מתאמנים לישראמן: איך מתמודדים עם קטע השחייה ושטח ההחלפה הראשון

לירן להב בסדרת כתבות מיוחדת בשוונג על כל מה שאתם צריכים לדעת על המסלול ותחרות איש הברזל של ישראל - כתבה ראשונה בסדרה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
השחייה באילת היא פשוטה ומהירה | צילום: צלמי שוונג

להרשמה לישראמן 2023

כתבה ראשונה בסדרה – השחייה | כתבה שנייה בסדרה – הרכיבה


איירונמן טבריה עבר, תחרויות ליגת הטריאתלון נגמרו ועבור רובכם הדבר הגדול הבא יהיה ישראמן 2023. הרבה אפשר לומר על התחרות הזו, היא טריאתלון אבל לא טריאתלון רגיל, היא מרחק ארוך, אבל לא מרחק ארוך קלאסי, בחלקים רבים שלה היא יותר דומה לסטייג' בתחרות אופניים קלאסית עם שחייה מהירה בהתחלה וריצה מוזרה בסוף.

להתלבש חם? להתלבש פחות? חליפת טריאתלון? ביב רכיבה? אופני כביש? נג"ש? כן דיסק לא דיסק… בסדרת כתבות שאעלה בשבועות הקרובים אתן לכם קצת מתפישת העולם שלי לגבי התחרות הזו בכל שלב ושלב שלה, כולל השקפתי האישית לגביי ציוד, לבוש, וכו'. כיוון שזו הכתבה הראשונה נתחיל כמובן לדגשים של לגבי קטע השחייה + T1

השחייה בישראמן

השחייה באילת היא פשוטה ומהירה. החוף ברוב הזמן תמיד רגוע מאוד בשעות הבוקר של התחרות, המים שקטים ואם יש מקום אחד בתחרות הזו שהיא קצת דומה לטריאתלון ארוך רגיל זה בקטע השחייה.

חליפות שחייה תמיד יהיו מאושרות שם, ולמרות שזה ים עם מים מלוחים ולא אגם עם מים מתוקים, אני מתייחס לזה כמו שחייה באגם באירופה הקלאסית. אני מרגיש בנוח לנשום לכל כיוון שאני רוצה בלי חשש לבלוע מים. למרות השעה המוקדמת הראות טובה וניתן לראות את הסירה שבה פונים, לכן אין אלמנט קשה מדי של ניווט אלא רק לכוון לסירה כששוחים בכיוון הלוך, ואז לכוון למלונות או לשער סיום השחייה כשחוזרים.

בגלל הזינוק המוקדם שהשמש עדיין לא לגמרי מאירה באופן מלא, אני ממליץ לשחות עם משקפת שהעדשה שלה לא כהה מדי. קל לתפוס שם רגליים של שחיינים אחרים כי קל לראות אותם מולך בכל שלב כל עוד לא ברחו לך, לעומת חופים שבהם הים גבוה יותר ואתה נאלץ לחפש אותם בין הגלים. ספורטאי החצי יעשו הקפה אחת מהירה ויצאו, ספורטאי המלא יעשו 2 הקפות ויצאו.

מי שעושה את המלא ולא ישתולל בהקפה הראשונה סביר להניח שיצליח למצוא את עצמו בזמן די זהה בין ההקפות. אני תמיד מתייחס להקפה הראשונה כהקפת חימום, מה שאומר שאני תמיד שם לעצמי במודע שיש לי עוד הקפה ואני צריך להיות רגוע ולא לבזבז הרבה אנרגיה בראשונה כי יש עוד אחת. השחייה שם כיפית מאוד בעיניי, אין ספק שהיא נוחה.

"אחד הקטעים הכי מכריעים בתחרות הזאת זה שטח ההחלפה של T1" | צילום: צלמי שוונג

שטח החלפה T1

זה מצחיק, אבל אחד הקטעים הכי מכריעים בתחרות הזאת זה שטח ההחלפה של T1. מה שתלבשו לרכיבה ישפיע כמעט באופן מוחלט על מה שתצליחו לייצר למעלה בהרים.

אם תמהרו לעלות על האופניים כמו בתחרות רגילה בלי לחשוב על מזג האוויר, זה יפגע בכם.
אם תתלבשו יותר מדי קליל כדי לבצע החלפה מהירה, יש מצב שתקפאו למעלה ולא תצליחו לייצר עבודה.
אם תתלבשו חם ומחמיר מדי, יש מצב שיהיה לכם לא נוח ומסורבל.

אז מה לובשים?

קודם כל נתון שחשוב לדעת, ברוב הפעמים הטמפרטורה שתהיה בבוקר למעלה בהרים, היא הטמפרטורה שתהיה בעיר אילת בלילה שלפני. פשוט צריך לבדוק בלילות לפני התחרות מה תהיה הטמפרטורה באמצע הלילה באילת ולפי זה תדעו מה קורה בבוקר בהרים. תוסיפו משתנה של רוח לטמפרטורה כי למעלה הרוח נושבת הרבה יותר מהר וחזק מאשר למטה בעיר. ועכשיו אחרי שהבנו את הנתון הזה בואו נדבר מה מומלץ ללבוש.

קודם כל חשוב לזכור שזה אינדבידולי.
יש כאלה שסובלים מאוד בקור ויש כאלה שלא. עבורי, בין אם זה חצי ובין אם זה מלא, בהנחה שלא קפוא למעלה ובהנחה שהיום די סביר ושמשי, אני לובש חולצת גאבה על חליפת הטריאתלון, שרוולוני ידיים, כפפות ארוכות ויוצא.

בהנחה וממש ממש קר, אני מוסיף מתחת לגאבה בייסלר מחמם (ממש לובש אותו מעל חליפת הטריאתלון כמו חולצה). עבור מי שממש סובל מקור מומלץ לעלות על ביגוד רכיבה מלא שכולל בייסלר מחמם, ביב, חולצת רכיבה, גאבה, כפפות ארוכות ושרוולונים (זה מה שעשיתי בתחרות הראשונה שלי שם ב-2015). אם מתחיל להיות לכם חם, תמיד אפשר לפתוח את הרוכסן ולתת לאוויר מצנן להכנס ולקרר את הגוף.

חשוב לציין שבהפקדת הציוד בערב שלפני עדיף להכניס לשק של T1 כל מיני אפשרויות של ביגוד שיהיו לכם לכל מצב. תמיד תוכלו להחליט בשטח ההחלפה לאיזה כיוון ללכת. תייצרו לעצמכם כמה אופציות לכל תרחיש אפשרי. תזכרו שלבוש נכון יכול להכריע יותר מאשר הזמן שההחלפה תיקח לכם.

זהו להיום, בשבוע הבא אכתוב על הרכיבה בישראמן. יש הרבה מה לומר על המסלול הזה.
מקווה שנתתי כמה כיווני מחשבה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יורם לבב הגיב:

    הערה/ הארה קטנה לענין הלבוש
    הטמפ בנטפים בשעה הצפויה להגעה לשם
    ידועה די בקלות בתחזית..יום קודם.
    מצב הרוח הצפוי גם..

    ההחלטה מה ללבוש לא מתקבלת בשקית ..בשטח ההחלפה
    ההחלטה סגורה מראש על סמך הנתונים המטארולוגים
    ורגישות המתחרה לקור..

    באילת, בשטח ההחלפה, אין שום קשר למה שמתרחש למעלה
    ולכן, הפעלת שקול דעת רגעי כשאתה חם מהשחיה , החליפה
    והריצה היחסית ארוכה מהמים…היא טעות.

    אם חם לך , אתה יכול לקלף שכבה, אם קר לך ויש מצב
    להיפותרמיה, אבוד לך.

    זה מ2012, עת גדולי וחזקי הענף באותה עת.. נפלו
    על זה כמו זבובים:)

    בהצלחה🙏

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג