"ניצלתי ממוות": נפצע אנושות ויתמודד על ניצחון בישראמן

הסיפור הקשה של דייגו ואן לואי מבלגיה, שהיה אלוף הישראמן לחצי המרחק מספר שנים, הוא בעיקר על נחישות, אומץ והתמדה של ספורטאי מהזן הקשוח ביותר שיש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
"ישראמן היא תחרות הקאמבק שלי", דייגו ואן לואי בקטע הריצה בישראמן | צילום: צלמי שוונג

להרשמה לישראמן 2023

 

מאת: דייגו ואן לואי, מיוחד לשוונג (תורגם מאנגלית)

 


דייגו ואן לואי הוא טריאתלט מקצועי בן 31 שגר בספרד, אך במקור הוא מבלגיה. ואן לואי מוכר למשתתפים בישראמן, מאחר והוא הגיע להתחרות בתחרות באילת וניצח בחצי המרחק 70.3 שלוש פעמים. השנה יגיע הספורטאי הבלגי להתחרות בישראמן במרחק המלא ויתחרה בעילית עם דן אלתרמן ודן קוני.

הסיפור של דייגו ואן לואי

הייתי בצמרת הענף שלי (2019-2020) עד שהגיעה הקורונה. הייתי אלוף העולם ב-ITU למרחקים ארוכים, אלוף Embrunman, אלוף Vercorsman ויותר חשוב – שלוש פעמים אלוף חצי ישראמן 70.3. סיימתי גם שמונה פעמים ב-5 הראשונים בתחרויות איירונמן, במסגרת התכנית שלי להתכונן להתברג בחמישייה הראשונה באיירונמן קונה.

בקיץ 2021, בזמן הכנה לאליפות העולם, פגעה בי משאית במהלך רכיבת אימונים במיורקה, והסיפור שלי כמעט נגמר! שכבתי על הרצפה בלי להבין מה קרה, מתפתל מכאב, ובקושי נושם.

לא פחות משלוש פעמים אלוף חצי ישראמן, ואן לואי | צילום: צלמי שוונג

בבית החולים אמרו לי, אחרי צילום רנטגן, מה קרה. ניצלתי ממוות. נשברו לי חוליות T7-T8-T9-T10 בגב, נשברו לי חוליות C1-C2-C4 בצוואר, נשברו שלוש צלעות מלפנים, ריאה קרסה, וגם כמה שיניים עפו.

בגלל חומרת הפציעה, העבירו אותי לבית חולים מיוחד בבלגיה לעבור ניתוח בצוואר ובגב, שלאחריו קיבעו אותי למקום למשך 10 ימים ללא תזוזה.

השאירו אותי מעל חודשיים בבית החולים לפני שאפשרו לי לחזור הביתה תחת השגחה רפואית. ביוני 2022 עשו לי את הניתוח האחרון בגב וקיבלתי אור ירוק להתחיל בשיקום המלא שלי!

אחרי שנה קשה מאוד, חזרתי סוף סוף להתנייד והייתי מוכן שוב לנסות להגשים את החלומות שלי. רק ב-1 באוגוסט 2022 קיבלתי אור ירוק לחזור להתאמן.

"הישראמן הייתה התחרות שבה התחלתי את קריירת הטריאתלון המקצוענית שלי", ואן לואי לקראת הזינוק לישראמן | צילום: צלמי שוונג

חוזר בגדול בישראמן למרחק המלא

תחרות הקאמבק שאליה כיוונתי היא ישראמן – התחרות שבה התחילה קריירת הטריאתלון המקצוענית שלי, ומשמח אותי מאד לפתוח דווקא בישראמן את הדף החדש! (לאחר שניצח שלוש פעמים בחצי הישראמן, דייגו יזנק השנה לראשונה לישראמן המלא, ח.א).

בגלל שאני מסוג האנשים שצריכים גם מטרות ביניים בדרך, רצתי (ב-11.12) את מרתון מלאגה כדי ליהנות קצת, בענף שהוא הממתק בשבילי – ריצה!

להתראות בינואר בישראמן!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג