מתגלגלים בערבה: סקירת רוכבות ורוכבים מובילים לניצחון בטור ערבה

טור ערבה שיוזנק ביום שישי, הוא למעשה הגלגול של טור ערד וגראן פונדו ים המלח. כתבנו אור דיין, נותן זרקור על הפייבוריטים לניצחון ועל תחרות רכיבת הכביש שמגיעים אליה רוכבים ורוכבות מ-15 מדינות בעולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

טור ערבה 2019 יוצא לדרך ביום שישי הקרוב, זה למעשה הגלגול של טור ערד וגראן פונדו ים המלח הידועים, זוהי תחרות רכיבת הכביש הגדול בארץ ומתוך אירועי האופניים המקצועיים הוא שני רק לאפיק ישראל שמתקיים בשטח. באירוע צפויים להשתתף כ-800 רוכבים ורוכבות מ-15 מדינות שונות.

צילום: רונן טופלברג

האירוע ותחרות העתיקו את מקומם לבית חדש בפארק ספיר תחת תמיכת המועצה האזורית ערבה וכך גם לראשונה אנחנו רואים שינויים מהותיים במסלול ובסוג בתחרויות – במקום הקריטריום המסורתי בלב ערד הרוכבים יפגשו בשישי בוקר תחרות נג"ש קבוצתית (שחוזרת אחרי הפוגה של מספר שנים) ובמקום מרוץ בעלייה ממצדה לערד הרוכבים יתחרו במקטע הקצר אך כואב עד האנדרטה של מעלה עקרבים באחר הצהריים של שישי, לאחר מכן יעשו כולם מאמץ להתאושש לקראת האירוע המרכזי שהינו מרוץ הכביש בשבת שבו יטפסו שוב את מעלה עקרבים האייקוני ואף ימשיכו ויגדילו לטפס דרך חולות צבעוניים אל ירוחם דרך הר אבנון, שם יסתיים לו המקטע התחרותי עם מדידת זמנים רשמית של 77 ק"מ והרוכבים ימשיכו בקצב חופשי להשלמת המרחק המלא של הגראן פונדו שהינו 161 ק"מ עם 2,050 מטרים גובה מצטבר.

דבר נוסף שהתווסף השנה עבור אותם הרוכבים שאינם חלק מהטור המלא ומגיעים לרכיבה בשבת היא האפשרות לבחור במרחק קצר יותר אך מאתגר לא פחות – מדיו פונדו, 128 ק"מ עם 1,477 מטרים של טיפוס מצטבר אשר חולק את העלייה המשמעותית של מעלה עקרבים (אך ללא הר אבנון) ואף מקטע גראבל ייחודי (מחווה למרוץ הסטראדה ביאנקה המתקיים על דרכים לבנות) המדיו איננו תחרותי ומתאים לרוכבים מנוסים אשר רוצים להתנסות במרחק ומסלול מאתגר בכבישים סגורים תחת אירוע מאורגן. האפשרות האחרונה היא המיני פונדו שפונה לקהל הרוכבים הפחות מנוסים ומשפחות אשר מעוניינים להיות חלק מהאירוע ולרכוב במקטע יפה במרחק של 54 ק"מ מישוריים יחסית, זינוק ב-8 מפארק ספיר.

צילום: רונן טופלברג

התחרות המקצועית

השנה התחרות המקצועית מחולקת כך – בגברים מתקיים טור ערבה לקבוצות- 6 רוכבים בקבוצה, מרמה עילית ורמה 1, טור ערבה למאסטרס – יחידים, גברים ונשים ו-2 מרוצי כביש בינלאומיים בנשים אשר מהווים את יריית הפתיחה לקמפיין האולימפי של נבחרת ישראל בנשים לקראת טוקיו 2020.

לאחר קמפיין מוצלח בריו 2016 עם שני בלוך, מגיעה הנבחרת בהובלת המאמן ניב ליבנר עם ציפיות גבוהות אך עם דרך לא פשוטה שמתחילה בסופ"ש הקרוב, הקריטריונים הישראליים הוקשחו ויש לא מעט אתגרים. לצד זאת לנבחרת יש 3 רוכבות מקצועניות ברמה גבוהה ביותר כך שיש תקווה שהמשימה תושלם באופן מוצלח ונראה רוכבת ישראלית באולימפיאדה שוב.



לאחר מספר שינויים בסוף נקבע שלא יהיו 3 מרוצים נפרדים כמו בשנה האולימפית הקודמת וגם לא טור שמאגד את התחרויות (בו הניקוד נמוך יותר) אלא רק 2 מרוצי ניקוד בהם ניתן להשיג מקסימום 80 נקודות, 40 בכל אחד. התחרות הראשונה תהיה נג"ש אישי (על אופני כביש בלבד) קצר יחסית אך מאתגר מאוד מעיר אובות ומסתיים בקצה האנדרטה של מעלה עקרבים והתחרות השנייה תהיה מרוץ כביש קלסי מחצבה, דרך מעלה עקרבים וסיום בעלייה בהר אבנון.

צילום: רונן טופלברג

נבחרת הנשים

ישנן 10 קבוצות ונבחרות נשים רשומות (5 רוכבות בכל קבוצה ומנהל ספורטיבי אחד) ל-2 התחרויות הבינלאומיות מתוכן נבחרת ישראל עם הסגל המוביל שכולל את הלגיונריות, עומר שפירא (מטפסת מחוננת) ורותם גפינוביץ' (נג"שניקית מעולה) מקבוצת Canyon/Sram Racing החזקה ואסתר מייזלס (מטפסת טובה) מקבוצת Health Mate Ladies Team ועוד 4 קבוצות ישראליות, כאשר 3 מהן מהוות נבחרות אזוריות תומכות נבחרת ישראל (North, Center & South regional teams) ואילו הרביעית היא קבוצת נשים עילית בהובלת המאמן צחי בויגן והרוכבת המנוסה פז בש שתהווה אתגר נוסף בדרך של הנבחרת להשגת הנקודות.

בסך הכל לנבחרת ישראל יש בפועל 19 רוכבות מתוך פלוטון של 48 רוכבות וזה יתרון מספרי לא קטן ומתוכנן על ידי איגוד האופניים הישראלי על מנת להתחיל ברגל ימין את הקמפיין עם מלוא הנקודות. בהמשך הנבחרת תיסע לחו"ל להתחרות ב-6 תחרויות בינלאומיות על מנת לצבור דירוג מתאים עבור רוכבת שתכנס ל-100 ראשונות בעולם, זהו הקריטריון הבינלאומי לשליחת רוכבת לאולימפיאדה, הישראלי הוא קשה יותר – 50 ראשונות בעולם או סיום בין ה-14 ראשונות בתחרות מדורגת עם עליות.

מבחינת הקבוצות והנבחרות הזרות מגיעות נבחרת פינלנד (רוכבת מובילה סארי סארליינן), נבחרת מעורבת של יוון וקפריסין (לידרית – אנטרי כריסטופורו), קבוצת מוזל הצרפתית (רוכבת מובילה לוסי שאניאל), קבוצה גרמנית בשם וויל דיוואס (רוכבת בולטת ורוניקה ז'נדובה הצ'כית הצעירה) וקבוצה הולנדית בשם ג'וס פרון.

לנבחרת ישראל יש בפועל 19 רוכבות | צילום: רועי קאפח TCH

מקצה הגברים

בגברים התחרות איננה מוגדרת כמרוץ UCI בינלאומי רשמי ולכך בהתאם רמת הקבוצות והמתחרים היא מקומית בעיקר. הקבוצות מורכבות מ-6 רוכבים מקסימום, סך הכל רשומות 9 קבוצות לטור ערבה המלא. קבוצת אקדמי שולחת את רוכבי הפיתוח שלה בלבד – ניר גבאי, סנד אבו-פארס, עידו בר, עומר להב, ומוחמד סבאח. ארז לוין מקבוצת XXX דאג לאתגר אותם ולהזמין 2 רוכבים מחו"ל – אחד מהם הולנדי צעיר ברמה גבוהה מאוד בשם Meindorf weulink בן 20 שרכב בג'ירו לומברדי U23 ורוכב מנוסה בשם אטיאן בונאלו ממלטה. אי אפשר לא להזכיר את קבוצת 500 וואט עם הרוכבים הבולטים עידו גולדשטיין (האח הקטן של המקצוענים) וגיא ויינברג (IGP).

המקצה התחרותי יוזנק בשבת ואנחנו נעדכן מהשטח בפייסבוק, במבזקים ובכתבת סיכום לכל האירוע.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג