נבחרת ישראל בשחייה לקראת אליפות העולם: "באים לתת את ההופעה הכי טובה שאנחנו יכולים"

היום באימון הפתוח לתקשורת שהתקיים בבריכה הלאומית בוינגייט הוצגה הנבחרת והוגדרו הציפיות והמטרות ממנה. אנסטסיה גורבנקו: "אני יודעת מה אני צריכה לעשות"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נבחרת ישראל בשחייה לקראת אליפות העולם | צילום: מערכת שוונג

בדיוק בעוד עשרה ימים תצא לדרך אליפות העולם בשחייה, שתערך השנה בבודפשט, הונגריה. האליפות שהייתה אמורה להיערך בפוקואוקה שביפן, ב-2021 נדחתה ל-2022 ובינואר השנה היא שוב נדחתה בגלל נגיף האומיקרון ל- 2023. חודש אחר כך הודיע איגוד השחייה הבינלאומי שהשנה האליפות תתקיים בבודפסט, חודשיים בלבד לפני אליפות אירופה בשחייה.

"אני רוצה להצליח בכמה שיותר דברים". אנסטסיה גורבנקו | צילום: אתר שוונג

היום (שלישי), נערך בווינגייט יום פתוח לתקשורת. המאמן, אהוד סגל, ניסה להנמיך ציפיות ולסמן מטרות: "המטרה היא להשתפר בכל שלב ולהתקדם משלב משלב. המטרה היא להשתפר בתוצאות האישיות ולהצליח במשחי השליחים. אנחנו באים לתת את ההופעה הכי טובה שאנחנו יכולים". גם יו"ר איגוד השחייה, מיקי חליקה, התייחס למטרות של הנבחרת ואמר: "המטרות הן קודם לעלות לשלב הבא. אין מה לצאת בהצהרות. זה נורא קשה לחזות. אבל רוב החברה נמצאים בכושר מעולה".

באופן טבעי את מרב תשומת הלב בבריכה תפסה, אלופת העולם בבריכות קצרות, אנסטסיה גורבנקו, שצפויה לעומס תחרות אינטנסיבי במיוחד: "יש לי הרבה אופציות ואני רוצה להצליח בכמה שיותר דברים. קודם כל יש את הציפיות שלי מעצמי: לעמוד בעומס של התחרויות. זה יהיה חדש ואני מקווה שאצליח להתמודד עם זה. אני רוצה לעשות כמה שיותר שלבים. יש לי הרבה הזדמנויות ואני מאוד מצפה לזה". גם מאמן הנבחרת התייחס לעומס הצפוי על גורבנקו: "יש לה שמונה ימי תחרות מלאים. יש לה לו"ז עמוס. המטרה היא ללמוד איך היא מתמודדת עם העומס. זה יהיה מאתגר להתמודד עם הלוז הזה. היא אולארונדרית והמטרה היא להצליח בתחרות המלאה. היא עשתה את זה נהדר בבריכות הקצרות".

חוץ מגורבנקו, סגל הנבחרת הישראלית כולל עוד 13 שחייניות ושחייני בריכות, 3 שחייני מים פתוחים ו-11 שחייניות אמנותיות. בבריכה ייצגו את ישראל: אביב ברזלי, לאה פולונסקי, גל כהן גרומי, מירון חרותי, דניס לוקטב, מיכאל לייטרובסקי, תומר פרנקל, דריה גולובטי, דניאל נמיר, בר סולובייצ'יק, כריס פיצ'וגין, איתי גולדפדן ורון פולונסקי. במים הפתוחים: אווה פביאן, מתן רודיטי ועדו גל.

"אני אשתדל לתת את המשחה הכי טוב שלי". מתן רודיטי | צילום: אתר שוונג

השחיין האולימפי, מירון חירותי, שואף הרבה אופטימיות מהנבחרת הגדולה ומחפש המשכיות: "אנחנו נבחרת מצוינת והתגבשנו לקראת אולימפיאדת טוקיו. מצפים לדברים יפים. גם בשליחים וגם מאנססטיה". גם מתן רודיטי, שחתום על ההישג הגדול ביותר של שחיין ישראלי במשחקים האולימפיים מרגיש מוכן: "אני אשתדל לתת את המשחה הכי טוב שלי. הציפיות הן להיות באזור המקומות שהייתי בטוקיו. אני מרגיש שונה ואני לא יודע באיזה כושר יגיעו המתחרים שלי".

מי שהחליט לוותר על אליפות העולם ולהתמקד דווקא באליפות אירופה שתתקיים ברומא חודשיים אחרי אליפות העולם, הוא השחיין האולימפי, יעקב טומרקין: "אני לא נהיה יותר צעיר והחלטתי לקחת קצת מנוחה ולהתכונן לאליפות אירופה. חודש אחרי חודש תחרות זה קשה. צריך לשמור על הגוף. אני מרגיש טוב".

"המטרה היא להשתפר בכל שלב". מאמן הנבחרת אהוד סגל | צילום: אתר שוונג

טומרקין התייחס גם לנבחרות השחייה של רוסיה ובלארוס שיעדרו מהתחרות: "זאת תהיה אליפות מעניינת כי רוסיה ובלארוס לא מגיעות וזאת הזדמנות להוכיח את עצמנו". אנסטסיה גורבונקו הוסיפה כי היא לא מתרגשת מההיעדרות שלהם: "זה לא משפיע על המשחים שלי כי במקצים שלי לא היו שחיינות רוסיות ובלארוסיות שהיו לפני". לגבי הלחץ של הסביבה עליה, גורבנקו ממשיכה להפגין בגרות וביטחון עצמי: "אני יודעת מה אני צריכה לעשות ופחות מתרכזת בדברים שאומרים עלי".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג