סיכום היום השלישי: שני שיאי עולם ושיא ישראלי אחד

ערב אדיר באליפות אירופה בשחייה כאשר גרגוריו פלטריניירי האיטלקי חקק את שמו בדפי ההיסטוריה וקטינקה הוסזו שברה שוב את השיא האישי-עולמי שלה ב-100 מ' מעורב אישי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Web

 

100 מ' חופשי נשים – נראה שלא משנה מי עומד לידה על אדני הזינוק ומהו המשחה, שרה שיוסטרום תמיד מגיעה מוכנה לנצח. הפעם, התייצבו משני צדדיה של השבדית שתי הולנדיות מעולות: האלופה האולימפית רנומי "קרומו" קרומווידיויו מצד אחד, ואלופת העולם בבריכות קצרות פמקה המסקרק מצד שני.

גמר 100 מ חופשי נשים שרה שיוסטרום

גמר 100 מ חופשי נשים | צילום: חגי אשלגי

מיד אחרי הזינוק נצמדו שיוסטרום ו"קרומו" זו לזו, תנועה כנגד תנועה, עם יתרון קטנטן לשבדית. המיצג המשותף החזיק 75 מ'. מכאן, היציאה של שויסטרום מהקיר היתה טובה יותר, והסיומת שלה היתה מהירה יותר מזו של רנומי. המסקרק נאלצה להסתפק במקום הרביעי בזמן שהרוסייה ורוניקה פופובה סגרה את המשחה מצוין. פדריקה פלגריני האיטלקיה הוותיקה שברה את השיא האיטלקי וסיימה חמישית.

שלושת מדליסיטיות ה-100 מ' חופשי נשים. שרה שיוסטרום זהב, רנומי קרומווידיויו כסף, ורוניקה פופובה ארד

שלושת מדליסיטיות ה-100 מ' חופשי נשים | צילום: חגי אשלגי

פודיום: שרה שויסטרום (שבדיה) זהב – 51.37 שנ'; רנומי קרומווידיויו (הולנד) כסף – 51.59 שנ'; ורניקה פופובה (רוסיה) ארד – 52.02 שנ'

חצי בגמר ב-100 מ' חזה לגברים – אדם פיטי הבריטי, ללא גילוח הגוף וללא מנוחה של ממש לפני האליפות, העפיל ראשון לגמר ב-56.84 שנ'. אלוף העולם ואלוף אירופה הגרמני מרקו קוך, העפיל שני ב-57.02 שנ'. בחצי הגמר שלו היה פיטי הכי מהיר מעל המים והכי איטי תחתם (לאחר הסיבובים). את ההסבר שלו לעניין, נביא לכם אחרי הגמר.

אדם פיטי. אלוף עולם ושיאן עולם ב-50 מ' וב-100 מ' חזה

אלוף עולם ושיאן עולם ב-50 מ' וב-100 מ' חזה. אדם פיטי | צילום: חגי אשלגי

200 מ' גב נשים – כצפוי, קטינקה הוסזו דיללה שניים מבין ארבעת המשחים להם היתה רשומה בערב זה. צפיפות הלו"ז הפכה את היומרה לשחות ארבעה משחים בערב אחד לבלתי אפשרית. אחרי ויתורים על ה-100 מ' חופשי וה-200 מ' פרפר, השאירה לעצמה גברת הברזל ההונגרייה שני משחי גמר לערב – 200 מ' גב ו-100 מעורב אישי. ב-200 מ' גב התקרבה הוסזו כדי 61 מאיות שנייה לשיא העולם שלה. לבאות אחריה לא היה שום סיכוי.

קטינקה הוסזו בעוד ערב מוזהב - פעמיים זהב ועוד שיא עולם

עוד ערב מוזהב עם פעמיים זהב ועוד שיא עולם. קטינקה הוסזו | צילום: חגי אשלגי

פודיום: קטינקה הוסזו (הונגריה) זהב – 1:59.82 דק'; דריה אוסטינובה (רוסיה) כסף – 2:01.57 דק'; אייגלו אוסק גוסטפסדוטיר (איסלנד) ארד – 2:03.53 דק'

200 מ' מעורב אישי גברים – יום אחרי יום הולדתו ה-30, לאזלו צ'ה חזר למשחה נעוריו – המעורב האישי – וכבש תואר אירופאי מספר 30. השחיין האירופאי המעוטר ביותר בדורו, אמר כי היה זה משחה ה-200 מ' מעורב אישי ממנו נהנה יותר מכל משחה מעורב כבר שנים. התוצאה – שיא אירופי חדש וזהב שני באליפות להונגרי. יעקב טומרקין זינק במסלול 1 החיצוני ואחרי חצי ראשון טוב הסתובב שלישי בתום 100 מ'. בשלב זה, לאזלו צ'ה כבר החזיק ביתרון של שנייה על כל יתר השחיינים. במקטע החזה, הגרמני פיליפ היינץ התפוצץ ועבר ב-50 מטרים של החזה ממקום שמיני למקום שלישי. טומרקין, איבד 4 מקומות בסגנון החזה וירד ממקום שלישי לשביעי. בסגנון החתירה היינץ הגרמני המשיך ללחוץ חזק ודילג מעל הפורטוגזי קאראבליו למקום השני. טומרקין התקדם מקום אחד בסגנון החתירה ועלה למקום השישי. בסיום, נצחונו של צ'ה לא הוטל בספק. ההונגרי הוותיק נגע בקיר כמעט שתי שניות לפני יריבו הקרוב ביותר. גל נבו, פספס במעט את העלייה לגמר הישיר ממוקדמות הבוקר.

לאזלו צ'ה אחרי זכייה בתואר אלוף אירופה ב-200 מ' מעורב אישי

אחרי זכייה בתואר אלוף אירופה ב-200 מ' מעורב אישי. לאזלו צ'ה | צילום: חגי אשלגי

פודיום: לאזלו צ'ה (הונגריה) זהב – 1:51.36 דק' – שיא אירופי חדש; פיליפ היינץ (גרמניה) כסף – 1:53.21 דק'; דיוגו קאראבליו (פורטוגל) ארד – 1:53.45 דק'.

200 מ' פרפר נשים – באליפות העולם בבריכות ארוכות בקיץ האחרון, פרנציסקה הנטקה הגרמנייה סיימה רביעית, 4 עשיריות שנייה אחרי מדליית הכסף. הפעם, בהעדרן של קטינקה הוסזו ומיריאה בלמונטה הספרדייה, הנטקה הגיעה נחושה לרשום לזכותה תואר בינלאומי ראשון. עד המחצית, היתה הגרמנייה בת ה-26 עדיין במקום השני (אחרי סוזאנה ג'אקאבוס ההונגרייה), אך משם עברה להוביל והגדילה את יתרונה בעקביות. לארה גראנז'ון הצרפתייה, עם מדלייה שנייה באליפות הזאת, הוכיחה שוב שצדקה מבחינתה כשהגיעה לישראל (בניגוד לחלק גדול מחבריה לנבחרת הצרפתית). בבוקר, שיא ישראלי חדש של קרן זיבנר (2:10.05 דק' – השיא הישראלי ה-12 באליפות הנוכחית), לא הספיק כדי להעפיל לגמר הישיר.

פודיום: פרנציסקה הנטקה (גרמניה) זהב – 2:03.01 דק'; לארה גראנז'ון (צרפת) כסף – 2:03.85 דק'; אלסיה פוליארי (איטליה) ארד – 2:04.37 דק'.

חצי גמר ה-100 מ' חזה לנשים – רק תוצאה של מתחת 1:06 דק' הספיקה כדי לעלות לגמר. שלושת העולות הראשונות היו מוניק נייהאוס ההולנדית, ג'נה לאוקנן הפינית וויקטוריה גונש הטורקייה/אוקראינית.

100 מ' גב גברים – במשחה גמר נעדר ישראלים, ראדוסלב קאבצקי הפולני הוביל מהזינוק ועד הנגיעה בקיר והשלים צמד מדליות זהב ב-200 וב-100 מ' גב. לקאבצקי בן ה-24 יציאות מדהימות מהקיר ובכל סיבוב הוא מגדיל את יתרונו. נראה שהפולני עשה קפיצת מדרגה באליפות הזאת ויהיה אחד השמות המעניינים בקיץ הקרוב בסגנון הגב, שנשלט כבר שנים על ידי שחיינים אמריקאים ולאחרונה על ידי האוסטרלי מיץ' לארקין. רוברט גלינטה הרומני בן ה-18 שבר את שיא העולם לנוער כשסיים שישי בתוצאה של 50.77 שניות.

פודיום: ראדוסלב קאבצקי (פולין) זהב – 49.64 שנ'; סטניסלב דונץ (רוסיה) כסף – 50.30 שנ'; כריס ווקר הבורן (בריטניה) ארד – 50.35 שנ'.

100 מ' מעורב אישי נשים – בגמר טעון מתח והתרגשות, שברה קטניקה הוסזו שוב את שיא העולם בהופעה מדויקת ומהירה. בכלל, נראה שהניסיון העצום של קטינקה מייצר שחייה טכנית עם מינימום טעויות. שיבון מארי או'קונור הבריטית בהופעה נהדרת הגיעה שנייה. עמית עברי הייתה שלישית עד המטר האחרון של המשחה ופספסה מדליה על נגיעה. מאריט סטיינברגן, ילדה הולנדית בת 15 שעוד נשמע עליה, ומתמחה בעיקר במשחי החתירה, נתנה בריכה אחרונה מהירה מכולן, והקדימה את עמית עברי ב-9 מאיות שנייה בלבד.

פודיום: קטינקה הוסזו (הונגריה) זהב – 56.67 שנ'; שיבון מארי או'קונור (בריטניה) כסף – 57.65 שנ'; מאריט סטיינברגן, (הולנד) ארד – 59.00 שנ'.

1,500 מ' חופשי גברים – הוא אמר שהוא באמצע אימונים. שהוא על משטר של 18-20 ק"מ ביום. שהוא התחיל להפחית עומס רק השבוע. שהוא בכלל מכוון לתחרות בארה"ב בשבוע הבא (ה"דו-קרב בבריכה"), אבל אחרי המוקדמות ביום הקודם כבר היה שגרגוריו פלטריניירי האיטלקי נמצא בכושר מיוחד. החל מ-100 מ' ועד 1,450 מ' הספליטים של פלטריניירי היו בין 28.16 ל-28.57 שניות. קצב קבוע, אחיד, רציף. 18 תנועות ידיים כל בריכה, ללא עבודת רגליים, יציאה חלשה מהסיבובים ללא בעיטת פרפר, למניעת אובדן אנרגיה וחמצון. כבר בחלוף 400 מ' נראה היה שהאיטלקי על קצב שיא עולם. נציגי שוונג בבריכה נתנו התראה לכרוז שהתחיל לעורר את הקהל. בחלוף 700 מ' הקהל כבר נכנס חזק לתמונה. האיטלקי שמע את השאגות מהיציעים, הבין, והמשיך לטחון קצב מטורף. האיטלקי השני במקצה, גבריאלה דטי, העלה גם הוא הילוך החל מ-600 מ' והחל להתקדם מהמקום הרביעי למקום השני.

פלטריניירי עבר 400 מ' ב-3:44.02 דק'; 800 מ' ב-7:31.33 דק'; ו-1,000 מ' ב-9:25.32 דק'. הוא סגר 100 מ' אחרונים ב-55.61 שניות וניפץ את שיא העולם בן ה-14 שנים של גרנט האקט. גרגוריו פלטריניירי נכנס לספרי ההיסטוריה במעמד של אגדה. גבול ה-14 דק' בבריכות קצרות נראה אפשרי מתמיד.

קרידט גדול מגיע גם לגבריאלה דטי. האיטלקי "השני" חזר מפציעה בקיץ וכמעט וניפץ בעצמו את השיא האירופאי הקודם. דטי ופאלטריניירי, שני איטלקים, שניהם בני 21 (ימי ההולדת שלהם בהפרש של שבוע בלבד), ושניהם שחייני מרחקים שמתחרים צמוד וחזק כבר שנים בצמרת שחיית המרחקים האירופית. דטי מיהר לברך את בן ארצו, אבל גם לו עצמו מגיעות ברכות חמות. ההופעה של דטי היתה מהטובות בהיסטוריה. כדאי לעקוב גם אחריו. הנורבגי בן ה-19 הנריק כריסטיאנסן סיים שלישי בשיא נורבגי ותוצאה נפלאה ואם ימשיך בקצב ההתקדמות הנוכחי, יכול להוות גורם משמעותי בגמר באולימפיאדה הקרובה.

לסיום, הערת אזהרה – אם ההיסטוריה מלמדת אותנו משהו, אז כדאי שבסין יתחילו לעקוב חזק וצמוד אחרי האלוף האולימפי סון יאנג, לבל ישתמש בטעות בחומר אסור לקראת האולימפיאדה.

פודיום: גרגוריו פלטריניירי (איטליה) זהב – 14:08.06 דק' – שיא עולם חדש; גבריאלה דטי (איטליה) כסף – 14:18.00 דק'; הנריק כריסטיאנסן (נורבגיה) ארד – 14:23.60 דק'.

50 מ' חופשי גברים – במשחה הכי מהיר בתחרות, התנהל קרב צמוד מתחת גבול ה-21 שניות בין הרוסי הצעיר יבגני סדוב לבין מרקו אורסי האיטלקי. סדוב ניצח. אורסי המאוכזב שהפסיד ב-5 מאיות שנייה בלבד, אמר אחרי המשחה (בצדק) שממילא המקצה העיקרי שלו הוא ה-100 מ'. הפולני בן ה-20 סבסטיאן שפנסקי הפתיע גם את עצמו כשלקח את הארד.

פודיום: יבגני סדוב (רוסיה) זהב – 20.87 שנ'; מרקו אורסי (איטליה) כסף – 20.92 שנ'; סבסטיאן שפנסקי (פולין) ארד – 21.21 שנ'

4 כפול 50 מ' חופשי נשים – המשחה נראה תפור לרביעיית הבנות ההולנדיות. אבל סדרת החלפות מזעזעת שלהן (הן היו הרביעייה האיטית בגמר בהחלפות) שללה מהן את מדליית הזהב. זמני התגובה המצטברים של ההולנדיות בזינוקים עמדו על 1.95 שנ'. אצל רביעיית הבנות האיטלקית שהקדימה אותן, זמני התגובה וההחלפה המצטברים בזינוקים היו 1.28 שנ'. הפרש של 67 מאיות שנייה יקרות לטובת האיטלקיות. היתרון של האיטלקיות על ההולנדיות בסיום היה 15 מאיות שנייה בלבד. מצופה מרביעיית שליחות ברמה של ההולנדיות לתזמן הרבה יותר טוב את זינוקי השליחות, ולא לאבד זמן רב כל-כך בחילופים. פדריקה פלגריני שמרה משהו קטן ברזרבה ל-10 מטרים האחרונים והחזיקה מעמד כדי לקחת זהב מול רנומי קרומווידיויו השועטת.

ג'נט אוטסן פתחה נהדר ברביעייה הדנית שבזכותה הובילה את המשחה אחרי 50 מ'. הספליטים המהירים ביותר במשחה היו, איך לא, של שרה שיוסטרום השבדית (23.21 שנ') ושל "קרומו" ההולנדית (23.26 שנ').
קרבות גדולים עוד צפויים לנו ב-50 מ' וב-200 מ' חופשי. פמקה המסקרק ההולנדית, שרתחה בסיום על אובדן הזהב, צריכה להתרכז עכשיו בשמירת כוחות לקרב מול פלגריני ב-200 מ' חופשי.

פודיום: איטליה זהב – 1:36.05 דק'; הולנד כסף – 1:36.20 דק'; רוסיה ארד – 1:36.62 דק'

עד עתה האליפות האת מספקת את הסחורה בענק. שלושה שיאי עולם, שיאים אירופים ושיאי אליפות רבים, 12 שיאים ישראלים ושתי מדליות ישראליות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג