עוד שיא נשבר: לראשונה בעולם בת 94 סיימה חצי מרתון

הארייט תומפסון היתה הכוכבת הגדולה של חצי המרתון שהתקיים בקליפורניה ובתור מי שהתמודדה כבר פעמיים עם סרטן, היא מופתעת מהמחמאות ואמרה "כנראה שלא מצפים מאנשים בגיל 94 לעשות יותר מדי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תרבות הריצה בארצות הברית היא כל כך מפותחת, עד כדי כך שבכל סוף שבוע נתון מתקיים שם לפחות אירוע ריצה אחד גדול מאוד. זה אומר שהאמריקאים כבר לא מתרשמים ממסיימי מרתון "רגילים", ומי שתופסים שם את הכותרות הם בדרך כלל אנשים בולטים כמו רצים מחופשים או במקרה של הידיעה הזאת, רצים ששוברים שיאי גיל. הכוכבת של חצי מרתון סן דייגו שהתקיים אתמול היתה הארייט תומפסון, ששברה שיא גינס בתור המסיימת המבוגרת ביותר של מרוץ למרחק 21.1 קילומטרים. בגיל 94 היא חצתה את קו הסיום לאחר 3 שעות ו-42 דקות כשבנה רץ לצדה, והאווירה באותו רגע בשער הסיום היתה מכובדת יותר אפילו מרגע חצייתם של המנצחים בחצי המרתון הזה בקליפורניה.

עוד כתבות בנושא מרתון
5 דברים שלא מספרים לכם על ריצה בגיל מבוגר 
איך אשה בת 82 הצליחה לסיים אולטרה מרתון בארצות הברית? 
נזירה בת 86 סיימה 45 תחרויות איש ברזל 

"כנראה שלא מצפים מאנשים בגיל 94 לעשות יותר מדי"

הארייט תומפסון היא כבר שיאנית ידועה בארצות הברית. לפני שנתיים היא הפכה בגיל 92 לאשה המבוגרת ביותר שסיימה מרתון, אבל אחרי ההישג הזה היא סבלה מגידול של תאי קשקש על העור ונאלצה לעבור ניתוח, מה שהשבית אותה מפעילות גופנית. אם בגיל כזה היה מצופה ממנה שהיא תתלה את נעלי הריצה, תומפסון חשבה אחרת ואחרי תקופת התאוששות חזרה לרוץ, והחליטה ללכת קודם כל "על בטוח" שזה אומר מרוץ למרחק של חצי מרתון.

מאחר ותומפסון התמודדה כבר פעמיים עם סרטן או גידול סרטני, היא החליטה להקדיש את הריצה שלה לחקר המחלה ועד היום הצליחה להתרים סכום של 100 אלף דולר עבור חקר הלוקמיה והלימפומה, כשרק השנה גייסה סכום של 17 אלף דולר. "זה מדהים אותי לגלות עד כמה אנשים עושים מזה עניין", אמרה תומפסון כשנשאלה לגבי ההתעניינות סביבה והוסיפה: "כנראה שלא מצפים מאנשים בגיל 94 לעשות יותר מדי, ולכן אני כל כך נרגשת שאני יכולה לתרום כדי לעזור לסובלים מלוקמיה ולימפומה".

תומפסון שגרה בשארלוט שבצפון קרולינה היתה בעברה פסנתרנית מקצוענית שאפילו הופיעה ב"קארנגי הול". היא מספרת שמבחינתה הרבה יותר קשה להתכונן לקונצרט כזה מאשר למרוץ, והעובדה שהיא סיימה את חצי המרתון רעננה מוכיחה את זה. עם זאת, כנראה שהריצה עזרה לה לא רק לגייס כספים למטרות חשובות, אלא גם לתרום לאנשים הבריאים בקהילה כפי שהיא מספרת: "הרבה אנשים צעירים אמרו לי שהם התחילו לרוץ בגללי, אז כנראה שיש משהו שאני טובה בו".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג