סאמר וכל השאר: סיכום המבחנים האולימפיים הקנדיים, וגם הזווית הישראלית

קנדה סגרה את נבחרת השחייה שלה לפריז: סאמר מקינטוש להטה בכל קפיצה למים, אך גם ג'וש ליינדו הרשים, סידני פיקרם התקדמה וקיילי מאס התקרבה לשיאה. ומה הקשר לגורבנקו? גיא אילון עושה סדר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סאמר מקינטוש. תגיע לישראל? | צילום מסך מתוך יוטיוב

קנדה, שחזרה בעשור האחרון להיות כוח משמעותי בשחייה העולמית' סיימה השבוע את תחרות הטריילז שלה (תחרות המבחן למשחקים האולימפיים) עם לא מעט פנינים, והרבה חומר למחשבה ליתר העולם.

לכתבות נוספות בנושא:
איתות לפריז: שיא ישראלי נהדר לאנסטסיה גורבנקו ב-200 מעורב אישי
בכושר טוב: מקום שישי למתן רודיטי בסבב העולמי בסרדיניה
בין פרעות בקמפוס לבריכה בפריז: גל כהן גרומי בפודקאסט של שוונג

Feels Like Summer
נתחיל, איך לא, בסאמר מקינטוש, ששברה את שיאה העולמי ב-400 מעורב אישי (לכתבה על השיא לחצו כאן), כשהיא שוחה שנייה יותר מהר משיאה הקודם שנקבע לפני שנה בפוקואוקה. הפעם היא שחתה את הפרפר ב-59.18 שניות, את הגב מעט לאט יותר ב-1:07.12 אבל עם 50 שני מהיר ב-1.14 שניות מהראשון, 1:17.13 בחזה וכאן ה50 השני היה איטי יותר ב-1.29 שניות וסיימה עם 1:00.95 ו-50 שני מהיר ב-1.51 מהראשון. מן הסתם בפריז סאמר תנסה להוכיח לעצמה ולכל העולם שזה יהיה הקיץ (סאמר) שלה.

סאמר ניצחה גם ב-200 מטר מעורב אישי, שהיה אחד מרגעי השיא של האליפות, ולאו דווקא רק בגללה. מקינטוש ניצחה עם 2:07.06 דקות רק 17 מאיות משיאה האישי, אך מעניינת גם זו שהגיע שנייה, סידני פיקרם, שהורידה כמעט שנייה משיאה וירדה לראשונה מ-2:08 דקות. פיקרם היא זו שתחבור למקינטוש בפריז, אך שימו לב שבמשחה זה שתי שחייניות נוספות קבעו את הקריטריון האולימפי (מארי-סופי הארווי ואשלי מקמילן), אך לצערן הן לא היו בין שתי הראשונות ויוותרו בחוץ.

מקצי נשים נוספים
במשחי הספרינט 50 ו-100 חופשי ניצחה פני אולקסיאק, האלופה האולימפית מריו 2016, שחזרה לשחות אחרי ניתוח לפני 4 חודשים. בשני המשחים היא הקדימה במעט את האולימפית טיילר ראק, שגם היא נאבקה בהפרעת אכילה חמורה. שתיהן בסופו של דבר פספסו את זמן הקריטריון, אבל הן ישחו בשליחות עם הנבחרת הקנדית.

ב-200 וב-400 חופשי ניצחה כמובן שוב סאמר. ב-200 היא פספסה שיא קנדי ואישי ב-4 מאיות השניה וב-400 ירדה מ-4:00. ב200 תצטרף אליה מארי-סופי הארווי, שגם קבעה את הקריטריון. ב-800 וב-1,500 חופש לקנדה לא יהיו נציגות.

מקינטוש ויתרה על ה-100 גב אליו הייתה רשומה תחילה, ולכן קיילי מאס ואינגריד ווילם ייצגו את קנדה. קיילי שחתה מהר מאוד והתקרבה לשיאה האישי 57.70 שניות מלפני 3 שנים במבחנים לטוקיו. ב-200 גב שוב ניצחה קיילי מאס עם 2:06.24 דקות, ותצטרף אליה רייגן ראת'וול שירדה מ-2:10. תוצאותיה של קיילי להערכתי שוות טופ 5 בשני המשחים בפריז.

ב-200 מטר חזה ניצחה בקרב צמוד מאוד סידני פיקרם ומאית אחריה סיימה קלסי ווֹג, שתיהן מתחת ל-2:24 שיקנה להן מקום בחצי גמר ואולי עם קצת מזל מאבק על מקום בגמר. בחצי המרחק אף שחיינית קנדית לא קבעה קריטריון אולימפי.

במשחי הפרפר היה קצת יותר מעניין, ב-100 מטר ניצחה האלופה מטוקיו מגי מקניל עם 56.61 שניות, ותצטרף אליה במשחה מארי-סופי הארווי. ב200 מטר ניצחה שוב סאמר, עם 2:04.33 דקות. היא פספסה את שיאה האישי ב-27 מאיות, ותהיה היחידה שתייצג את קנדה במשחה זה. סה"כ ייצגו את קנדה 8 שחייניות במשחים אישיים.

ונעבור לגברים
במשחי הספרינט בחופשי ניצח ג׳וש ליינדו, שקבע שיא קנשי ב-50 מ׳ 21.48, התוצאה השלישית בעולם השנה. הוא ניצח גם ב-100 אך לא הצליח לשבור את שיאו של ברנט היידן מ-2009. במשחה זה קבע גם יורי קיסיל את הקריטריון האולימפי. במשחי החופשי הארוכים יותר היו תוצאות בינוניות ולא יהיו נציגים לקנדה.

במשחי הגב יהיו שני נציגים. בלייק טירני ניצח בשני המשחים וגם שבר את השיא ב-200 מ׳ ויצטרף אליו חאווייר אסבדו שעד לתחרות זו היה שחיין הגב המוביל בקנדה. במשחי החזה לא יהיו לקנדה נציגים אך יש לציין תוצאה מצוינת למנצח ה-100 חזה בשיא חדש לנוער. אוליבר דאוסון בן ה-16 קבע 2:12.42 דקות.

במשחי הפרפר יהיו לקנדה שני נציגים. ג׳וש ליינדו ניצח גם את ה-100 מ׳ פרפר בשיא קנדי חדש ונהדר של 50.06 שניות ובתוצאה המהירה ביותר השנה והפך לרביעי בהיסטוריה אחרי קיילי דרסל, מייקל פלפס וקריסטוף מילאק. יצטרף אליו איליה קארון בשני המרחקים. איליה התאמן באריזונה סטייט עם בוב באומן.

במשחי המעורב אישי, ב200 מ׳ ניצח פינלי נוקס בשיא קנדי חדש 1:56.07 דקות וב-400 מ׳ ישחה עבור קנדה טריסטן יאנקוביץ׳, שניצח בתוצאה 4:11.74 דקות. סה״כ ייצגו את קנדה 8 שחיינים במשחים האישיים

תחזית לשחיינים הקנדיים:
לפי התחזית שלי, סאמר תנצח את ה-400 מעורב אישי ותהיה על הפודיום בכל יתר המשחים, אם יוצאים מתוך הנחה שהיא לא הייתה בהכנה מלאה. כרגע במשחי ה-200 ו-400 חופשי נראה שיהיו לה קרבות עזים. ב-200 מ׳ עם שתי אוסטרליות (כנראה שמולי אוקאלאהאן ואריארן טיטמוס) ועם שיבון הוהי. ב-400 מ׳ חופשי ישנן יותר מתחרות, קייטי לדקי, אריארן טיטמוס, אריקה פיירוות׳ר ולי בינג ג׳י ואולי אף לאני פאליסטר.
קיילי מאס כאמור טופ 5 עם סיכוי גבוה לפודיום אחד במשחי הגב, וכמובן מגי מקניל טופ 5 ב100 מ׳ פרפר עם סיכוי טוב לפודיום.

בגברים ג׳וש ליינדו כמובן מועמד בכיר למדליה בפרפר וטופ 5 במשחי החתירה. פינלי נוקס ב200 מ׳ מעורב אישי ואיליה קארון ב200 מ׳ פרפר מועמדים לגמר וכך גם בלייק טירני ב200 מ׳ גב.

ועכשיו לנקודה הישראלית
לאחר שקלול התוצאות של הקנדים, ועוד לפני המבחנים האוסטרלים והאמריקאים, גל כהן גרומי ותומר פרנקל עדיין עם סיכוי טוב מאוד לחצי גמר ואולי אפילו מאבק על מקום בגמר. עבור אנסטסיה גורבנקו מסתמן כי כנראה יהיה לה עדיף להתרכז במשחה ה-400 מ׳ מעורב אישי, משום שעוד ועוד שחייניות יוצאות מהמירוץ. קיילי מקיואן מאוסטרליה הודיעה שהיא מוותרת, מסיבות של צפיפות תוכנית וגם כנראה הכרה בעליונותה של סאמר במרחק הכפול. אלכס וולש גם היא הודיעה שהיא מתרכזת במשחי ה-200 מ׳.

גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

לעומת זאת ב-200 מ׳ מעורב אישי יהיו מתחרות רבות מאוד וכניסה לגמר תהיה לדעתי 2:08.5 דקות, וכרגע (נכון לכתיבת שורות אלו) נסטיה מדורגת במקום ה-12 בעולם אם לוקחים את התוצאות מיוני של השנה שעברה. ב-400 מ׳ יהיו פחות מתחרות איכותיות שכאלו וגם לדעתי גמר ייסגר סביב 4:33.0.

בנוסף, World Aquatic הודיעה כי שחיינים שהם שחייני שליחים בלבד לא יוכלו להצטרף על בסיס מקום פנוי ותינתן עדיפות לשחיינים עם קריטריון אישי. בכל מקרה, נמשיך לעקוב ולעדכן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג