נגה כורם – מקום חמישי באליפות עולם

הרוכבת הישראלית הצעירה בת ה- 18, נגה כורם, סיימה את אליפות העולם באופני שטח בקנברה, אוסטרליה עם הישג יוצא מן הכלל. כורם השיגה את המקום החמישי בעולם כאשר פיגרה במספר שניות אחר המקום הרביעי וגברה על אלופות מדינות רבות המדורגות מעליה בדירוג העולמי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הרוכבת הישראלית הצעירה בת ה- 18, נגה כורם, סיימה את אליפות העולם באופני שטח בקנברה, אוסטרליה עם הישג יוצא מן הכלל. כורם השיגה את המקום החמישי בעולם כאשר פיגרה במספר שניות אחר המקום הרביעי וגברה על אלופות מדינות רבות המדורגות מעליה בדירוג העולמי

מאת:אופיר גל און


תוצאה זו מצביעה על התקדמותה יחד עם התקדמות הענף בדירוג העולמי. עוז דודאי מאמנה האישי של נגה כורם אמר, "ההישג של נגה הינו הישג יוצא דופן אך בהכירו את נגה כמאמנה האישי מתחילת דרכה הוא אינו מופתע מתוצאה זו."
 
באליפות העולם משתתפות 40 מדינות שעמדו בקריטריון וכ- 600 משתתפים בכל הדיסיפלינות. כורם נהנתה מעידוד הקהילה היהודית בקנברה ובראשה שגריר ישראל באוסטרליה. 

יום מרגש / אופיר גלאון
נגה כורם סיימה את חלקה באליפות העולם עם סנסציה אשר מהווה המשך ישיר להתקדמות רוכבינו בזירה הבינלאומית. ב-2007 היה שלומי עם מקום 7 בסקוטלנד, ב-2008 היה זה רותם עם מקום 21 באליפות אירופה ו-15 באליפות העולם באיטליה, שלומי סיים שם את המרחק כולו במקום ה-34. היום, אליפות העולם 2009 נפתחה עבורינו עם מקום 5 של נגה מתוך 31 מתחרות.

גודל ההישג מובן, וכל שנותר לי הוא לתאר במקצת את מהלך התחרות. לאחר הקור הגדול של הימים האחרונים ולילה של מינוס 2 מעלות, קיבלנו שמים כחולים ו-16 מעלות מעל האפס – כמעט לא ידענו מה לעשות עם זה. חימום מצוין, עמידה בזמני התחרות, ומבט על נגה – קולית כמו קלינט איסטווד. ידענו שזה המפתח לתחרות. הרוכב שישאר קר רוח בתנאים המוטרפים של המסלול, הרוכב שישמור על ריכוז לאורך כל התחרות וזה שישמור על פוקוס למרות כל מה שרץ במוחו של מתחרה, הוא זה שיספר לנכדים על החוויה.

על קו הזינוק נוצצות להן הצרפתיה פאולין פרנד שנראתה כל השבוע מדהים, מישל הדיגר השוויצרית שנקראה ראשונה לקו הזינוק ואלופת אירופה הטרייה מונה איברוויסר שעוברת עונה חלומית ונראית כמו המדליסטית האולימפית בעוד 7 שנים.

הזינוק היה אגרסיבי ומהיר. הקפת הפתיחה לאורך של קילומטר במגמת עליה מעורב בכביש ובדרך כורכר, הכתיבה קצב רצחני. מונה מכתיבה את הקצב וגורמת לכל המזנקות לעבור סוג של סינון. החזקות קדימה, החלשות יותר "נשאבות" לאחור. נגה מסיימת את הקפת הפתיחה כשהיא בתוך העשיריה עם הדבוקה הראשונה.

לאחר הפתיחה מוזמנות כולן לסינגל הראשון – סינגל בעליה שהולכת והופכת לקשה וקיצונית עם שלל גינות סלעים ואלמנטים טכניים. מונה נתקעת, פאולין הצרפתייה עוקפת ונעלמת, והדבוקה ממשיכה. בסיום הסינגל מתחילה האלימות – 3 דרופים רצופים של חצי מטר האחד לתוך סוויצ'בק שמאלה – המסלול מסנן שוב – הפעם את אלה שאינן טכניות. מכאן ועד לעוד 2 ק"מ מופע דאונהיל שלכל קו קשה יש גם אופציה לברוח לקו קל יותר ולאבד זמן. נגה מנקה כל מכשול על המסלול הזה ובכל פעם שכזו עוקפת 3 רוכבות. לפידזון בהקפה הראשונה מגיעות פאולין ומישל ביחד. כדקה אחריהן מגיעה נגה.

מצב עניינים זה נשמר עד לאמצע ההקפה השנייה כאשר הלן גרובר הגרמניה, קנדיס נית'לינג הדרום אפריקאית, אליס מארשל הבלגית ורבקה הנדרסן האוסטרית דולקות אחר נגה. קנדיס הצעירה, אשר הפתיעה את כולם כולל המאמנים שלה (זו שנתה הראשונה בגילאי הנוער ופעם ראשונה באירוע שכזה), עקפה את נגה והתבססה במקום ה- 3, כ-40 שניות לאחר מישל ופאולין שהכתיבו קצב ורמה טכנית גבוהה מאוד.

עם הכניסה להקפה ה-3, עקפה הלן את נגה וקבעה את המצב עד לסיום-פאולין פרנד אלופת אירופה לנערות,מישל הדיגר שנייה וההפתעה של היום על הפודיום- קנדיס נית'לינג. נגה מסיימת חמישית מדהים כשמאחוריה בנות משוויץ, בלגיה, אוסטרליה, צרפת, דרא"פ, אוקראניה, ארה"ב, רוסיה וגם מונה אחת שלפני חודש לקחה את אליפות אירופה.

עוד קצת על הנתונים של נגה- הקצב בו רכבה היום נגה, היה מעמיד אותה בתוך 15 הרוכבות הראשונות בקטגורית הגיל של עד 23 שהתחרתה היום. בנוסף, צברה היום נגה לבדה דירוג מדינתי של 26 נקודות על מיקומה ה-5. ארה"ב ששלחה 2 רוכבות השיגה 28 נקודות.קנדה עם 3 רוכבות השיגו 20 נקודות ביחד.

עוד מדד לאיכות
על המסלול היום היו פזורים שגריר ישראל באוסטרליה, מר יובל רותם, משפחתו, עובדי שגרירות וישראלים מהקהילה אשר תמכו ועודדו לאורך כל המירוץ.
בנוסף, הצטרף היום לצוות הישראלי, מכונאי אופניים גדול עם נשמה ולב ענק. מוכה (מרדכי) ישי, המתגורר עם משפחתו במלבורן לשם שליחות מטעם מקום העבודה של רעייתו, ששמע על בוא הנבחרת לפני כחודש. מאז הוא עסוק בלארגן עבורנו עניינים – רכב, מלון, לוגיסטיקות ומה לא. אתמול הוא נחת בקנברה (מרחק של 1000 ק"מ הפרידו בינינו), והתייצב לעבודה – הסעות, מכונאות אופניים, עזרה ברכישת ציוד וחוסרים – איזה אבא ענק קיבלנו – המון תודות מכולנו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג