נינה פקרמן: "חייב להיות חוק בריאות לספורטאיות עילית"

היא החליטה להפוך את הלימון ללימונדה ולהביא לשינוי אמיתי בשטח. האם היא תצליח?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נינה פקרמן מנצחת בישראמן 2014 | צילום: דגנית מקא קראוז

לסיפור האישי של נינה פקרמן וטיפולי הפוריות

לפני שבוע בדיוק סיפרתי את הסיפור האישי שלי כאן בשוונג והחשיפה שלו הגיעה, כך הבנתי מהעורך, למעל עשרת אלפים גולשות וגולשים שהתרגשו והזדהו עם מה שעובר עליי בימים אלו.

רק אזכיר בתמציתיות שהמטרה במה שכתבתי היא מודעות. כך כתבתי: הייתי אלופת עולם בקטגוריית הגיל שלי, אבל היום, בעקבות טיפולי הפוריות שאני עוברת, יותר מכל חשוב לי להעביר מסר משמעותי לספורטאיות הצעירות. ספורט תחרותי זה מקצוע. בגילאים צעירים אנחנו פחות חושבים על הטווח הארוך, פחות חושבים קדימה. אנחנו כל הזמן עסוקים באימונים ובהמשך על איך משלבים אימונים עם החיים, איך משיגים כל מה שנדרש בשביל להצליח. היום, במבט לאחור על מסלול החיים שעברתי אני לא מצטערת על שום דבר. כמובן שאני מאוד מסופקת מההישגים שלי וכן גאה בדרך הלא פשוטה שלי.

מובילים לפתרון

וכך אני מגיעה לחלק השני של הכתבה, לאחר שראיתי והבנתי שיש צורך לא רק לשים את הפנס על הבעיה אלא גם לנסות להוביל לפתרון עבור ספורטאיות צעירות.

בשביל הקריירה המקצוענית שלי בענף הלא אולימפי של אשת ברזל, עשיתי פרויקטים לגיוס כספים עבור תחרויות, לקחתי הלוואות וכל שקל שעבדתי וחסכתי היה חשוב. בענף לא אולימפי כאמור, אין תמיכה משום גוף. גם אם עברה בראשי המחשבה שאולי כדאי לעשות שימור פוריות, ישר המחשבה השנייה הייתה על כסף. וכן התקווה שלא אצטרך טיפולים היות ואני מאוד בריאה (זה לא אמור להיות במצב כזה). הפתרון שלי הוא שחייב להיות חוק בריאות במסגרת משרד הבריאות וקופות החולים שכל ספורטאית עילית מעל גיל 25 תהיה זכאית לשימור פוריות במסגרת הקופה ללא עלות וזאת כזכות על כך שייצגה את המדינה. הרעיון הוא שאנחנו מייצגות את המדינה והמדינה בבוא היות תייצג אותנו. בשביל זה צריך שהמדינה תשנה את התפיסה לגבי ספורטאים בכלל ותשקיע בספורטאים יותר מפרס על מדלייה באולימפיאדה.

מה דעתן ודעתכם? אשמח לתגובות שלכם על מנת שאוכל לקדם את הנושא.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • משה הגיב:

    אז גם חוק בריאות לנגניות ורקדניות מוכשרות שלא רוצות לפגוע בשיגרת האימונים שלהן.
    וגם להייטקיסטיות שלא רוצות לפגוע בקידום שלהן.
    וגם למנכ"ליות

    החלטה אישית שלא צריכה להיות ממומנת ע"י כלל הציבור.

  • לוקה הגיב:

    אין סיבה שמשלם המיסים יממן זאת. זו החלטה אישית של כל אחת עד מתי לדחות או לא לדחות הבאת ילדים לעולם.

  • שלמה בן אברהם הגיב:

    נינה צודקת
    זה לא אותו דבר כמו במקצועות אחרים , ואם אפשר לעזור אז צריך לנסות. אולי תשכרי איש יח"צ שיפנה לגופים רשמיים למשל חילי טרופר ,איגוד הטריאתלון ועוד.
    בהצלחה

  • אמיר אורן הגיב:

    תומך מאד

  • אייל הגיב:

    כל החיים אנחנו מקבלים החלטות בתנאי אי ודאות והמשמעויות – לחיוב ולשלילה- מתבררות כעבור שנים, כשכבר אין אפשרות לתקן בדיעבד. דוגמאות רבות לכך, כמעט יום יום: בחירת בן/ בת זוג, הולדת ילדים, בחירת מקצוע / מקום עבודה, ניהול קרירה- ח. ל. ת., שבתון, התפטרות ומשיכת פיצויים, החלפת מקום עבודה, ועוד, ועוד.

  • עלי כימאי הגיב:

    למה רק ספורטאיות עילית? בו נרחיב את הקונספט למשרתות קבע בצה"ל, אחיות (לא פחות חשוב), מזכירות רוה"מ(לא תורמות למדינה?) וכן הלאה. בקיצור, סוף כתבה במחשבה תחילה

  • או ש או ש הגיב:

    ניקולה ספיריג , אמא ל 3 משוויץ, השתתפה בסופש האחרון בפרויקט הסאב 8 והשיגה תוצאה של 7:34. זו בהחלט החלטה אישית וללא קשר הלוואי והיה יותר כסף בענף. גם בחול ובטח בארץ. השיקול לא צריך להיות ילד או קריירה אבל זה נכון בכלל לגבי נשים בכל מקצוע

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג