סיכום השבוע השני של הוואלטה א'אספניה 2020

מהפכים דרמטיים, עלייה שאי אפשר לדמיין קשה ממנה ונציג קבוע לקבוצה הישראלית בצמרת של הגרנד טור השלישי של העונה. זה מה שקרה השבוע בטור הספרדי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות הסיכום של הוואלטה א'אספניה בשוונג – היכנסו
מסלול הוואלטה 2020 המלא


עוד שבוע אחד נותר לענף הרכיבה המקצועני כדי לסמן וי על כל שלושת המרוצים הגדולים של העונה, ובשנה כזו בכלל לא מובן מאליו להצליח במשימה כל כך מורכבת. ואם זה לא מספיק, הוואלטה א'אספניה הספרדי שהוא הקינוח אמנם, קוצר מראש ל-18 קטעים במקום 21 אבל השנה הוא מספק לנו מתח אדיר בקרב על המקום הראשון בדירוג הכללי, ואיזה כיף לראות שם נציג של ישראל סטארט אפ ניישן – דן מרטין האירי שסוגר את השבוע השני כשהוא מדורג רביעי כללי ובמרחק של 35 שניות בלבד מהמוביל ריצ'ארד קרפאז. זה מה שקרה בשבוע השני.

מחזיק מעמד בצמרת. דן מרטין | צילום: נועה ארנון

קטע 07 (ויטוריה גסטאיז – ולדגוביה)

השבוע הראשון הסתיים בהובלתו של ריצ'ארד קרפאז האקוודורי, אלוף הג'ירו ד'איטליה 2019 שהולך בכל הכוח על גרנד טור שני, ותואר שני מתוך שלושה השנה במרוצים הגדולים לקבוצת אינאוס גרנדיירס. הקטע הפותח של השבוע השני היה קטע גבעות של 160 קילומטרים והיה די ברור שהדבוקה של החולצה האדומה (כולל אלוף הוואלטה פרימוז רוגליץ' ודן מרטין) תרכוב בצורה יציבה ושאף אחד שם לא ייקח סיכונים.

הקטע הזה כלל שתי עליות מדורגות (קטגוריה 1) ובשנייה היה זה מייקל וודס הקנדי מקבוצת EF שהצליח לברוח בדרך לניצחון הקטע השני שלו בקריירה בוואלטה. אגב, את וודס נראה החל מעונת 2021 עם המדים של ישראל סטארט אפ ניישן. בסופו של הקטע הזה לא נרשמו שינויים בצמרת הדירוג הכללי.

קטע 08 (לוגרונו – מונקלביו)  

הקטע ההררי הראשון של השבוע השני הסתיים בפסגה שהיה צריך לדווש אליה לאורך 8.3 קילומטרים על שיפוע ממוצע של 9.2% ואורכו הכללי של הקטע היה 164 קילומטרים. כאן בהחלט היה מקום למהלכים וזה בדיוק מה שקרה.

מי שתקף ראשון בטיפוס האחרון היה יו קארתי הבריטי מקבוצת EF שנהנה מעבודה מצוינת של אותו מייקל וודס שניסה להוביל אותו לניצחון. אבל המהלך של קארתי היה מוקדם מדי, ומה שהתגלה כמהלך הגדול של הקטע הזה היה התקפה של פרימוז רוגליץ', 750 מטרים לסיום, בזכותה הוא הצליח לגלח מהפער בינו לבין ריצ'ארד קרפאז וגם להגדיל את הפער בינו לבין דן מרטין, שסיים שלישי במרחק של 19 שניות מרוגליץ'.

זה היה ניצחון הקטע השני של רוגליץ' בוואלטה הנוכחי, ומאחר וריצ'ארד קרפאז לא הצליח להגיב להתקפה של הסלובני, הפער בין השניים ירד ל-13 שניות בלבד בסיומו של הקטע הזה.

קטע 09 (קסטריו דל ואל – אגווילר דל קמפו) 

זה היה בסך הכל הקטע השטוח השני בוואלטה השנה ואורכו 157.7 קילומטרים. כצפוי רוכבי הדירוג הכללי היו צמודים אחד לשני ברוגע, כי זה היה היום של הספרינטרים. מי שנראה חוצה ראשון את קו הסיום במצלמות הטלוויזיה היה סאם בנט האירי, שהיה הספרינטר המנצח של הטור דה פראנס רק לפני פחות מחודשיים. עוד לפני שבנט וקבוצתו דקוני-קוויקסטפ הספיקו לחגוג, הגיעה ההודעה שבנט נפסל בגלל מהלך אגרסיבי מדי 500 מטרים לסיום.

הזוכה מן ההפקר היה פסקל אקרמן הגרמני מקבוצת בורה-הנסגרו, אותו ראינו בשנה שעברה מנצח שני קטעים בג'ירו ד'איטליה. אלכסיס רנארד הצרפתי מקבוצת ישראל סטארט אפ ניישן הצליח להתברג בין הספרינטרים שדהרו ראשונים אל קו הסיום וזה נגמר במקום שישי שלו. לא נרשמו שינויים בצמרת בסיומו של הקטע הזה.

קטע 10 (קסטרו אורדיאלס – סואנסס)

הקטע העשירי הוגדר כשטוח, אבל היה רחוק מלהיות כזה. עלייה מדורגת קטנה באמצע ועוד סיום בעלייה של קילומטר וחצי הפכו אותו לפתוח לגמרי, בהנחה שאף בורח או קבוצת בריחה לא יבלעו על ידי הפלוטון. וזה בדיוק מה שקרה ומה שהפך את הקטע הזה לכך כך מרתק היה הכרעה בשני הקילומטרים הראשונים שכללו עלייה של קילומטר וחצי ועוד 500 מטרים שטוחים.

הראשון שניסה לבצע מהלך לקראת הסיום היה גיום מרטין הצרפתי (קופידיס) שמתמודד גם על תואר המטפס, ריצ'ארד קרפאז ניסה מיד להגיב לו וזה עלה לו ביוקר. התזמון שלו לא היה מספיק טוב ופרימוז רוגליץ' ניצל את זה כדי להגיח מאחור ולדווש בכל הכוח אל ניצחון הקטע השלישי שלו בוואלטה 2020.

שמונת הרוכבים הראשונים כולל דן מרטין (שדורג שלישי) סיימו בזמן זהה, קרפאז סיים שלוש שניות אחריהם וביחד עם 10 שניות הבונוס שבהן זכה רוגליץ', נותר מצב שהסלובני השתווה לאקוודורי. דן מרטין היה רחוק מהם ב-25 שניות בדירוג הכללי.

קטע 11 (ויאויקיוסה – לה פראפונה) 

זה היה הראשון מסין שני קטעים הרריים בחבל אסטוראיס שסיימו את השבוע השני. אורכו של הקטע הזה היה 170 קילומטרים והוא כלל 5 עליות מדורגות – 4 מתוכן בקטגוריה 1. אבל למרות כל העליות האלו לא נרשמו יותר מדי שינויים בדירוג הכללי, כנראה שהרוכבים התכוננו לעלייה האימתנית של הקטע שמגיע יום אחרי.

רוגליץ', קרפאז ודן מרטין סיימו את הקטע הזה בזמן זהה. מי שהתעלה מעל כולם בטיםוס האחרון היה דויד גודו הצרפתי מ-FDJ שניצח לראשונה בקריירה קטע בגרנד טור. הוא הקדים ביותר מדקה את רוכבי ה-GC אבל מי שסיים שני ו-4 שניות אחריו היה מארק סולר הספרדי (מוביסטאר) שבזכות המהלך הזה עלה מהמקום העשירי לשישי בדירוג הכללי.

קטע 12 (פולה לביאנה – אנגלירו) 

הקטע שסגר את השבוע השני היה לאורך של 109 קילומטרים, אבל מי שראה את הסיום שלו ראה מה זה טיפוס ברמה הקשה ביותר שאפשר לתאר במסגרת מרוץ שלבים של אופניים. הקטע הזה כלל ארבע עליות מדורגות עוד לפני הטיפוס לאנגלירו וכאן מדובר בעלייה של 12.4 קילומטרים שבכל החצי השני שלה השיפועים המטורפים נעים בעיקר בין 12% ל-15% ולקראת הסוף זה מגיע ל-23.5%.

אין רוכב אופניים בעולם שלא יראה במצוקה לקראת ההגעה לפסגה של ההר הזה, וכך זה גם נראה בקטע ה-12. הראשון לנסות את מזלו היה אנריק מאס ששמר על כוחות למרות היום הקודם. בשלב מסוים הוא הצליח לפתוח פער ולהלחיץ את הצמרת, כשגם אלכסנדר ולסוב הרוסי (אסטנה) דוהר בעקבותיו. אבל התזמון המושלם בהר הזה היה שייך דווקא לרוכב שהיה אלמוני יחסית לפני הוואלטה, יו קארתי הבריטי שאמנם ידוע כמטפס מצוין והראה את זה בלא מעט מרוצים כולל ג'ירו 2019 – אזל זו היתה הפעם הראשונה שהוא מנצח קטע בגרנד טור, ועוד איזה קטע.

קארתי הקדים ב-16 שניות את ולסוב, אבל מי שהיה צמוד לרוסי הוא קרפאז, בעוד שרוגליץ' ודן מרטין סיימו 10 שניות אחרי האקוודורי. זה אומר שהחולצה האדומה חזרה לקרפאז שבתום הקטע הזה פתח פער של 10 שניות על רוגליץ' ו-35 שניות על מרטין. קארתי עלה למקום השלישי על חשבונו של מרטין והוא רחוק מקרפאז ב-32 שניות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יולי ליבוביץ הגיב:

    תודה על העדכונים השוטפים.
    האם אפשר גם מאמר בנושא הטכניקה הקבוצתית במרוץ,מה תפקידו של כל רוכב?למה הכוונה ב"לשמור על…."יהיה בהחלט מעניין לקרוא

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36