סוף השבוע באליפות אירופה בשחייה: עוד מדליית כסף לישראל

יעקב טומרקין עמד בציפיות וסיים בני בגמר ה-200 גב עם מדליה שניה לישראל אחרי הכסף של גל נבו. שיאים ישראלים לקרן זיבנר ורביעיית השליחים 4 פעמים 200 חתירה גברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יעקב טומרקין שחיין ישראלי עם מדליית הכסף באליפות אירופה בלונדון
יעקב טומרקין שחיין ישראלי עם מדליית הכסף באליפות אירופה בלונדון

אליפות אירופה בשחייה תסתיים היום (ראשון) בלונדון. החדשות הטובות מבחינתה של המשלחת הישראלית הן שבסוף השבוע השיג יעקב טומרקין את מדליית הכסף השנייה לישראל באליפות. מצד שני, עד ליום האחרון אף שחיין ישראלי נוסף לא הצליח להשיג את הקריטריון להשתתפות במשחקים האולימפיים בריו ולהצטרף ל-6 השחיינים שכבר עשו את זה.

יעקב טומרקין עם מדליית כסף באליפות אירופה בשחייה 2016

עוד אחת לאוסף. יעקב טומרקין עם המדליה בלונדון | צילום: באדיבות איגוד השחייה

אז הכוכב הגדול של סוף השבוע היה יעקב טומרקין, שהפעם הגיע לאליפות אירופה כמעומד למדליה במשחה החזק שלו ל-200 גב ועשה זאת. טומרקין סיים שני בגמר בזמן של 1:56.97 דקה, 99 מאיות אחרי רדוסלאב קאבצקי הפולני. אגב, שיאו הישראלי של טומרקין מהיר יותר מזמן הניצחון של קאבצקי, אך סביר להניח ששני השחיינים האלה לא הגיעו לאליפות כשהם בשיאן, משום שהשנה שחיינים ברמתם בונים את עצמם לתקופת השיא באוגוסט, במשחקים האולימפיים.

המדליה של טומרקין היתה השנייה של המשלחת הישראלית באליפות הנוכחית, אחרי מדליית הכסף של גל נבו במשחה ה-200 מעורב אישי. ולעומת טומרקין, מי שכן שברה שיא ישראלי בשבת היתה קרן זיבנר, שהעפילה בבוקר לחצי גמר משחה ה-200 פרפר לנשים ובערב שחתה אותו בזמן של 2:11.04 דק' שהספיק לה למקום ה-13 הכללי. עם זאת, הקריטריון להשתתפות במשחקים האולימפיים במשחה הזה הוא 2:09.33 דקות. שיא ישראלי נוסף נקבע ביום חמישי בבוקר על ידי מארק חינאווי שסיים במקום ה-17 הכללי במשחה 800 חתירה בזמן של 8:01.63 דקות.

עוד ביום חמישי בערב ניסו שני שחיינים ישראלים בכירים נוספים לזכות במדליות באליפות אירופה ולא בפעם הראשונה שלהם, אבל הפעם יונתן קופלב וגיא ברנע נאלצו להסתפק במקומות 5 ו-6 בגמר במשחה החזק שלהם, 50 גב. קופלב שזכה בעבר באליפות אירופה נגע בקיר בדיוק אחרי 25 שניות וברנע היה איטי ממנו בשתי מאיות. המנצח הצרפתי קמיל לקור קבע 24.77 שניות.

יהונתן קופלב וגיא ברנע שחיינים ישראלים באליפות העולם בקאזאן

הפעם זה הסתיים במקומות 5 ו-6. גיא ברנע ויונתן קופלב | צילום: באדיבות איגוד השחייה

בשבת בבוקר התקיימו מקצי המוקדמות במשחה הספרינט 50 חתירה, אבל המשתתפים הישראלים הבולטים היו רחוקים מהשיאים שלהם. בנשים אנדראה מורז הצליחה לעלות לחצי הגמר שם קבעה 25.56 שניות כדי לסיים במקום ה-15 הכללי אבל שיאה הישראלי עומד על 25.12 שניות. בגברים, אלוף אירופה לנוער זיו קלונטרוב היה רחוק משיאו הישראלי (22.16 שניות) וקבע במוקדמות 22.91 שניות כשמירון חירותי היה הישראלי היותר מהיר בשלב הזה עם 22.85 שניות.

רביעיית השליחים ל-4 פעמים 200 חתירה עלתה לגמר הגברים, שם סיימה במקום השמיני עם זמן איטי יותר מהשיא הישראלי שקבעו בבוקר שהוא 7:16.25 דקות. האחראים לשיא הם תום קרמר, לירן קונובלוב, עידו הבר ודוד גמבורג.

ומה עשו הכוכבים הגדולים של היבשת בסוף השבוע? אדם פיטי הבריטי השלים דאבל במשחי החזה הקצרים כשניצח גם ב-50 בזמן של 26.66 שניות. זו היתה מדליית הזהב השלישית שלו באליפות אחרי שהוביל את רביעיית הגברים-נשים הבריטית לניצחון ב-4 פעמים 100 מעורב. פדריקה פלגריני האיטלקיה זכתה בפעם הרביעית ברציפות במדליית הזהב במשחה ה-200 חתירה כשהפעם היא קבעה 1:55.93 דקה עם פיניש מדהים שבו עברה את פמקה המסקרק ההולנדית שסיימה ארבע מאיות אחריה. לאזלו צ'ה ההונגרי השלים דאבל במשחי הפרפר עם ניצחון ב-100 אחרי שעשה זאת גם ב-200 וסיים שני ב-50. בגמר ל-100 מטרים הוא קבע שיא אליפות חדש, 50.86 שניות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג