מתכוננים לישראמן: המועמדים הבולטים לזכייה – המרחק המלא לגברים

דן אלתרמן יצליח לשמור על תוארו? דייגו ואן לואי הבלגי יחזור הכי חזק שיש מהתאונה הקשה? או אולי דן קוני יעשה מהפך? וגם: אנדרס סטאמפה הדני, פאבל מיז'יירסקי הפולני ועמית שקד וניר רייכמן הישראלים. שוונג מכינים אתכם הכי טוב שאפשר לקרב המרתק בישראמן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עמית שקד, דן אלתרמן ודייגו ואן לואי. שלושה מהבולטים ברשימה | צילום: צלמי שוונג

שבוע הישראמן כבר החל וביום שישי הקרוב יוזנקו באילת כ-1,300 ספורטאיות וספורטאים לאחת מתחרויות הטריאתלון המאתגרות והמרתקות שיש. יהיו מי שיתחרו במרחק חצי איש הברזל, יהיו מי שיזנקו במשותף לשלשות, אולם מירב תשומת הלב צפויה להתרכז בחוד התחרותי תהיה כנראה על המרחק המלא, בפרט כאשר מדובר באליפות ישראל במרחק איש ברזל – 3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ אופניים ו-42.2 ק"מ בריצה.

כעת, כשרשימת המשתתפות והמשתתפים ידועה, הגיע הזמן לסקור את המועמדות והמועמדים הבולטים לעמוד על פודיום המנצחים בטקס הסיום המסורתי שיתקיים ביום שבת בצהריים. נסקור גם את הישראליות והישראלים, אשר מועמדים לתואר אלופת ואלוף ישראל, וגם את המתחרים הבולטים שהגיעו מחו"ל. מתחילים – מהמרחק המלא לגברים:

דן אלתרמן – האלוף המכהן שישאף לשמור על תוארו. אלתרמן ניצח במרחק המלא בשנה שעברה עם זמן של 9:52:28 שעות, הרבה בזכות חלק ריצה מצוינתן שנתן לו את ההובלה. אלתרמן בן ה-42 הוא כנראה אחד מהטריאתלטים הישראלים הטובים שהיו לישראל אי פעם., הוא זכה ביחד עם אחיו התאום רן בכל אליפויות ישראל בטריאתלון משנת 2001 ועד 2012, וגם עם המעבר שלו למרחקים הארוכים יותר הוכיח יכולת גבוהה וניצחונות בכל התחרויות הגדולות.

יגן על תוארו? דן אלתרמן | צילום: צלמי שוונג

דייגו ואן לואי – הטריאתלט הבלגי הנפלא הוא אחד הסיפורים המרתקים בישראמן השנה. הוא כבר ניצח שלוש פעמים בקריירה בחצי ישראמן, אולם הפעם הוא מגיע אחרי שכמעט איבד את חייו בתאונה. בקיץ 2021, בזמן הכנה לאליפות העולם, פגעה בו משאית במהלך רכיבת אימונים במיורקה והוא נפצעה קשה במיוחד. הבלגי הוא חזר להתאמן בקיץ האחרון והראה שחזר לכושר, באופן שבהחלט יכול לאיים על התואר.

דייגו ואן לואי. חוזר מתאונה קשה | צילום: צלמי שוונג

דן קוני – טריאתלט איכותי ומנוסה מאוד בישראמן, אשר סיים במקום השני במרחק המלא בישראמן גם ב-2017 וגם בשנה שעברה. אשתקד, ירד גם קוני לראשונה הוא מגבול 10 השעות וסיים פחות משבע דקות אחרי המנצח, בביצוע מצוין שינסה ודאי לשחזר ואף לשפר השנה. קוני מגוון מאוד, כמי שהיה שחיין בגילאי הנוער, וגם כאלוף ישראל ל-100 ק"מ לפני כמה שנים ב"סובב עמק".

דן קוני. ישאף לטפס מקום אחד למעלה | צילום: צלמי שוונג

אנדרס סטאמפה – הדני מוערך חוזר למסלול בו סיים במקום השני לפני עשור בדיוק. אז, בחצי המרחק, הוא עשה זאת תוך סיום הרואי של ממש בחלק האופניים. לאחר שחווה פנצ'ר סמוך לקראת סוף הרכיבה, נאלץ רץ הדני הגבוה לרוץ עם האופניים בידיו יחף בחלק האחרון של הרכיבה, והגיע ל-T2 בכוחות אחרונים ושלפוחיות על כפות הרגליים, וכך המשיך לחצי המרתון. הפעם הוא מגיע לסגור מעגל במרחק המלא, ויהיה מעניין לראות את הנחישות שלו על המסלול.

עמית שקד – עמית סיים במקום השלישי בישראמן בשנה שעברה, קרוב כארבע דקות וחצי אחרי דן לקוני וקצת יותר מ-11 דקות מאלתרמן. הוא יצא אמנם חמישי מהמים, אבל האיכויות של שקד בולטות במיוחד ברכיבה, והוא טרף את מסלול האופניים רכב בזמן מצוין (השני בטיבו), מה ששם אותו בעמדה נהדרת לקראת הריצה, בה היה מעט פחות טוב משני יריביו, אך עדיין סיים חזק. הוא סיים שלישי גם ב-2020, ואמנם מגיע אחרי עימות עם מחלה חורפית, אך יש להניח שככל שהוא במיטבו, הוא לא רק יאיים על פודיום הישראלים, אלא יוכל גם להתמודד על התואר. וגם השנה מועמד לפודיום לכל הפחות.

עמית שקד. מועמד לפודיום גם השנה | צילום: צלמי שוונג

ניר רייכמן – אחד הטריאתלטים הישראלים הבולטים לאורך שנים, בעיקר במרחק חצי איש ברזל, כמעט סיים את הקריירה ב-2019, כאשר נפגע בתאונת דרכים במהלך החימום לאליפות ישראל ברכיבה נגד השעון. רייכמן שרד את התאונה וחזר להתחרות, כשכמו שכבר הבנתם, החוזקות שלו הן ברכיבה ובריצה ("מלך ההר" ב-2020). גם הפעם, שווה לשים אליו לב במאבק בפיסגה, ולקראת שלבי הסיום.

פאבל מיז'יירסקי – עוד טריאתלט ספורטאי איכותי נוסף שמגיע מחו"ל לתחרות, הוא הטריאתלט הפולני, שזכה בשנים האחרונות בשלל מדליות בתחרויות משמעותיות איכותיות מסביב לעולם. לרוב, הוא מתמחה במרחקים קצרים יותר, אולם הפעם נרתם לאתגר ונרשם למרחק הישראמן המלא, בתקווה לאיים גם הוא על הפודיום.

בונוס: הרוח בהרי אילתיודע כל ישראמן, שהרוח (או היעדרה) היא השחקן המרכזי בישראמן. עוצמת הרוח וכיוונה במקטע הרכיבה, עשוי להכריע את גורל התחרות כולה. פערים בעוצמת הפידול מול הרוח, גודלו של הרוכב, ומידת האווירודינמיות בתנוחת הרכיבה, צפויות, כמו תמיד, להיות גורם דומיננטי שיפתח הבדלים של דקות ארוכות בין המתחרים בשלב הרכיבה, ויכול גם להכריע את גורל התחרות כולה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג