נינה פקרמן מספרת על טריאתלון ונשים

יממה לפני זינוק הנשים לטריאתלון. ראיון עם נינה פקרמן מביא עימו חיזוקים רבים לנשים שעומדות לעשות את זה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


יממה לפני זינוק הנשים לטריאתלון. ראיון עם נינה פקרמן מביא עימו חיזוקים רבים לנשים שעומדות לעשות את זה

מאת:אלעד פלטין


"נינה פקרמן בעיניי היא הספורטאית שהרבה גברים בנים יכולים לקחת ממנה דוגמה מבחינת הרצון לנצח תחרויות בארץ," מספר נתנאל ים, מי שאימן את נינה לאורך השנים, "היכולת שלה לקחת את עצמה הרבה מעבר למגבלות (מגבלות פיזיות ומגבלות של החיים עצמם). "כאשר אימנתי את נינה לאורך השנים, גיליתי שלהיות ספורטאית ברמה הראשונה זה לחשוב כמו ספורטאי –  זה אומר ללכת לישון כמו ספורטאי כדי לקום בבוקר רעננים וממוקדים לאימון, הכול מכוון וממוקד על פי מטרות."

מה את יכולה להמליץ לבחורה צעירה שמגיעה בפעם הראשונה לטריאתלון נשים?
קודם כל שלא תבנה יותר מדי ציפיות. אני ממליצה להציב מטרה ריאלית לפעם ראשונה – הדבר הראשון – הנאה ולסיים את זה בכיף. והמלצה לטריאתלטיות צעירות שמעוניינות להמשיך בספורט בצורה רצינית יותר, אני ממליצה לבדוק את היכולת ההתחלתית שלה, בתחילת הדרך, או אפילו במרבית הדרך פחות להסתכל על אחרות, להגיע קודם כל להישג אישי. תכונה פופולארית (ורעה) של בנות זה להסתכל על אחרות. שוכחות להסתכל על עצמן ועל קצב ההתקדמות שלהן.

מה קורה בטריאתלון נשים?
כל אחת מתרגשת בזינוק, אז אם את מתרגשת את לא היחידה (אל תדאגי גם המנוסות שלידך) ההתחלה בים צריכה להיות רגועה – להתחיל ותוך כדי השחייה להגביר בהתאם להרגשה. אסור לפתוח חזק מדי, גם לא ברמות הגבוהות. לעומת זאת ברמות הגבוהות בעולם, חייבים לפתוח חזק…בגלל ששם צריך להגיע לפלטון של האופניים ראשונות (דראפטינג מותר).

על רגל אחת כיצד להתאמן?
בהתאם לחלק החזק שלך. שחייניות צריכות להשקיע בדברים האחרים בעיקר ואחרות, אותו הדבר – בחלק החלש שלהן. יום מנוחה  –  חובה יום מנוחה אחד בשבוע לפחות. לספורטאיות ברמה גבוהה אפשר להוסיף אימון שחרור ביום המנוחה. אימון השחרור כדאי שיהיה במקצוע החזק או המועדף (זה שלאפקט השחרור יש הכי הרבה השפעה) לדוגמה – שחיינית – שחייה קלילה(שחייה זה קל). הסיבה להתאמן ביום מנוחה – בהתאם למקצה החזק שלך, חייבים שיהיה טונוס שריר. לפני יום תחרות : ממליצה אימון מאוד קצר (1 שעה) אימון החלפות קטן שעושה בעצם חידוד לתחרות ונוגע בכל הדברים. ממליצה לשחיינות להיכנס לים לתחושת מים. משמעת שתייה ביום קודם חשובה מאוד.

טריאתלטית ברמה עלית מה צריכה לדעת כאשר היא מחליטה לקחת את עצמה יותר ברצינות?
היא צריכה לדעת לשלם את המחיר. לדעת לוותר על הרבה דברים בחיים : חברים, בילויים וכו’.

לוותר בצורה טוטאלית?
כן, אבל כמובן תלוי כמה גבוה היא רוצה להגיע.

מה היה משטר אימונים טיפוסי שלך?
כל יום 2 אימונים. שעתיים שחייה + 3 שעות אופניים. באופן כללי קילומטרים בשחייה 25-40 ק"מ (בהתאם לתקופה). ריצה : (אף פעם לא היה לי מספיק זמן לרוץ כמו שצריך) 40 ק"מ בשבוע (שזה לא הרבה בכלל) לפעמים היה יותר. אופניים : 300 ק"מ פלוס-מינוס בשבוע, תלוי בזמן.

מה היה הרקע שלך שהגעת לספורט ומה התחומים החזקים שלך ?

הרקע שלי שחיינית – אני לא הייתי שחיינית סבולת במקור (ספרינטרית פרפר 200). חלק האופניים – הכי טובה ושם אני גם מרגישה הכי טוב.
ריצה – הספיק לי רק ברמת הארצית, לא יותר מזה.

הישג או תוצאה טובה במיוחד?
טריאתלון אשדוד  2007 – 01:00:45.00, 5 דקות מהאלתרמנים, ומקום 8 כללי בגברים.

נג"ש אופניים הכי מהיר שלך?
ב- 2004 – עפולה 25 ק"מ (37 קמ"ש) – מקום ראשון כללי. זמן שיא בריצה – 10 ק"מ 37 דקות מרוץ הרצלייה 2007. טסט ל- 1500 מטר שחייה – 20-21 דקות.

הישג חשוב בעולם?
אליפות העולם דרג ב’ 2003 בשוויץ – מסלול עליות קשה, משהו שיותר ארוך מנס הרים עם פחות זוויות. הבנות במרוץ היו אגרסיביות בצורה מפחידה- סיימתי עם סימנים כחולים על הידיים, ממש מכות ומרפקים. 12 הראשונות קיבלו כרטיס לאתונה 2004. קיבלתי תדרוך טוב מאוד מנתי ים המאמן שלי אז, אז אפשר לומר שהייתי מוכנה.

היית מופתעת מהתוצאה?
לא היה לי למה להשוות כי לא היה לי כמעט ניסיון במרוצי אופניים, הגעתי מקום 25 כללי אחרי פנצ’ר.

למה בסופו של דבר פרשת?
לא היה ספונסר שנתן לי תמיכה מלאה כדי שיכולתי להתעסק אך ורק בספורט, מסגרת טובה ויציבה עד גיל 30 זה אחלה, אבל אחרי זה המחיר נעשה כבר כבד מדי. פרשתי בגלל המצב הכלכלי בעיקר. לא נמאס לי אף פעם. אני תמיד אמשיך לעסוק בספורט ולהתחרות, זה מה שאני אוהבת לעשות, גם כתחביב.

מה עם שחיקה?
שחיקה? (צוחקת) לא הגעתי לשחיקה, בישראל אין שחיקה כי אין מספיק תחרויות.

איך אז אפשר להתקדם?
לעשות כמה שיותר תחרויות. כמובן גם תלוי בתקופה. אפשר לבוא לתחרות בתור אימון ולעבוד על לזנק לתחרויות כאימון…אפילו שאנחנו מאוד עייפות. אנחנו אף פעם לא יודעות את הסוף האמיתי של היכולת שלנו.

אימונים ועומס גדול במיוחד, מה את יכולה לספר לנו על כך?
46 ק"מ שחייה בשבוע אחד בפורטוגל, לא האמנתי בהתחלה שאפשר לעשות את זה, אני לא מדברת על אימוני האופניים והריצה שהיו במקביל.

מה ההבדל ’בינינו לבינם’ (חו"ל)?
המאמנים מקצוענים, המאמן מופיע לאימוני ריצה. הכול מודדים ונכנס למחשב. בדיקות חומצות חלב באוזן (1000 מהר 200 לאט) אחרי 7 פעמים אמרו להפסיק אחרי שחומצת חלב בבדיקה עברה את הגבול (הערת מחבר – אותו הדבר ניתן לעשות ע"פ אימוני הספק) ארגון של תחרויות, מחנות אימונים. הספורטאים גרים בפנימייה, המסגרת ספורטיבית לחלוטין. יש 24 שעות מסג’סט – מקצוענים לכל דבר.

מה ההבדל בין ספורטאי לספורטאית?
בחורה צריכה לדעת להקשיב לגוף שלה יותר. לדוגמה לדעת שאם היא במחזור – לדעת להוריד עומס. כאשר מעמיסים יותר מדי על בחורה אצל בנות יכול להתפרץ כבכי וכשבירה. לא תמיד לגבר משנה איך הוא נראה בתחרות. המראה שלנו חשוב הרבה יותר.

למה חשוב להתאמן עם בנות?
במקרה שלנו בישראל אין בנות, בנים בדרך כלל יוותרו לך, אבל בנות לא יוותרו לך אף פעם.

אימונים מעניינים שאת אוהבת?
שחייה – אימוני דרפטינג במים. ריצה – אוהבת אינטרוולים קצרים,  עדיף מארוכים. אימוני קבוצה בריצה. אופניים – ההקפה של בית גוברין.

מה התוכניות ל- 2009?
אין לי תוכניות מיוחדות בנוגע לטריאתלון, אני בהפסקה אקטיבית. נראה לי שאני רוצה לרוץ מרתון השנה, אבל יש השנה באילת גביע עולמי וזה די מפתה למען האמת. כנראה שבמכבייה אשתתף במקצה הנגד שעון באופניים.

מה את מאחלת לבנות?
מאחלת לכל הבנות להגיע כמה שיותר רחוק יותר ממני.
———————————————————————————————————
אלעד פלטין – מאמן קבוצת סגל מומנטום



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג