עוד חוזר הניגון: טריאתלון ת"א מחזיר את שמו של אייל וייס ז"ל לשם התחרות

בהחלטה מהירה הכריזו באיגוד הטריאתלון בהנהלתו החדשה, להשיב את שמו של סא"ל אייל וייס ז"ל לשם התחרות לאחר שהוסר לפני שנתיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפני שנתיים בדיוק הוסר שמו של סא"ל אייל וייס מטריאתלון ת"א, היה זה מעשה שלא כל כך היה מובן למרבית הטריאתלטים שחלקם אף החליטו לענוד סרט שחור כמחאה, לנותן החסות הראשי שהיה באותה תקופה גרמין וכמובן למשפחה שהופתעה לגלות שההנצחה של בנה מתאיידת כך פתאום. מקורבים למשפחת וייס, שהנציחה את בנה כבר מטריאתלון תל אביב בשנת 2002, שיתפו את התקשורת באותם ימים בתחושות שלהם בעקבות ההחלטה של האיגוד להסיר את שמו משם התחרות. הדבר הזה גרם מצד אחד למחאה רבתי בפייסבוק ומצד שני, לא נשמעו קולות של מתחרים המודיעים על ביטול ההשתתפות שלהם בתחרות.

לאחר בחינה מחדש של איגוד הטריאתלון החליטו לשנות את ההחלטה. אייל וייס ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

"קיבלנו את הסכמת המשפחה"

כאמור, לאחר בחינה מחדש של איגוד הטריאתלון בהנהלתו החדשה, החליטו לשנות את ההחלטה ולהחזיר "עטרה ליושנה". כך מפקד דובדבן שנהרג בעת מילוי תפקידו והיה ספורטאי מצטיין, חוזר להיות מונצח בשם התחרות. הטענות שהועלו על ידי קברניטי איגוד הטריאתלון בזמנו להסרת שמו של וייס היו, כי על מנת להפוך את טריאתלון ת"א לבינלאומי דורשת התאחדות הטריאתלון הבינלאומי (ITU) שהתחרות לא תהיה מונצחת על שמו של אדם כלשהו.

"טריאתלון תל אביב היה מזוהה במשך שנים עם זכרו של סא"ל אייל וייס תוך מעורבות של המשפחה ושבט צופי צהלה
שהתנדבו לעזור בתחרות", אומר לשוונג יו"ר איגוד הטריאתלון מיכאל זיו, "הסרת שמו של אייל מהתחרות, ושמעתי כמה סיבות כשאחת מהן היא התנגדות האיגוד העולמי לוותה בהד תקשורתי שלילי ובהסרת חסות של חברה מסחרית. היו אלינו פניות רבות טרם הבחירות להשבת שמו של אייל לתחרות, שהיתה מזוהה עם זכרו וחשבנו לנכון לפנות למשפחה ולקבל הסכמתם. קיבלנו את הסכמת המשפחה והחלטנו להחזיר".

עוד מוסיף זיו כי באשר לעניין התאחדות הטריאתלון הבינלאומי הוא שמע כמה גרסאות, כאשר הרשמית היא אכן התנגדות האיגוד העולמי. "נשאלתי על כך בזמנו ואמרתי שמסלול התחרות הנוכחי בתל אביב אינו עומד בדרישות הבסיסיות של תחרות בינלאומית ובפרט, מסלול האופניים שאמור להיות בהקפות החוזרות על עצמן ולא רכיבה הלוך וחזור על נתיבי איילון. נראה לי שהצעד הראשון לקיום תחרות בינלאומית, לא הגיוני שיהיה הסרת שמו של מי שמזוהה עם התחרות. קודם, יש להכין מסלול מאושר על ידי המשטרה, עיריה והאיגוד העולמי המתאים לתחרות בינלאומית ורק אז , להכנס לסוגייה של הנצחת שמו של אייל וייס ז"ל".

בעת שהתקיימו תחרויות בינלאומיות באילת, היתה דרישה מאד קשיחה באשר לחסויות של האיגוד העולמי והאירופאי ואיסור חסויות של גופים אחרים, מציין זיו ומוסיף, "הפתרון מול האיגוד האירופאי היה פשוט מאד.הפרדה פורמלית בין התחרויות. את התחרות הבינלאומית, ניהל צוות בינלאומי על מסלול העומד בדרישות של תחרות בינלאומית, קרי הקפות בתוך העיר החוזרות על עצמן ונותני חסות ומיתוגים שלהם ואת תחרות קבוצות הגיל על מסלול כביש הערבה, ראה נתיבי איילון, ניהל צוות האיגוד הישראלי עם נותני חסות שלנו. אגב, נותני החסות שלנו, הבינו ללא יוצא מהכלל הפרדה זו".

הטריאתלון של תל אביב מתקיים במתכונתו הנוכחית כבר משנת 1991 מה שהופך אותו בעצם לאחת התחרויות הוותיקות בענף ובנוסף הוא נחשב גם לאחד המהירים בלוח התחרויות. המסלול השטוח והמהיר בקטעי הריצה והאופניים, מאפשר למתחרים הרבים לקבוע תוצאות איכותיות שבשביל רבים מסמלת את השיא הראשון של עונת המרוצים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אמיר הגיב:

    בעקבות ההחלטה ההזויה והבזויה של הנהלת האיגוד הקודמת, לא הייתי חבר האיגוד… העדפתי לשלם יותר בתחרויות ובלבד לא להיות 'חבר' באיגוד שכזה. ההחלטה של הנהלת האיגוד בראשות של היו"ר החדש, מיכאל זיו, היא ראויה, מכבדת וברור לי שבעקבותיה אצטרף לחברות באיגוד הטריאתלון ואשתתף בטראתלון תל אביב, אותו החרמתי כל עוד הוסר שמו של אייל וייס ז"ל. בעקבות מחאתי ברשת גם בזמנו דאגו להסיר אותי מאתר האיגוד.. השתקה של 'מתנגדים'… לא פלא שהתמונה שהצטיירה היא שלא היו ביטולים של השתתפות… זה מה שקורה שמשתיקים מתנגדים. קראתי את הפרסום על החזרת שמו של אייל לטריאתלון בהתרגשות רבה… השפיות חזרה. תודה למיכאל זיו וחבריו להנהלה שעשו את הצעד הראוי והמכבד.

  • אורן אלון הגיב:

    החלטה הזוייה של ההנהלה הקודמת וזה שעמד בראשה.
    כן כן …
    כמו עוד כמה החלטות הזויות של אותה הנהלה והעומד בראשה !
    אכן השפיות חזרה אפשר לנשום.

  • גונן הגיב:

    היה לי הכבוד לשחק עם אייל עת היינו נערים במכבי תל אביב כדורסל. לאחר שנים אמו, מלכה, חינכה את ילדיי…שמחתי מאוד לשמוע את הידיעה כי ההחלטה ההיא עברה מן העולם.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג