סיכום מרתון ווינר ירושלים 2015 || שיא מסלול בנשים ויום מושלם בבירה

ג'ואן קיגן ניפצה את שיא המסלול לנשים, ובגברים טדסה דאבי החזיר את התואר לאתיופים. אסרט ממו ניצח בין הישראלים בחצי המרתון וגירמה אמרה קיבל פייט מעניין מרץ הונגרי ב-10 קילומטרים. סיכומו של יום מדהים בירושלים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון ירושלים 2015
מרתון ירושלים 2015

מנצח המרתון הוא טדסה דאבי מאתיופיה בזמן של 2:18:20 ש'

מנצחת המרתון היא ג'ואן קיגן מקניה בזמן של 2:45:56 ש'

מרתון ירושלים החמישי הסתיים היום (שישי) בהצלחה גדולה, עם שיא מסלול אחד במרתון לנשים ועם אלפי פרצופים מחויכים במתחם הסיום בגן סאקר. אחרי הקור שאפיין את מרתון טבריה השנה, והחום שקצת הפריע במרתון תל אביב, מרתון ירושלים שוב התקיים במזג אוויר כמעט מושלם, אולי בחלקים מסוימים שלו השמש קצת הפריעה אבל בחלקים אחרים היא התחבאה מאחורי העננים ובסופו של דבר המשתתפים נהנו מריצה שהחלה בשבע בבוקר במזג אוויר של כ-12 מעלות והסתיימה בכ-18 מעלות.

מרתון ירושלים 2015

חגיגה מטורפת. מרתון ירושלים | צילום: פלאש 90

התחרות על התואר במרתון ל-42.2 קילומטרים היתה מן הסתם בין האורחים ממזרח אפריקה. החידוש הפעם הוא שטדסה דאבי האתיופי הצליח לגבור על לא פחות משישה קנייתים שרצו לצדו בדבוקה המובילה שנפרדה משאר הרצים כבר בשלבים הראשונים של המרוץ. בעלייה הקשה האחרונה של המרתון בכובשי קטמון, לקראת הקילומטר ה-40, נראו טדסה ופטריק מוריוקי הקנייתי כשני הרצים היותר רעננים בדבוקה. ובכל זאת, ארבעה רצים סיימו את העלייה הזאת יחד והחלו לרוץ בירידה לכיוון שבילי הכניסה לגן סאקר. שם, בקילומטר האחרון, טדסה דאבי פתח מבערים והצליח לברוח לכל הקנייתים בדרך לחצות ראשון את קו הסיום בזמן של 2:18:20 שעות. הוא אמנם היה רחוק ביותר משתי דקות משיא המסלול של רונאלד קורגאט שגם הוא רץ היום, אבל אין ספק שההתמודדות שלו לבד נגד מספר רצים מקניה והניצחון שלו היוו הישג ענק עבור האתיופי, שהתקבל בקו הסיום על ידי ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ולא כל כך הבין מי זה האיש עם דגלון ישראל שרץ לחבק אותו.

שיא מסלול בנשים
את שיא המסלול קיבלנו במרתון לנשים, ולא סתם קיבלנו. ג'ואן קיגן הקנייתית ניפצה אותו בדקה וחצי כשעצרה את השעונים בזמן של 2:45:56 שעות, כאשר גם האשה שסיימה שניה, טיגיסט נרי האתיופית, היתה מהירה ב-16 שניות משיא המסלול הקודם לנשים.

הישראלי הראשון מבין הגברים היה אריאל רוזנפלד, שלמעשה עבורו זה היה המרתון הרביעי בחודשיים האחרונים כך שאפשר להבין שהוא עושה זאת יותר כדי להתאמן למרוץ האולטרה מרתון ביוון, הספרטתלון. רוזנפלד, שכבר רץ השנה במרתון טבריה, מרתון הישראמן ומרתון תל אביב, סיים בזמן של 2:54:27 שעות. לאחר המרתון הזה הוא כבר הודה שמתכוננת לו ריצה נוספת כבר היום אחר הצהריים, כך שהנה מדובר באולטרה מרתוניסט טיפוסי. רוזנפלד סיכם את היום הזה ואמר: "מרתון ירושליים הוא מרתון נהדר בעיני, שילוב של נופים מדהימים, ארגון מצוין, עידוד לאורך הדרך. המסלול כולל מעט 'מישורים' ורובו עליות וירידות ולכן ההתנהלות בו היא בעיקר לפי דופק ותחושת מאמץ מאשר לפי קצב.  נהניתי ממנו מאוד גם ברמה הקבוצתית וגם ברמה האישית".

טדסה דאבי מנצח במרתון ירושלים 2015

פיניש מרשים מאוד. טדסה דאבי מנצח במרתון ירושלים | צילום: פלאש 90

גם השני מבין הישראלים היה רץ אולטרה, וגם הוא טבעוני. מדובר בעדן פז, שניצח השנה במקצה ה-200 קילומטר בסובב עמק וגם הוא חולם על הספרטתלון ביוון ונמצא ברשימת המתנה למרוץ. פז קבע 2:57:05 שעות כשהשלישי בין הישראלים היה רפי גרטי. גם במקרה הזה מדובר ברץ אולטרה, שדואג לא לפספס שום מרתון בארץ.

נשאר מארץ ממרתון תל אביב
הרץ האתיופי ניילה גברה, שסיים במקום השני בחצי המרתון בתל אביב, נשאר בארץ וזה השתלם לו. הפעם הוא ניצח בחצי המרתון בירושלים כשסיים בזמן של 1:09:54 שעה והקדים את הישראלי אסרט ממו, שסיים בזמן של 1:11:13 שעה. לא נראו רצים נוספים קרובים אל השניים האלה במקצה הזה, כשהריסון פאוזי האמריקאי סיים שלישי כללי בזמן של 1:14:27 שעה. שתי אורחות מאתיופיה ניצחו בחצי מרתון לנשים. קלקידן בלצ'ה היתה גדולה על כולן וסיימה בזמן של 1:24:13 שעה, כמעט ארבע דקות לפני אזט וולדאריאט. הלן וולפסון סיימה ראשונה בין הישראליות ושלישית כללית בזמן של 1:30:13 שעה והקדימה ב-26 שניות את מורן שבתאי, כאשר אנטונינה רזניקוב סיימה שלישית בין הישראליות.

מתח גדול היה גם במרוץ ל-10 קילומטרים, כשגירמה אמרה המקומי קיבל פייט מגספאר סזרה, אתלט בכיר מהונגריה שבחר להגיע לירושלים. אמרה חצה ראשון את קו הסיום בזמן של 32:00 דקות בדיוק והקדים בשבע שניות את ההונגרי שרדף אחריו לאורך כל הדרך. וובה בריהון סיים במקום השלישי בזמן של 32:15 דקות. אזאוונט טקה, רצת ה-10 קילומטרים הטובה בארץ, היתה היחידה היום שירדה מ-40 דקות וסיימה בזמן של 39:28 דקות. מאיה כרמי סיימה במקום השני (42:02 דק') וטל צדוק שלישית (44:05 דק').


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ירושלמי הגיב:

    כל הכבוד לשוונג על העברת האירועים והסיכום בצורה טובה ומהירה

    1. חנוך שחר הגיב:

      חבל על כל הטעויות מנצחי קטגוריה 80+ ב-10 קמ' ,הגעתי שני ונדחקתי למקום שמיני,כי בני גיל לפי המחשב הם היום בני 115,101 שנים,ביום חמישי יש חלוקת הגביעים כמו כל שנה בבית מלון בירושלים,יזמינו את הקשישים בני 100+ ואותי ישכחו בבית,מתי יתקנו,גר בצפת,אין אפשרות להגיע לירושלים לברר את הטעות ,כך גם חברי ברכה יצחק יליד 1935 כמוני,הגיע ראשון,נדחק לשישי,ורץ נוסף שהוא גם יליד 1935,הגיע שלישי נדחק ל- תשעי,שמו גם חנוך מ. רוצים להגיע לטכס,אך בלי הזמנה ,הודעה זה בעיה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג