי עם 2:06:27 שעות והקדים את האלוף האולימפי, אך זה לא הספיק כדי לעקוף את תוצאתו של גירמה אמרה, שיצטרף למשלחת האולימפית. שיא מסלול לקיפרוטו, לונה צ'מטאי סלפטר לא סיימה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איימרו עלמיה | צילום: Maxim Dupliy

מרתון טוקיו, מרתון המייג'ור הראשון של השנה, נערך הלילה (בין שבת לראשון), כאשר הכותרת מהזווית הישראלית היא המקום השביעי של איימרו עלמיה, בזמן של 2:06:27 שעות. המרתון ביפן היה המכריע והאחרון לקראת פריז 2024, והמשמעות היא גירמה אמרה יהיה הנציג השלישי בריצת המרתון לגברים במשחקים האולימפיים.

כידוע, המאבק הישראלי על הכרטיס השלישי והאחרון למרתון האולימפי היה בין גירמה אמרה ואיימרו עלמיה. אמרה מחזיק בשיא אישי של 2:05:52 שעות, שיא אישי מהיר יותר מזה שיש לעלמיה – 2:06:04 שעות – ולכן הוא זה שתופס את הכרטיס השלישי.

גירמה אמרה | צילום: Maxim Dupliy

בכך, נסגרה השלישייה שתייצג את ישראל בריצת המרתון לגברים בפריז: סגן אלוף העולם מארו טפרי, שיאן ישראל גשאו איילה וגירמה אמרה. חשוב לציין שאיימרו עלמיה ישמש כמחליף ויכין את עצמו הכנה מלאה למרתון האולימפי, וזאת במקרה שיהיו בלת"מים. אגב, לונה צ'מטאי סלפטר, שזינקה גם היא במרתון טוקיו, לא סיימה את הריצה.

גירמה אמרה ציין: "אני מאוד שמח להגיע בפעם השנייה למשחקים האולימפיים. זו תמיד זכות גדולה לייצג את ישראל, על אחת כמה וכמה בתקופה הקשה שבה אנחנו נמצאים. אני מבטיח לתת את כל כולי ולעשות את המקסימום כדי לייצג את המדינה בכבוד על הבמה הגדולה בעולם".

גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה, אמר: "היום נסגרה באופן סופי נבחרת המרתון גברים שתייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפריז. לאורך השנה וחצי האחרונות התנהל מאבק צמוד בין ארבעת האתלטים המובילים שלנו. כללי המשחק היו ידועים מראש ושקופים לכולם לאחר שהם אושרו על ידי היחידה לספורט הישגי והוועד האולימפי בישראל. אני גאה מאוד בכל ארבעת האתלטים ואני בטוח שהשלישיה שתייצג את ישראת בפריז תגיע להתחרות ולהיות משמעותית. הציפיות שלנו מהנבחרת גבוהות מאוד".

גירמה אמרה וגשאו איילה | צילום: איגוד האתלטיקה

איתי מגידי, המנהל ההישגי של איגוד האתלטיקה ואחראי על תחום הריצות הבינונית וארוכות, הוסיף: "המרתוניסטים של ישראל באולימפיאדה יובילו את נבחרת האתלטיקה במשחקים וההישג המשמעותי מבחינתנו צפוי להגיע מהמקצוע הזה. כשמגיעים לפריז עם סגן אלוף עולם (מארו), מס' 4 בכל הזמנים באירופה (גשאו) ומדליסטית באליפות עולם (לונה) – השמיים הם הגבול. נעשה הכנה מותאמת למסלול המאתגר ברחובות פריז בשלהי אוגוסט ונקווה לפודיום ראשון לענף".

פרט לישראלים קיבלנו ריצה מעניינת ושיא מסלול חדש אצל הגברים, כאשר בנסון קיפרוטו הקנייתי בן ה-32 קבע 2:02:16 שעות, וזכה במייג'ור השלישי בקריירה שלו אחרי מרתון בוסטון ב-2021 ומרתון שיקגו ב-2022. טימותי קיפלגט הגיע שני עם 2:02:55 שעות ו-וינסנט אנגטיץ' שלישי עם 2:04:18 שעות.

מי שאכזב ובגדול היה שיאן העולם לשעבר ופעמיים האלוף האולימפי אליוד קיפצ'וגה בן ה-39, שסיים רק במקום העשירי (כן כן, אחרי איימרו עלמיה) עם 2:06:50 שעות. קיפצ'וגה היה בדבוקה המובילה עד סביבות הק"מ ה-20, אולם אז איבד את הקצב והדבוקה. מדובר במקום הנמוך ביותר בו סיים קיפצ'וגה ריצת מרתון בקריירה, וזה בהחלט מעורר מעט דרגות לקראת פריז, שם ינסה לנצח בפעם השלישית ברציפות.

אצל הנשים מי שניצחה הייתה סוטומה אספה האתיופית עם 2:15:55 שעות, לפני אלופת השנה שעברה רוזמרי וונג'ירו הקנייתית שקבעה 2:16:14 שעות ואלופת העולם אמאנה בריסו עם 2:16:58 שעות. סיפאן חסן ההולנדית סיימה רק במקום הרביעי, מרחק 1:07 דקות מהפודיום.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג