סקירה: נעלי הריצה של אסיקס מדגם GEL-KAYANO 30

הדגם החדש של הנעליים המתקנות מציג נוחות מקסימלית, מראה מעוצב וחדש וגם סיוע למי שסובל מקריסה של כף הרגל. אז מה זה בכלל נעל מתקנת ואיך זה מרגיש לרוץ בה? הכל בסקירה הבאה (בשיתוף ASICS)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אסיקס Gel Kayano 30 | צילום: נוי ערקובי

"מה זה נעליים מתקנות"? – זו הייתה השאלה הראשונה שלי כשנתקלתי בדגם החדש של אסיקס, GEL-KAYANO 30. כן, המונח הזה לבושתי לא היה מוכר לי כלל, וכנראה שכמוני ישנו עוד אחוז ניכר מציבור הרצות והרצים, אז זה הזמן להסביר, במיוחד למי שמתבייש לשאול.

ובכן, מסתבר שחלק ניכר מאיתנו חווים במהלך הריצה (והאמת גם במהלך הליכה) קריסה פנימה של קשת כף הרגל, שנקראת גם פרונציית יתר. תפקיד הנעליים המתקנות הוא… ובכן… לתקן זאת ולתמוך בכף הרגל באמצעים טכנולוגיים ייחודיים. קריסה כזו יכולה להיגרם בעקבות מבנה כף רגל (כמו פלטפוס לדוגמה), סגנון הריצה, משקל עודף ועוד. ולא משנה מה הגורם, התוצאה היא בדרך כלל סיכון בפציעה.

איך תדעו אם יש לכם פרונציית יתר? יש שלוש דרכים לבדוק זאת – הטובה ביותר היא צילום של כפות הרגליים שלכם בעת ריצה על מסילה. את הקריסה תוכלו לראות גם בעין בלתי מזוינת, ובפרט בצילום בהילוך איטי. כמו כן, אם במבט על סוליית נעלי הריצה שלכם תבחינו בשחיקת יתר בחלק הפנימי לעומת החיצוני, זה נגרם מקריסה, כשהדרך השלישית היא פשוט מהתבוננות בקשת כף הרגל, במקרים מובהקים די במבט חטוף כדי להבין שאתם זקוקים לתיקון.

אסיקס Gel Kayano 30 | צילום: ASICS

כל רץ שבוחר נעליים, בודק מספר אלמנטים בבחירה – נוחות הוא כנראה האלמנט המרכזי, יופי הוא אלמנט נוסף, כשמי שקצת מנוסה בתחום יתייחס גם למשקל הנעל, לדרופ (הבדל הגובה בסולייה בין העקב לבין החלק הקדמי של הנעל), העמידות ועוד יילקחו בחשבון בבחירה. המטרה של ASICS היא שגם רצים חובבים (כמוני) יידעו בעת בחירת הנעליים כי ישנו סיכוי שהם זקוקים לנעליים מתקנות, ולכל הפחות יבדקו את האפשרות.

בחודשים האחרונים חוויתי פציעת ריצה קלה, שלאחר בדיקה של איש מקצוע הסתבר שנובעת מגמישות לקויה בקרסול השמאלי ביחס לקרסול הימני שלי. במקביל לתרגילים ייעודיים שקיבלתי לחיזוק, התחלתי לרוץ עם GEL-KAYANO 30, אמנם לא הייתה לי קריסה משמעותית בכף הרגל, אך התמיכה בכף הרגל הייתה יכולה לסייע לי, והדמיון לנעליים הקודמות איתן רצתי, GEL NIMBUS 25 של ASICS, הקל על המעבר.

נוחות מעל הכל
כדי לבחון את ה-GEL-KAYANO 30, רצתי איתה במשך כארבעה שבועות, כאשר לא שיניתי את הרגלי הריצה שלי – 3-2 פעמים בשבוע של ריצה שרובה ככולה ריצת כביש, בין 8 ל-10 ק"מ בכל ריצה בקצב ממוצע של 5:30-5:40 דקות לק"מ בממוצע. הפעם הראשונה שרצתי עם הנעליים הייתה במצפה רמון, בבוקר שאחרי מרוץ מדבר המהמם, בשבוע שאחרי הנעליים התלוו אליי לעליות של ירושלים, אולם עיקר הריצה הייתה שטוחה יחסית, בפארק הירקון בתל אביב ובטיילת המגדלור בנמל. בסך הכל רצתי עם הנעליים כ-60 ק"מ (ותודה לשעון שסופר בשבילי).

נעלי ה-ASICS GEL KAYANO 30 | צילום: אסיקס

הדבר הראשון ששמים לב אליו מנעילת ה-GEL-KAYANO 30 הוא ההשקעה בנוחות הנעל. אנו מכירים זאת היטב מתחומי חיים אחרים, כשמנסים לתקן דבר אחד, לעתים דבר אחר הולך לאיבוד, אולם כאן זה ממש לא המצב. נעשה בנעליים שימוש בטכנולוגיית PureGEL חדשה, שהיא רכה וקלה יותר מטכנולוגיית ה-GEL בה נעשה שימוש בדגמים קודמים. התוצאה – בלימת זעזועים משופרת, נחיתות רכות יותר, מעברים חלקים יותר וג'ל רך יותר ב-65 אחוז מהקודם.

לכך, ניתן להוסיף את הריפוד החדש FF BLAST PLUS ECO, שהוא קל משקל ולא מכביד על הנעל, וכן את וסוליית הביניים המוגבהת ב-4 מ"מ, שמציעים תנועה נוחה יותר. בסוף, אחרי כל המונחים המפוצצים, יכול להעיד שאת הנוחות הרגשתי מהצעד הראשון, בדומה מאוד ל-NIMBUS אגב, ולשמחתי היא לא נפסקה גם בריצה החמישית והעשירית.

עושים תיקון
מלבד הנוחות, הרי הנעל גם מתקנת. ובכן, התחושה האישית שלי במהלך הריצה היא שזה אכן מורגש. הקרסול ופנים כף הרגל מוחזקים היטב במהלך הריצה, בצורה שלא רק שאינה מפריעה לטכניקה, אלא אף מסייעת. הדרופ של 10 מ"מ בהחלט עוזר, הג'ל נותן החזר אנרגיה גבוה מהקרקע כמו ש-ASICS מצטיינים בכל הדגמים, כשגם המשקל שלהן (303 גרם לדגם לגברים, 263 לנשים) דומה מאוד לנימבוס כך שאין כל תחושת כבדות למי שחשש.

אסיקס Gel Kayano 30 | צילום: ASICS

בנוסף לכך, אני יכול להעיד כי בצוותא עם תרגילי החיזוק שאני מבצע באופן קבוע, אפילו נרשמה הטבה גם במצב הפציעה שלי, ולא חשתי כל כאבים במהלך הריצה או אחריה. זהו אמנם לא מדגם מייצג, אלא עדות שלי בלבד, אך התחושה איתה סיימתי בהחלט חיובית.

לסיכום
בין אם הכרתם את המונח נעל מתקנת ובין אם לאו, אל תהססו לנסות את הדגם החדש. אם נעליים מתקנות נחשבו בעבר לגדולות ומסורבלות הן מבחינת המראה והן מבחינת התחושה, ה-GEL-KAYANO 30 מתגבר על כל המכשולים הללו ללא קושי ומצליח לבצע את המשימה עם נוחות מקסימלית ועם עיצוב יפה ואופנתי. "היציבות מעולם לא הרגישה טוב יותר" הוא הסלוגן של הדגם, ומסתבר שהם יודעים על מה הם מדברים.


סוג נעל: כביש מתקנת
דרופ: 10 מ"מ (גברים ונשים)
גובה מלא: 39-29 מ"מ לנשים, 40-30 מ"מ לגברים
משקל הנעל: 303 ג' (גברים), 263 ג' (נשים)
מגע עם הקרקע: מגע מלא
מחיר: 849.90 שקל


הכתבה בשיתוף ASICS



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג