מתכון מנצח – טארט טאטן של פלפלים קלויים

פשטידה ממחלקת הרושם. המחמאות שתסחטו יעלו על ההשקעה הקטנה הכרוכה בקליית הפלפלים. ויש גם טיפ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


פשטידה ממחלקת הרושם. המחמאות שתסחטו יעלו על ההשקעה הקטנה הכרוכה בקליית הפלפלים. ויש גם טיפ

מאת:מרב אדלר



מתכון מנצח - טארט טאטן של פלפלים קלויים




החומרים:

פלפלים אדומים/צהובים- בכמות של 8-10
  3-4 כפות חמאה
4 כפות קמח
חצי כוס חלב
1 מיכל שמנת מתוקה 15%
1 גביע קוטג'/גבינה לבנה 5%
 סלסילת פטריות
3 ביצים
מלח, פלפל

הכנה:
1. לקליית הפלפלים: שוטפים את הפלפלים, חוצים ומרוקנים את תוכם. מניחים את החצאים הפוכים על תבנית ועליה נייר אפיה. מכניסים לתנור (על חום בינוני- גבוה) למשך כ- 20 דקות. ה'עור' של הפלפלים מתחיל לתפוח ולהתכהות. מכבים את התנור לפני שהוא משחיר. גרסת הקילוף הרגילה היא להכניס את הפלפלים החמים לתוך שקית ניילון, לקשור על מנת לתת להם להזיע ואז קליפתם מתקלפת בקלות. גרסת העצלנים, בה אני דוגלת כמובן, היא להשאיר את הפלפלים להזיע בשקט בתנור. שעה-שעתיים אח"כ הם קופצים מעורם בלי שום תחנונים. עד שמתחילים לבנות את הפשטידה כדאי להשאיר אותם במסננת כדי שיגירו נוזלים.
2. את הפטריות קוצצים ומקפיצים מעט במחבת כדי שיגירו את הנוזלים במחבת ולא תוך כדי אפיה. מסננים.
3. מכינים רביכה: ממיסים את החמאה ומוסיפים את הקמח תוך כדי ערבוב מתמיד. מוסיפים את החלב ומוסיפים לערבב. אם יש גושים מפוגגים אותם כנגד דופן הסיר. מוסיפים את השמנת ומחממים עד סף רתיחה. מכבים ומצננים.
4. מוסיפים את הקוטג'/גבינה לבנה ומוסיפים את הפטריות ואת הביצים אחת אחת. מתבלים במלח פלפל.
5. משמנים מעט תבנית עגולה ומסדרים את הפלפלים בחפיפה (אצלי הכמות הספיקה לתבנית עגולה בקוטר של כ- 25 ס"מ), כולל על השוליים. שופכים את התערובת על הפלפלים ומכניסים לתנור החם לכ- 30 דקות על חום של 180 מעלות.
6. בתום האפייה מכבים תנור ומשאירים את הפשטידה (בזמן האפייה היא מתנפחת מעט ולאחר צינון שוקעת). כשאפשר לגעת בתבנית הופכים אותה על צלחת הגשה והופ! כנפי הפלפלים האדומים או הצהובים (או תערובת של שניהם, יפה אפילו עוד יותר) ממלאת את העין והופכת את הפשטידה מ'סתם אחת' ל'פשטידה ממחלקת הרושם'.



אורית שמש, דיאטנית קלינית ותזונאית ספורט: הפשטידה עשירה בסידן, ובוויטמין C שמקורו בעיקר בפלפלים האדומים. הפלפל האדום מכיל יותר ויטמין C מאשר שאר הפירות והירקות- בפלפל אדום אחד יש  פי 2 ויטמין C מאשר בפלפל צהוב ופי 3 מאשר בתפוז. למעשה, די בחצי פלפל אדום ליום כדי לספק את מנת ויטמין C היומית. השילוב כאן בין ויטמין C לסידן הוא אידיאלי, ומקל על ספיגת המינרל לדם. ספורטאים רבים לוקחים ויטמין C לחיזוק מערכת החיסון שנפגעת עם העלאת עומס האימונים. מעבר ליתרון הזה, יש לוויטמין C יתרון נוסף עבור ספורטאי סיבולת היות והוא בעל תרומה חשובה לייצור קרניטין, המסייע להפקת אנרגיה משומן. זיכרו – ספיגת ויטמינים תהיה תמיד טובה יותר וחסרת תופעות לוואי, כאשר הויטמינים מגיעים מהמזון ולא ממקורות מלאכותיים, כמו תוספים וכדורים.


המתכון באדיבות הגרנולה של מרב.

צילום: מרב אדלר




מרב אדלר - הגרנולה של מירבמרב אדלר- רצה (למרחקים), לשה (לחמים), רוקמת (חלומות) ובעלת "הגרנולה של מרב".

 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג