מרחפנים במטולה לשחייה בדנובה: אמיר אלפיה מסכם את אליפות העולם של צ'אלנג'

בזכות הישגיו בצ'אלנג' ישראמן, אלפיה זכה לזינוק בקטגוריית הפרו באליפות העולם של צ'אלנג', וכעת הוא מסכם את החוויה: על הגיחה לתחרות ישר מהמילואים, ההתרגשות על קו הזינוק, הקשיים והחולשה, וגם המפתח התזונתי. טור אישי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אמיר אלפיה בקו הסיום של צ'אלנג' שמורין | צילום: Challenge Family

איזה פחד
נאמבר 10 פרום גרייט בריטן – ג'ו סקיפר! נמבר 3 פרום ג'רמני – פאנק פרידריך! נמבר 55 פרום יזראל, אמיר אלפיה

צמרמורת, חיוך על הפנים, מחיאות כפיים ברקע, אני רץ למים הקפואים ונעמד באותה השורה, על אותו קו זינוק עם המייקל ג'ורדנים של ענף איש הברזל. באליפויות עולם של איירונמן התחריתי כתף אל כתף עם אלופי עולם, באותו זמן על אותו המסלול. הפעם, זכיתי לזנק איתם.

לכתבות נוספות בנושא:
הישג נהדר: רון בק הוכתר כאלוף אירופה לטריאתלון בספיישל אולימפיקס
שלב המסקנות: תחקיר התחרות האישי של אמיר אלפיה מ-TRI כנרת
דרמות בסינגפור! התחרות השנייה של T100 הותירה הרבה לסתות שמוטות

אני חש גאווה ענקית בלב כשאני רואה את משפחות הישראלים שהשתתפו בשלל הקטגוריות והמקצים עומדים על קו המים ומתרגשים כשהם שומעים את הכרוז קורא לי, אמיר מישראל להיכנס למים.

אמיר אלפיה ואלון פורת לגדות הדנובה | צילום: פרטי

לא מוכן, אבל מוכן ללמוד
כמו לכל שש התחרויות שעשיתי בחודשים האחרונים, לאחר סיום הלחימה שלי בעזה, הגעתי לא מוכן, ללא אימונים מסודרים אבל עם רעב גדול לחוות עוד קו זינוק, עוד ריגוש של תחרות. שמחתי שהצלחתי לייצר ביצועים טובים בכל אחת מהן, ללמוד המון וליהנות מכל רגע בעזרת העובדה שאני מגיע בראש ובראשונה, לחוות וללמוד, מנותק מהקשר לתוצאה.

למה דווקא לשמורין?
לאליפות העולם של צ'אלנג' בחצי איש ברזל בשמורין, סלובקיה, הגעתי כמו לשאר התחרויות בחודשים האחרונים – פשוט הגעתי. סיימתי את צ'אלנג' ישראמן על הפודיום ושמחתי לגלות שאני יכול לזנק בשמורין כחלק מקטגוריית הפרו, כלומר המקצוענים. עצם המחשבה ריגשה אותי וידעתי שזאת הזדמנות לחוות חוויה שלא בטוח שתחזור, ולא רק זה, אפילו לא שילמתי על ההרשמה! בתור ישראלי, חייב לקפוץ על ההזדמנות.

צה"ל קורא, סרג'ו יוצא חביבי
בתחילת מאי התגייסנו שוב, כל החבר'ה למילואים, הפעם בצפון, מטולה. לא ידעתי האם המצב בצפון יתלקח ולכן חיכיתי עד לרגע האחרון עם ההרשמה והטיסות. מבחינת האימונים אמרתי תודה על כל דקת אימון שהתאפשרה לי. נאיבי, העמסתי את הטריינר על האוטו לצפון, שמחתי כשחילצתי שעה של אימון בשבועיים הראשונים בגזרה החדשה.

אמיר אלפיה על מדים | צילום: פרטי

חלושס
יומיים לפני הטיסה, חוסר שעות שינה ועייפות הכריעו והגוף לא היה בטוב, מיגרנות, חום, תשישות. החלטתי לנסוע בכל אופן, האמנתי שהגוף יעמוד בזה.
חיים רק פעם אחת.

לשמורין מגיעים בקלות דרך וינה, שם הצטרף אלי אלון, חבר שהגיע להתחרות ונתן ביצוע מעולה, תעקבו! אלון הוא אחיו הצעיר, המנוסה והמוכשר של אסף פורת, שניצח ב-TRI כנרת.

היכרות עם השטח
את האימונים, ההכנות והחוויות המרגשות שלפני התחרות חלקתי עם אלון, בהוואי עשיתי את אותו הדבר עם אסף ואני כבר מרגיש חלק מהמשפחה.

ברררר
יצאנו לשחיית היכרות על המסלול, חווייה שלא אשכח. השחייה בתעלת מים ברוחב 20 מטר שמתפצלת וחוזרת לנהר הדנובה הענק. בתחרות שוחים לאורך התעלה 1,300 מטר נגד הזרם וחוזרים 600 לנקודת היציאה. גולת הכותרת הייתה טמפרטורת המים, שעון הגרמין מדד ממוצע של 15 מעלות עם טמפרטורה מינימלית של 13 מעלות.

אמיר אלפיה | צילום: פרטי

לא משהו שהכרתי או התנסיתי בו עד כה. למרות חליפות השחייה לגופנו, הגוף חטף הלם ראשוני מהקור והדופק הרקיע שחקים, נשימות מהירות ושטוחות ויצאנו במהרה מהמים, מסתכלים אחד על השני תוהים "איך לעזאזל אנחנו הולכים לשחות פה חצי שעה?!"

לקח: חשוב מאד לצאת לתרגל בשטח התחרות את כל מה שניתן לתרגל לפני, בדגש על תנאי השחייה, נקודות ניווט מורכבות ושטחי החלפה.

הפקדת ציוד
ערב התחרות בזמן ייחודי שהוקצה למקצוענים, המקצועניות ולאמיר אלפיה מישראל, נכנסנו לשטח ההחלפה, הלחץ באוויר, בוחנים במבטים חטופים אחד את הציוד של האחר, הקרב המנטלי כבר מתחיל, מי נראה בלחץ? מי רגוע? כל אחד מתארגן ועושה את הטקס האישי שלו, מאות צופים וצלמים סביבך מתעדים ומעלים את סף הריגוש.

אני יכול לעבוד על הגוף רק עד גבול מסויים
התרגשות, קור ואדרנלין, החזיקו אותי לאורך השחייה והרכיבה, אבל בריצה זה כבר היה מורכב יותר. 35 דקות בשחיית סולו ב-15 מעלות, הוציא אותי לרכיבה עם דבוקת המקצועניות הראשונה, שעתיים ושתיים עשרה דקות של רכיבה של מסלול שנראה כמו תמונה מהאינסטוש של נשיונל ג'אוגרפיק, שעליו הגדירו מחדש את המושג "שטוח", ישר פלסססס. מסלול שבו חייבים לדרוש מהגוף להמשיך לסחוט ביעילות את הפדלים ולהקפיד על תנוחה אווירודינמית לאורך כל שנייה במסלול, אפס ירידות או עליות, רק פידול קבוע וגוף מכונס.

אמיר אלפיה רוכב בצ'אלנג' שמורין | צילום: Challenge Family

ירדתי לריצה בתחושה מעולה, רווי נוזלים וקלוריות עליהם מאד הקפדתי (אפרט בהמשך). 5 הקפות של מסלול מרוצי סוסים על חול מהודק, דשא, ואספלט, אט אט הגיעו עוד ועוד מתחרים והמסלול החל להתמלא, אני הייתי בזון שלי אבל הרגשתי שהגוף מתקשה, נלחם, לא משנה כמה מים שפכתי על עצמי אני לא מצליח להרים קצב, 4:15 דקות לק"מ יציב, אני יודע שכל עוד אשמור על היציבות הזאת, אצליח לרוץ כך גם מרתון שלם אבל בכל פעם שניסיתי להגביר, הדופק הרקיע שחקים לאזור ה-175 פעימות בדקה. הקשבתי לאיתותי הגוף ונשארתי יציב לאורך כל השעה ו-29 דקות בהם שייטתי בסבל מתון וחיוך של הודיה, תוהה כמה ישראלים יעקפו אותי כל עוד אני בשיוט שכזה ולא מצליח להגביר.

חציתי את קו הסיום בשמחה רבה, גאווה ותודה על הזכות לחיות את החיים שלי כמו שאני חי אותם, בעשייה, נתינה והגשמה.

אז מה היה המפתח התזונתי?
הנחת יסוד: מסלול מהיר, תזונה מלאה עלי, אין סיבה לעצור בתחנות התזונה.

שחייה:
– ג'ל לפני, ג'ל אחרי, סה"כ 200 קלוריות.

רכיבה:
– בקבוק המכיל 7 ג'לים של המותג גו, מהולים במים, סה"כ: 700 קלוריות.
– 3 בקבוקי איזוטון רוקטן, 3 כפות בכל בקבוק, סה"כ: 750-850 קלוריות.

ריצה:
– בקבוק גטורייד, סה"כ: 85 קלוריות.
– 3 ג'לים, סה"כ: 300 קלוריות

קבלו מאמיר אלפיה עוד טיפים והשראה בעמוד האינסטגרם שלו

אמיר אלפיה רץ בצ'אלנג' שמורין | צילום: Challenge Family



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג