משהו טוב קורה – ראיון עם לאה גולדשטיין

השבוע התארח האימון הפתוח של מרוץ האופניים לנשים בקריטריום של נס ציונה ובניצוחו של בן עמי טנצר, מאמן קבוצת רוכבות נס ציונה. אפרת וידמן, מומחית בהתאמת אופניים, הצטרפה אף היא לאימון והייתה עסוקה מאוד בהתאמת אופניים לנשים שביקשו זאת. מור שלזינגר מסכמת עוד יום אימון לקראת מרוץ הנשים ומקבלת חיזוק מאלופת הארץ, לאה גולדשטיין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

השבוע התארח האימון הפתוח של מרוץ האופניים לנשים בקריטריום של נס ציונה ובניצוחו של בן עמי טנצר, מאמן קבוצת רוכבות נס ציונה. אפרת וידמן, מומחית בהתאמת אופניים, הצטרפה אף היא לאימון והייתה עסוקה מאוד בהתאמת אופניים לנשים שביקשו זאת. מור שלזינגר מסכמת עוד יום אימון לקראת מרוץ הנשים ומקבלת חיזוק מאלופת הארץ, לאה גולדשטיין

מאת:מור שלזינגר

 

"התחלנו בחימום ואז הגדלנו את העצימות של האימון כאשר בכל הקפה ביצענו ספרינט, עברנו לאימון אליפסה, ומשם שוב הגברנו עצימות ועבדנו על רכיבה בעמידה, שרוב הבנות לא היו מנוסות בכך. לבסוף עוד כמה הקפות בפלטה 11 ושחרור," סיכם בן עמי את יום האימון.

"מהרגע שהגעתי ועד הרגע שהלכתי עזרתי לנשים, בעיקר בכל מה שקשור לאוכפים: אוכפים צרים מדי, מכוונים עם זווית כלפי מעלה או כלפי מטה, ושאר עינויים. כמעט כל מי שפנתה אלי היו לה יחסים טעונים עם האוכף שלה: כיוון האוכף, ייעוץ בבחירת האוכף, עזרתי במדידה שקשורה במרחק בין עצמות אגן, כדי לעזור להחליט איזה מידת אוכף מתאימה. וגם עזרתי בכיוונים בסיסיים כדי לשפר את המצב" סיפרה אפרת וידמן.

ראיון עם לאה גולדשטיין אלופת ישראל בנג"ש ובכביש


אליפות ישראל 2008 – לאה גולדשטיין ברגע מתוק של ניצחון

אין צורך להציג לקוראים שלנו את לאה גולדשטיין (39) מהרוכבות החזקות בעולם. לאה היא ישראלית אשר חיה ומתאמנת כיום בקנדה ומתחרה עם קבוצת  ValueAct. לאה בעלת ניסיון עשיר בתחרויות כביש, ובמיוחד במרוצי שלבים, והתחרתה עם קבוצות באירופה, ארצות הברית וקנדה. לאה מקפידה להגיע לארץ מדי שנה בתקופת האליפויות, והיא אלופת ישראל באופני כביש, אלופת ישראל נגד השעון, ועל הדרך גם לקחה מקום ראשון בנג"ש נס הרים.

א
יך הגעת לאופניים?

התחלתי לרכוב עוד בישראל בתקופה שלמדתי בוינגייט. פגשתי שם קצין שהיה טריאתלט, ויצאנו ביחד למספר רכיבות. אני מניחה שהוא ראה קצת כשרון, והציע שאני אתחיל לרכוב ברצינות. כבר הייתי בכושר טוב באותה תקופה, הייתי אלופת העולם בקיקבוסינג, כך שהייתי מורגלת באימונים קשים. למעשה פשוט העברתי את אימוני הקיקבוקסינג לאופניים.

מה את אוהבת באופניים?

יותר מהכל אני אוהבת לטפס באופניים. יכולת טיפוס היא כמובן הפרמטר החשוב ביותר במרוצי שלבים, יחד עם נג"ש.

מה לדעתך ההבדלים בין גברים לנשים כשזה מגיע לאופניים?

ההבדל העיקרי בין גברים לנשים הוא שגנטית גברים הם הרבה יותר חזקים, כך שיש להם יתרון. מצד שני, אופניים זה בהחלט ספורט שדורש מוח, כך שאני מניחה שאנחנו משתווים (בצחוק, בצחוק!)

את יכולה לספר לנו קצת על משטר האימונים שלך?

אני מתאמנת הרבה מאוד שעות, בעצימות מאוד גבוהה, עם מעט התאוששות. אחת הסיבות שאני טובה במרוצי שלבים היא היכולת שלי להתאושש במהירות. עוד אספקט חשוב באימונים, שאני מתייחסת אליו ברצינות רבה הוא תזונה. אני לא אוכלת שום דבר תעשייתי. אך ורק פירות, הרבה מאוד ירקות ומעט בשר (אם בכלל).

מה את חושבת שצריך לעשות כדי לעודד עוד נשים להצטרף לספורט האופניים בארץ?

אני חושבת שבסך הכול ישראל עושה עבודה נהדרת בעידוד נשים לרכיבת אופניים. בשביל מדינה קטנה כל כך יש הרבה מאוד נשים רוכבות מעולות, עם הרבה מוטיבציה. ממש תענוג לראות.

מה את חושבת על מרוץ האופניים לנשים?

אני חושבת שמרוץ האופניים לנשים יהיה אירוע נפלא, ואני מצטערת שאני לא אצליח להשתתף. אני רוצה להוסיף שאני מאמינה שיש בישראל כמה רוכבות עם פוטנציאל ענק. מצד שני, חשוב מאוד להתחרות מחוץ לגבולות הארץ, ולקבל את החשיפה לתחרויות בינלאומיות. אני מבינה שקשה להגיע להתחרות בחוץ לארץ, אבל כשאת מצליחה לעשות את זה, את מגלה שכשאת חוזרת לארץ, את חוזרת טובה יותר, חזקה יותר, ורוכבת חכם יותר. יחד עם הרבה בטחון, שבסופו של דבר, זה הדבר שצריך בשביל להיות אלופה.


מאמץ, נחישות ועוצמה – לאה גולדשטיין בנס הרים (צולם עבור bike israel על ידי עידן פלד)

האימון הפתוח הבא יתקיים ביום שישי הקרוב ב-8:15 בפארק הירקון עם המאמן כרמי שרביט וקבוצת x-team.
כל הפרטים באתר המרוץ.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג