"נס חנוכה" לאילן שנפגע בטריאתלון אילת

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:דייב לדרמן


אילן, שנפגע כזכור בתאונה בטריאתלון אילת ואיבד הכרה חזר להכרה ואף שוחרר מבית החולים ביום ה' האחרון.
משיחה איתו אילן נשמע אופטימי מאוד ומקווה לחזור לאהבה הגדול שלו – הרכיבה.



אילן נפגע בשלוש חוליות בגב כאשר החוליות שבורות וסדוקות. הנס שקרה לו, הרבה בזכות ד"ר אמיר שחר, הוא שנפגעה לו חוליה C1 שהיא החולייה שעליה יושבת הגולגולת. כאשר חולייה זו נשברת נחסמים דרכי הנשימה. כל תזוזה לא נכונה של חולייה זו במקרה זה מובילה למוות מיידי. למרות הפגיעה בחולייה C1 הצליח ד"ר אמיר שחר להנשים את אילן, ובכך מנע את הגרוע מכל.


אילן שהשתתף השנה בתחרות הרכיבה "טראנס אלפים" נשמע אופיטמי ביותר למרות הקשיים שלו להתלבש ולתפקד ביום יום. אין לו ספק שהוא יחזור לרכב בהזדמנות הראשונה.



לדברי אילן המקרה שלו הוא "נס רפואי ברמות על". אין ספק שזהו נס חנוכה וכולנו, קהילת הספורטאים, מאחלים לאילן הרבה בריאות וחזרה לאופניים שכל כל אוהב.







טריאתלון אילת, רגע השיא של עונה מרובת תחרויות,
רגע שיא עבור מארגני אירועים שעמלים שנים להפיכת הענף לספורט עממי המוני, רגע שיא עבור מאמנים שרואים כיצד החניכים שלהם, צעירים כמבוגרים מביאים את כל יכולותיהם אל קצה גבול היכולות שלהם, רגע שיא עבור כל הספורטאים שהתכוננו במשך זמן רב לשנייה בה יחצו את קו הסיום, רגע,
שעבור שני ספורטאים בתאונה מחרידה,
לא קרה.





טריאתלון אילת 2007




ע"פ מהלך האירועים ביום שישי ה-30 בנובמבר,
במקצי הספרינט והאולימפי מצטיירת תמונה עגומה לתאונה.
לפי העדויות ניכר כי במהלך הרכיבה, אילן מקבוצת טריאתלון איילות הרצליה, שהשתתף במקצה האולימפי, טיפס עלייה ומצא את עצמו מאחורי דבוקה מהספרינט כשמימינו הוא נעקף ע"י רוכב אחר.
במהלך ניסיון עקיפה נתקל הגלגל הקדמי שלו באופניה של רוכבת לפניו. בהעדר מקום מימין סטה אילן מהמסלול שמאלה והתנגש חזיתית באופניו של תובל אפרת, רוכב ממקצה הספרינט שרכב במהירות בנתיב הנגדי.

מעוצמת התנגשות איבדו שניהם את ההכרה.
השניים נותרו שכובים על הרצפה כשהם מחוברים בקליטים (תוספת לפדל המחברת את נעל הרכיבה לפדל) לאופניהם. למזלם של שני הרוכבים מספר רוכבים עצרו לסייע להם, וביניהם היה ד"ר אמיר שחר, קרדיולוג מומחה לרפואה דחופה, לשעבר מנהל חדר המיון של ביה"ח שיבא בתל השומר. בזכות סיוע מיידי תובל אפרת הונשם ובהמשך אף חזרה אליו ההכרה. מאידך מצבו של אילן היה גרוע בהרבה. לסתו הייתה נעולה ולא אפשרה לבצע בו הנשמה. ד"ר שחר אילתר ובעזרת ענף עץ פתח את לסתותיו של אילן וביצע בו הנשמה. לאחר מספר דקות שתי ניידות טיפול נמרץ הובילו את הפצועים לבית החולים. בבדיקה שבוצעה בבית החולים נמצא שאילן סובל ממספר חוליות שבורות בגבו. תובל אפרת, שנפצע קל, שוחרר לביתו לאחר כמה שעות.



ההתנגשות שגרמה לפציעות שני הרוכבים מעלה שאלות רבות לגבי פיקוח וויסות כמות המשתתפים במסלול אחד בתחרות והאם ישנו מקום לבחור מסלול רכיבה אחר שלא יעברו בו 1500 רוכבים הלוך חזור בעת ובעונה אחת.

בעקבות ארוע קשה זה, כתב דן דבוסקין מקבוצת טריאתלון איילות הרצליה, שאילן הוא אחד מחבריו, מכתב לחברי איגוד הטריאתלון ובו הוא קורא לחברי הנהלת האיגוד ולחברי האיגוד בכלל להפיק לקחים ממקרה קשה זה לצורך מניעת השנות של תאונות ואסונות על מסלול הרכיבה בתחרויות.


דן דבוסקין, שכל את ביתו, תמר דבוסקין ז"ל, לפני 11 שנים, על שולי כביש מהיר בו היא התאמנה ברכיבה לקראת תחרות טריאתלון ומקיים מאז את טריאתלון הנשים ע"ש תמר דובסקין.



חברים,


מעבר לכל הקיטורים על דראפטינג, מצווה על כולנו להודות, ולחזור ולהודות לד"ר אמיר שחר. ד"ר שחר, שהשתתף במקצה הספרינט היה בחזקת נס. הרופא, היה האדם הנכון, בזמן הנכון, ובמקום הנכון, בתאונה שבה נפצע קשה אילן, חברנו לקבוצת "טריאתלון איילות הרצליה".


בזכות התערבותו המהירה וניסיונו הרב של ד"ר שחר, לשעבר מנהל חדר המיון בתל השומר, ניצלו חייו של אילן. אילן מאושפז בטיפול נמרץ בביה"ח סורוקה בבאר שבע, ולשמחתנו לא נשקפת סכנה לחייו.


מיותר לציין שאירוע זה יכול היה להיגמר אחרת. מצווה על כולנו חשיבה מחודשת על מה שאירע ובעיקר הסקת לקחים יסודית.



בכבוד רב,

דני דבוסקין



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג