משחקים של כבוד

חזרתו של לאנס ארמסטרונג לטריאתלון הכניסה גורם משמעותי לענף: טוויטר. הקרבות המילוליים כבר התחילו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חזרתו של לאנס ארמסטרונג לטריאתלון הכניסה גורם משמעותי לענף: טוויטר. הקרבות המילוליים כבר התחילו

מאת:הילה מימון


תשכחו מלהגיע ראשונים אל קו הסיום, ציוצים הם בימת ההתרחשות לעקיצות טרום תחרות שמלבות את העניין והאש התחרותית, וציוצים הם הלהב שאיתו, לאחר הפסד, נוח לחתוך את האגו של היריב.


עם חזרתו של לאנס ארמסטרונג לטריאתלון, הספורט שסימן אותו ראשון כהבטחה, זזו כמה לוחות טקטונים בענף יציב לכאורה. ארמסטורנג חזר אל עולם הטריאתלון בקול תרועה והסכם עם תאגיד המרחק הארוך – איירונמן.

בתחרות הראשונה שלו בחצי המרחק הוא סיים שני רק לספורטאי אולימפי, ביבן דוקרטי, שפשוט "רץ מהר מדי", לדברי ארמסטרונג, ובכך מנע מהילד לשעבר של הענף, להיות הזקן שמשפיל את המקצוענים של היום.

לא שהמרחק הארוך ידוע במתחרים בשנות העשרים לחייהם: רובם חצו את שנות ה-30 וקרובים יותר אל החצי השני של העשור. גם דוקרטי חגג לאחרונה 35. ובכל זאת, מאז שדיווש ארמסטרונג אל עבר קריירה של רוכב אופניים אגדי ושגריר של המלחמה בסרטן, עברו יותר מ-20 שנים שבהן לא לקח חלק בטריאתלון, ובניגוד לאלו שהתבשלו בתוך הענף, הוא נתפס כאאוטסיידר מזדקן שמסכן את כבודם התחרותי של בני הבית.

עד כמה משמעותי הסיכון ניתן אולי ללמוד ממה שהתרחש במחוזות הטוויטר בשבועות האחרונים.

זה התחיל מהתרברבות של כריס מקורמיק, דמות כה מוערצת ומקושרת במחוזות המרחק הארוך, ועם עבר מרשים במרחק האולימפי. בהחלטה שנוייה במחלוקת אבל אמיצה, החליט מקורמיק לעשות אחורה פנה אל המרחק האולימפי, במטרה להגשים חלום ולהתחרות במשחקים האולימפיים.

מקורמיק וארמסטרונג היו אמורים להתמודד ראש בראש – "טריאתלט" מול "רוכב". הדו קרב בוטל לבסוף בגלל מחויבויות אחרות של ארמסטרונג, ואז הגיעה "פליטת פה" של ארמסטרונג בראיון למגזין אינטרנטי, על כך שהטריאתלון האולימפי הוא לא יותר מאשר "חפיפה, ייבוש שיער ותחרות צעידה למרחק 10 ק"מ", הערה שהציתה עלבון, שהדליק ציוץ אצל סימון וויטפילד, יקיר המרחק האולימפי.

דעתו של ארמסטרונג, שמגיעה ליותר מ-3 מיליון עוקבים בטוויטר, נתפסה כלא מכובדת, או יותר נכון לא מכבדת את ספורטאי המרחק האולימפי לדעתו של וויטפילד. התכתובת בין השניים התגלגלה עד שהם החליטו לשים בצד את הוויכוח הישן נושן בין מצדדי תחרויות הדראפט לנון-דראפט, ולהסכים לא להסכים.

עיתון מרכזי בקנדה בחר להתייחס לסוגיה, ועדויות אופי לא מחמיאות לארמסטרונג הטריאתלט צצו סביב התגרה הווירטואלית; סיפור על האופן שבו סירב ללחוץ את ידו של דוקרטי המנצח בחצי איירונמן פנמה, ואחד נוסף על התעלמות מהבת כאשר סיים במקום השביעי המאכזב בחצי איירונמן טקסס.

ארמסטרונג מושך תשומת לב תקשורתית יותר מכל מתחרה אחר: כלל נכון ללפני, בזמן וגם אחרי. הוא גיבורם של חלק ממתחריו בהווה, מהימים שבהם היה רוכב על, הוא מופיע בביוגרפיות שלהם, של ספורטאי העילית, הטובים בענפם. אפילו דוקרטי אמר שרגע העמידה על הפודיום כשלאנס ארמסטרונג מתחתיו היה אחד החשובים בחייו.

התכתובת בין ארמסטרונג לוויטפילד (המקורי ותרגום לעברית):


Lance Armstrong: is a draft legal tri ‘the race of truth?’ NO. I certainly never called it a joke

לאנס ארמסטרונג: "האם טריאתלון עם דראפטינג הוא "מרוץ אמת"? לא. אבל בהחלט לא קראתי לו בדיחה."

Simon Whitfield: I interpret ‘shampoo, blow dry &10 k
run’ as ‘joke’, we work bloody hard & we love our sport, a sport
you helped build

סיימון וויטפילד: "אני מפרש אמירה של "חפיפה, פן ו10 ק"מ ריצה" כבדיחה, אנחנו עובדים קשה ואוהבים את הספורט שלנו, ענף שאתה עזרת להקים"

Lance Armstrong: Not bagging you or your peers. Just feel as if drafting ought NEVER to be allowed

לאנס ארמסטרונג: "לא מנסה להעליב אותך ואת שותפיך לספורט. פשוט חושב שדרפטינג לא צריך להיות מותר"

Simon Whitfield: I think u underestimate what it means when u disregard it, a lot of us looked up 2yu

סיימון וויטפילד: "אני חושב שאתה ממעיט במשמעות של אמירה שלך, מבטלת. הרבה מאיתנו מעריצים אותך"

Lance Armstrong: Dear simonwhitfield. We're gonna have to 'agree to
disagree' on this one which is cool by me. Oly dist races have changed
over the years

לאנס ארמסטרונג: סיימון וויטפילד היקר, אנחנו נצטרך להסכים על שאיננו מסכימים. וזה בסדר גמור מבחינתי. תחרויות למרחק אולימפי השתנו במהלך השנים"

Simon Whitfield: yes, agreed2disagree. we love our sport,
all aspects & young athletes need to appreciate its history. Best
of luck in

 Hawaii

סיימון וויטפילד:
"כן, מסכים לא להסכים. אוהבים את הספורט, בכל האספקטים. ובנוסף, טריאתלטים צעירים צריכים להכיר והעריך את ההיסטוריה. בהצלחה בהוואי."

נ.ב

Simon Whitfield: Going respectfully decline interviews
re: my twitter exchange w/ Lance, honestly, in hindsight; what he said
was actually kinda funny

סיימון וויטפילד: "מסרב בנימוס לראיון בנושא הציוצים עם לאנס ארמסטרונג. בשיא הרצינות, במבט לאחור, מה שהוא כתב היה די מצחיק"


ותחשבו על זה.
צילום ארמסטרונג : Haggisnl
צילום וויטפילד: Longbomb

13.5.2012


הילה מימוןהילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג