מתן רודיטי מוכן לסבב האירופי: "מחכה כבר להרגיש את הקצב החזק של המשחה"

התחרות הראשונה בסבב האיכותי בשחייה במים פתוחים נפתחת באילת והשחיין הישראלי מספר על ההכנות ומשתף: "הייתי רוצה לסיים בחמישייה הראשונה". וגם: מי היריבים הבכירים שהגיעו ומי המועמדות במשחה לנשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתן רודיטי | צילום: יניב כהן, באדיבות איגוד השחייה

מתן רודיטי, לא התחרה בתחרות בינלאומית בשחייה במים פתוחים מאז חודש אוגוסט, אז סיים במקום הרביעי האיכותי באליפות אירופה. בנובמבר האחרון הוא החליט לוותר על תחרות הסבב העולמי באילת ולהתמקד באימונים, מה שהוכיח את עצמו חודש לאחר מכן בבריכה, כששבר את השיא הישראלי ב-800 חופשי בבריכה קצרה ביותר משבע שניות והוכתר כאלוף ישראל גם ב-1,500 חופשי בדרך לתואר השחיין המצטיין של האליפות.

בסוף השבוע הקרוב הוא חוזר לים, עם הסבב האירופי במים פתוחים ואליפות ישראל, שייערכו באילת ממחר (חמישי). השיא של האירוע הוא ביום שבת, אז יזנקו כמה מהשחייניות והשחיינים הטובים בעולם, ורודיטי ביניהם, למשחה למרחק האולימפי ל-10 ק"מ. הישג השיא של השחיין הישראלי בן ה-24 בתחרות היא מדליית הארד ב-2020, בתחרות שנערכה ממש עם פרוץ מגפת הקורונה, כאשר חלק מהמדינות (כמו איטליה וצרפת) לא הורשו להשתתף.

הפעם, המשימה של מי שסיים במקום הרביעי בטוקיו תהיה קשה הרבה יותר, כאשר מרבית צמרת הענף נמצאת כבר בעיר הדרומית לקראת התחרות. האלוף האולימפי גרגוריו פלטריניירי האיטלקי הוא השם הגדול מכולם כמובן, ואליו יצטרפו חברו לנבחרת אלוף אירופה דומיניקו אצ'רנצה, סגן האלוף האולימפי קרישטוף רזובסקי ההונגרי, מדליסט הארד האולימפי מארק-אנטואן אוליבייה הצרפתי, אלוף העולם לנוער דוד בתלהם ההונגרי ועוד.

גרגוריו פלטריניירי, קרישטוף רזובסקי ודומניקו אצ'רנצה | צילום: יניב כהן, איגוד השחייה

שוחחנו עם מתן רודיטי לקראת התחרות וניכר כי הוא כבר "מתגעגע" לחזור לים. על תקופת ההכנה לתחרות, שמהווה תחרות המטרה הראשונה שלו העונה, סיפר: "היה לנו בקבוצת המרחקים בווינגייט מחנה אימונים בינואר ביוון, שבו התחלנו את המעבר מהתמקדות בתחרויות בריכה (400 מטר, 800 מטר ו-1,500 מטר) להתמקדות בתחרויות מים פתוחים. אחרי המחנה המשכנו באימונים שממוקדים למשחה ה-10 ק"מ במים פתוחים והגדלנו את הנפחים באימון באופן משמעותי בשביל לשפר את הכושר האירובי".

מה המטרות שהצבת לעצמך לתחרות?
"אין לי עוד מטרה מדויקת, בהתחשב בכך שהתחרות כרגע באילת היא ניסוי הכלים הראשון לעונת המים פתוחים, אבל הייתי רוצה לסיים בחמישייה הראשונה. להיות בין המובילים של הדבוקה הראשונה".

הרבה מאוד יריבים חזקים הגיעו לאילת, עד כמה זו הזדמנות באמת לבחון את עצמך לקראת אליפות העולם בקיץ?
"בעיקר אני מחכה להרגיש את הקצב החזק של המשחה, להרגיש קצת את הזירה, אם זה הצפיפות בדבוקה, שינויי קצב במשחה או עקיפות. מעניין אותי לדעת איך אני אגיב ביחס לקצב במהלך המשחה ועד כמה אהיה נינוח בקטעים של קצב מהיר מאוד. זאת התחרות הראשונה שיכולה לתת אינדיקציה לקראת אליפות העולם, להבין את הכושר הנוכחי של היריבים שיתחרו שם".

מתן רודיטי | צילום: יניב כהן, איגוד השחייה

אנחנו רואים כמה שחייניות ושחיינים יותר צעירים שהולכים ומתקדמים בנבחרת, מה דעתך על זה, האם מרגיש שעוזר לך והאם אתה עוזר להם? 🙂
"תמיד כיף לראות שהענף ממשיך לגדול וזה נחמד לראות עוד ועוד שחיינים צעירים שמגיעים להתחרות באילת.
יש הרבה מוטיבציה בין השחיינים הצעירים להצליח וללמוד עוד על הדינמיקות בתחרויות מים פתוחים ואני מנסה לתת כמה טיפים מנקודת המבט שלי שיוכלו לעזור".

גם במשחה המקביל לנשים הגיעו שחייניות בולטות מחו"ל: הצרפתיה אורלי מולר (שלוש פעמים אלופת עולם), ההונגריה אנה אולאש ולאוני בק הגרמניה (אלופת אירופה המכהנת וסגנית אלופת העולם) צ'לסי גובצקה האוסטרלית, שזכתה בנובמבר האחרון בסבב העולמי באילת, וכמובן הישראלית הבכירה ואלופת העולם לשעבר אווה פביאן, וגם ישראליות נוספות דוגמת אורין גבלן ועדן גירלואנצה.

אמיר עופר, מאמן נבחרת ישראל במים פתוחים, סיפר: "אנחנו עומדים לצפות בשחיינים ובשחייניות ברמה העולמית הגבוהה ביותר ומצפים משחייני הנבחרת הבולטים שלנו להתמודד בדבוקה המובילה עד הסוף. עבור הישראלים והישראליות זו תחרות לקביעת הקריטריון לכניסה לסגלי נבחרת ישראל לבוגרים ולנוער ואנחנו מצפים לרמה גבוהה והתמודדות צמודה על המקום בסגל".

נבחרת ישראל במים פתוחים | צילום: איגוד השחייה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג