מרתון בניו יורק בתמונות

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:עופר ביידה


שבוע האירועים של מרתון ניו-יורק נפתח ביום ראשון שבוע לפני המרתון, במרוץ ה-Poland Spring Marathon Kickoff למרחק 5 מייל. המרוץ מתקיים בסנטרל פארק כולל חצייה של קו הסיום של המרתון, רבים מהרצים שהשתתפו במרוץ לא ירוצו במרתון!
5012 הרצים שסיימו את הריצה נאלצו לחפש את שמם בין 80 עמודים אשר נתלו על הגדרות מול נוף יפהפה. אני הייתי בעמוד 5 (אבל מי סופר)
ביום רביעי מגיעים סוף סוף ל-EXPO, הנמצא ב-Javits Convention Center, התור מתמלא מהר מאד (עוד לפני השעה הרשמית לפתיחה 12 בצהריים) באנשים אשר הגיעו לאסוף את שקית המשתתף, מספר הרץ וצ’יפ מדידת הזמנים. סה"כ יעמדו במסלולים מעל 36000 איש.
על עמוד סיפרו לנו מה נקבל בשקית המשתתף. לא ציפיתי לפחות בתמורה ל-80 הדולרים ששילמתי על הזכות להשתתף. למעשה חוץ משקית המשתתף, מעתה והלאה יש לשלם עבור כל דבר!
ING, הספונסר הראשי של המרתון אירגן גם תחרות הנקראת Run for Something Better כאשר 4 רצות: בניטה ג’ונסון מאוסטרליה (בתמונה מימין 14 בסיום), מדאי פרז ממקסיקו (בתמונה משמאל מקום 9 בסיום), דינה דרוסין-קסטור (מדליסטית הארד באתונה אשר פרשה בניו יורק) ולורנה קיפלגט (מקום 7 בסיום) רצות חלק מהמרתון למען קידום שכונה מסויימת.
מנצח מרתון שיקגו לפני שנה בזמן מצויין אוונס רוטו גם כיבד אותנו בנוכחותו ואגדת ריצה – גרטה וייץ – האישה הראשונה שרצה מרתון בפחות מ-2:30.
ואם כבר באגדות ספורט עסקינן, למי שרוצה לראות מדליה אולימפית אמיתית – ג’ני תומפסון מגדולות השחייניות האמריקאיות. ג’ני לא רצה אך חילקה חתימות ואפילו הסכמתי להצטלם איתה…
מלבד הביגוד וציוד הספורט הרב ונציגי מרוצים מכל רחבי תבל, היו גם ב-Expo דברים מעניינים נוספים כגון אתר אינטרנט שניתן להירשם אליו כדי להשתמש בתוכנת אימון מקוונת. hdotraining.com
וביום שבת (יום לפני) אלפי רצים ורצות נאספים ליד בניין האו"ם ל-Friendship Run, ארבעה מייל של ריצה עממית, כשרבים לובשים בגדים של המדינה שלהם ומצוידים בדגלים (בתמונה אברום בורג ויעקב מזרחי ממוטורולה) והרבה מצלמות, בסיומה ארוחת בוקר.
בבוקר המרתון "מאיימים" עלינו ב-7 מעלות צלזיוס. מבעוד מועד רכשתי תמורת 14$ טרנינג אותו הטסתי סמוך לזינוק. טל וייסמן – הביאה בגדים מהבית.
מחכים לזינוק (לא כולם עומדים במיקום שהמארגנים הועידו להם, אם לפי תוצאה קודמת או תוצאה חזוייה שעליה הצהרנו בהרשמה, נחזור לנושא הזמן החזוי בהמשך).
10 דקות לזינוק והבגדים המיותרים מתחילים להתעופף באוויר. דווקא הסט שלי נותר בין שמיים לארץ.
השיר ניו-יורק ניו-יורק של פרנק סינטרה מתנגן ברקע ואחרי 6 דקות אני חוצה בשעה טובה את קו הזינוק.
מהר מאד עולים על הגשר הראשון-Verrazano-Narrows , ראשון מבין 5 גשרים וכבר פוגשים ישראלים.
אתגר התלבושת המקורית, דניס מרסלה מפלורידה. סיים מעט מעל 5 שעות. עדיין לבוש. למישהו יש רעיון לטבריה?
לאחר איחוד בין הזינוקים (היו 3 זינוקים מקבילים: ירוק, כחול וכתום), כמות הרצים עולה בצורה דרמטית, מה שבהכרח גורם לרוץ לאט יותר.
לאורך המסלול פזורות תזמורות עידוד המנעימות את זמנינו במקצבים אמריקאים.
הרובע ברוקלין (אחד מ-5 רובעי העיר בהם עברנו) מקדם בברכה את רצי המרתון. לפחות על פי הכתוב בשלט. תודה.
מתחילים לטפס על עוד גשר. לפנינו עדיין גשר Queensboro הארוך והמאיים.
לשמחתי גשר Queensboro המאיים כבר מאחורי וכל שנותר הוא להביט בו . נותרו עוד 10 מייל "בלבד".
והנה עוד גשר ממאפיניו הבולטים של מרתון ניו יורק – 5 רובעים, 5 גשרים.
לאורך המסלול נפרסו 71 צלמים. הנה שניים מהם….
בכניסה למנהטן תופסים כבאי העיר מקום טוב ביציע על סולמות הכבאיות. עוד פחות מ-10 ק"מ לסיום.
אני רואה חולצה עליה רשום "טריאתלון חוף הכרמל", אחרי מעל 30 ק"מ אני מרשה לעצמי להניח כי מדובר בישראלי ושואל אותו לשמו. אלי קוראים לו. ועומר משוונג מוסיף בהמשך כי זהו אלי יעקובסון המתגורר בחו"ל.
הגענו לנקודת ה-25 מייל בסנטרל פארק, הסיום קרוב מאד. מסך הוידאו מקרין את תמונות הרצים החולפים. שיראו ויזכרו איך הם נראים פחות מ-2 ק"מ לסיום. אלפי ק"מ משם כשהסתכלתי על התמונות במחשב ראיתי לפתע פתאום שצילמתי…. אותי (מסך הוידאו צד שמאל למעלה למי שמתעקש)
ביציע ה"מכובדים" או מי שבא מוקדם. מכבדים בנוכחותם את כל הרצים המסימים.
אחרי 3 שעות ו-53 דקות ועוד 51 שניות אני חוצה את קו הסיום בשעה טובה. לפני הגיעו מעל 7700 רצים, אחרי עדיין רצים מעל 29000 איש ואשה. לבריאות. וכמו שהזכרתי קודם לגבי המיקום בזינוק, מוקמתי בין 11000 ל-11999, אחרי שרשמתי זמן חזוי 3:31 (לא נראה לי כל כך טוב לרשום את התוצאה שלי מטבריה בינואר האחרון – 4:58), ב-EXPO ראיתי שהמיקום הזה הוא בסביבות 3:52, כנראה שמארגני המיקום והערכת הזמנים יודעים מה הם עושים.
דרך אגב האיש הנחמד שהראה לי את הטבלה אמר לי ספק ברצינות ספק בצחוק שיהודים הכינו את הטבלה הזאת…
בערב, לאחר שהתאוששנו מהמרתון, מסיבה במועדון קופאקאבנה – בארי מאנילו ולולה לא היו – אבל מנהל המרוץ אלן סטיינפלד והמנצחים פאולה רדקליף והנדריק ראמאללה בהחלט היו וכמו שאתם רואים הם גם מאושרים ולא פלא. השניים זכו כל אחד ב-100000$ ומכונית Smart.
לסיכום, אולי לא מרתון לשבירת שיאים, אבל בהחלט חוויה נהדרת, או כמו שבניו-יורק מגדירים זאת, אירוע הספורט הגדול ביותר בני-יורק המאורגן ע"י קבוצת הרצים הגדולה בעולם.
תגובות לטור של עופר ביידה בכתובת הבאה האימייל של עופר ביידה
או למערכת שוונג באמצעות עמוד צור קשר


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג