מרתון לונדון יתקיים אבל רק לרצי עילית

למרות שארבעה מרתונים מסבב המייג'ורס בוטלו השנה, מארגני המרתון הבריטי לא ויתרו על הקרב הגדול בין אליוד קיפצ'ודה לקנניסה בקלה. הריצה תתקיים בשטח סטרילי ובהקפות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרתון לונדון הוא לא רק אחד מהאירועים היותר מיוחדים ומעניינים בעולם הריצה. כך למשל, באפריל האחרון הוא היה אמור לשמש כתפאורה לקרב הענקים בין שיאן העולם במרתון אליוד קיפצ'וגה לבין קנניסה בקלה, שהיה רחוק רק משתי שניות מהשיא המדהים של קיפצ'וגה. החדשות הטובות הן שקרב הענקים הזה יתקיים בלונדון בעוד פחות מחודשיים, ה-4 באוקטובר.

חוזר למסלול השני הכי מהיר שלו אחרי ברלין. אליוד קיפצ'וגה | צילום: Rich Kenington

עוד כתבות בנושא 
כיצד עזר המדע לקיפצ'וגה לרדת משעתיים ב-42.2 ק"מ? 
חצי מרתון איסטנבול יתקיים ויוגבל ל-2,500 משתתפים 
גם מרתון שיקגו בוטל בעקבות הקורונה

החדשות הפחות טובות הן שמרתון לונדון 2020 יתקיים רק בהשתתפות רצי ורצות העילית וגם לא יתקיים במסלול המקורי שלו, אלא כמרוץ בהקפות בפארק סנט ג'יימס, על מנת ליצור שטח  סטרילי שבו לא תהיה קירבה בין הרצים לבין מעודדים שאותם אנחנו רגילים לראות בכל מרתון ובטח בבירתה של הממלכה המאוחדת. במקרה הזה, כל מי שיתעניין במרתון לונדון יצטרך לצפות בו בטלוויזיה או באינטרנט.

זו תהיה הגרסה ה-40 של מרתון לונדון, ואין ספק שההחלטה לקיים אותו בסוף של דבר, אם כי בקונספט שונה, היתה החלטה מעודדת מאוד בעולם הריצה וזאת לאחר ביטולם של מרתונים גדולים אחרים בשנת 2020 כמו ניו יורק, בוסטון, שיקגו, ברלין. למעשה המרתון היחיד מסדרת המייג'ורס שהתקיים ב-2020 עד כה הוא מרתון טוקיו, גם אז בהשתתפות רצי העילית בלבד כשלונה צ'מטאי סלפטר ניצחה בנשים.

אז המאבק המרכזי במרתון יהיה כמובן בין קיפצ'וגה ששיאו העולמי הוא 2:01:39 שע' (נקבע ב-2018 בברלין) לבין בקלה שקבע 2:01:41 שע' על אותו המסלול בברלין ב-2019. נכון לעכשיו השם החם במרוץ לנשים הוא של שיאנית העולם בריגיד קוסגיי הקנייתית (2:14:04 שע' במרתון שיקגו 2019).

עבור כל הרצים שנרשמו למרתון לונדון 2020 המארגנים מציעים לקיים ריצה וירטואלית באותו היום או באותו השבוע, וליהנות ממדליה וחולצת מסיימים. בכל מקרה המארגנים הודיעו בנוסף שמרתון לונדון 2021 לא יתקיים בחודש אפריל כפי שנהוג בדרך כלל אלא באוקטובר הבא, שנה לאחר המרתון הנוכחי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג