"משחה פורט2פורט היה רגע קסום ופסטורלי"

"1,000 דגים אנושיים שהשתתפו השנה במשחה ומספרם רק גדל, כנראה אינם טועים זה היה משחה נהדר", כך מתאר בלשון ציורית אריאל אגרון את המשחה שלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
"שחייה כיפית, זורמת, פסטורלית ועדינה" | צילום: באדיבות אריאל אגרון

ליגת המים הפתוחים של ישראל Arena Aquatic League בחסות ארנה

לא רק שלא טבעתי, לראשונה פשוט נהניתי מההתחלה עד הסוף! 1,000 דגים אנושיים אשר משתתפים משנה לשנה ומספרם רק גדל, כנראה אינם טועים, משחה נהדר. לפני שבועיים השתתפתי בצליחת הכנרת שהייתה מיוחדת במינה ולפני כחודשיים במשחה דולפין באשדוד. במשחים האלה, היו גם רגעים לא קלים, של עייפות, של תסכול, רגעים שמוציאים מהפלואו שאותו אנחנו כשחיינים כל כך מחפשים.

לא היו רגעים כאלה במשחה פורט2פורט! פלואו כמעט קבוע מההתחלה עד הסוף. אמנם זינקתי במקצה הקצר של ה-1.8 ק"מ כדי לא להתעייף לקראת טריאתלון גן שמואל שהיה שלמחרת אבל עדיין! 28 דק' של שחייה כיפית, זורמת, כמעט פסטורלית ועדינה. מודה שהייתה חסרה לי דולפינית אחת שתשחה לצידי כמו במשחים האחרונים, יש איזשהו קסם שקורה כאשר התנועות מסתנכרנות. אבל לפעמים בחיים אנחנו מוצאים את עצמינו בים לבד, ואת הכוחות להמשיך הלאה צריך לדלות רק מבפנים.

זינוק מקצה ה-1.8 ק"מ במשחה פורט2פורט | צילום: ארן הרשלג

מצד שני, מי באמת הרגיש לבד?! מאות אוהבי ים, מרחבי טבע פתוחים ושחייה שחו לצידנו ואתגרו את עצמם בלצלוח מרחק מנמל אחד לאחר בת"א. בנוסף, היו איתי גם שתי מתאמנות צעירות שלי מקבוצת נוער וגם חברי 500וואט, נבחרת הדגים של הקבוצה בה אני מתאמן וזינקו איתנו גם המאמן הראשי אילן אולמן ומאמני השחייה שלנו זהר גלילי וטל סנונית (על הניצחון שלו תיכף). זה מחזק ומכניס כוחות, לראות את המאמנים והמתאמנים שלך מתחרים יחד איתך. תמיד מעורר בי כבוד והשראה מחדש.

ערן גורשניק שליווה בשחייה את שי כהן לקוי ראייה ושמיעה | צילום: באדיבות אריאל אגרון

סיפור מעורר השראה לא פחות ובעיקר השתאות הוא של צמד שחיינים ששחו כאשר רצועה מחוברת ביניהם. ערן גורשניק ליווה בשחייה את שי כהן, בן 44, לקוי ראייה ושמיעה, ויחד הם השתתפו, סיימו את המשחה ואפילו בתוצאה טובה! שניהם מתאמנים בקבוצת "כןולא" אשר מחברת ספורטאים עיוורים למלווים ויחד יוצאים לרכיבות, ריצות ואימוני שחייה.

שי, רוכב מאוד חזק, מאחוריו אליפויות ישראל באופני טנדם, צ'ימצ'ורי, רכיבת בית השנטי, מרוצים גם בחו"ל, אבל מסתבר שלשחות, התחיל רק לפני כמה חודשים! עד כמה שניסיתי לדלות מידע להבין איך שוחים בלי ראייה, לא הצלחתי. מעורר השתאות באמת.

עם המאמן שלי טל סנונית | צילום: באדיבות אריאל אגרון

סיפור הצלחה נוסף הוא של מאמני טל סנונית, אלוף ישראל לשעבר אינספור פעמים ואגדה מקומית. לקח את המקום הראשון במאסטרס של המקצה הארוך (4.5 ק"מ) על ידי תרגיל הטעיה מסרטי ספורט הוליוודיים. אחרי שבמשך כל המשחה, ישבו על רגליו קבוצה של זאבים וכרישים צעירים שלא הצליח לנער מעליו, במאות מטרים האחרונים רגע לפני השבירה ימינה למצופים הצהובים ולקו הסיום, חתך בכוונה שמאלה, מערבה, לכיוון עומק הים, הכרישים המשיכו אחריו ולקח להם כמה רגעים להבין מה קורה ומה פשר הבלבול, הכיוון הרי הפוך! בדיוק ברגעים האלה טל ניצל את הבלבול שלהם, שבר ימינה לכיוון המצופים ופתח מבערים אל עבר קו הסיום. סיים ראשון בקבוצת הגיל, בפעם המי יודע כמה. ובתחבולות תעשה לך מלחמה.

נתראה בשנה הבאה!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ראובן בר גיל הגיב:

    ניום הייתי במשחה במעגן מיכאל….
    היה ניפלא!!! מקווה שיהיו כמה משחים בשנה.
    ישר כח!!!!!!!!!!!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג