מרוץ המדרגות של עזריאלי: ניצחונן של המדרגות הנייחות

האחים אלתרמן חגגו עם ניצחון כפול, נילי אברמסקי קטפה תואר בכורה ו-1500 משתתפים נוספים טיפסו בגבורה 54 קומות. סיכום חגיגות העשור למרוץ המדרגות של עזריאלי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

האחים אלתרמן חגגו עם ניצחון כפול, נילי אברמסקי קטפה תואר בכורה ו-1500 משתתפים נוספים טיפסו בגבורה 54 קומות. סיכום חגיגות העשור למרוץ המדרגות של עזריאלי

מאת:מאיה גייר


הקניון הוא מעוז המדרגות הנעות. הן הפיתרון הנוח והקל ביותר בנמצא (במעלית צפוף וצריך לחכות שתגיע, והמדרגות הרגילות – "השתגעתם?! שאני אטפס?!"), ובגיל מסוים אף נתפסות כאטרקציה של ממש בפני עצמה (במערכת מכירים לא מעט הורים שנאלצים לדחות את הקניות על בסיס קבוע עד שהצאצאים יסיימו כמה סיבובי מעלה-מטה). הרי הן זזות לבד וכל שאתה צריך לעשות הוא לעמוד ולנוח – היש מופלא מזה? (כן! בשדה התעופה, שבו הן קיימות גם במישור ומייתרות כמעט לגמרי את הצורך להזיז את הגפיים. אוטופיה).
 
אולם בעוד במשך 364 ימים בשנה חוגגות המדרגות הנעות בקניון – קניון עזריאלי ליתר דיוק – את ניצחונן המוחלט, ישנו יום אחד בשנה שבו הן מרכינות ראשן בפני אחיותיהן הנייחות. זהו היום שבו מתקיים מרוץ המדרגות של המגדל ויום שישי האחרון, שציין את הפעם העשירית לקיומו, היה חגיגי במיוחד.

תחילה יצא לדרך המקצה המיוחד והראשון מסוגו, שנערך לרגל "חגיגות העשור" – "מקצה 3 הפסגות", שבו טיפסו כ-30 יחידי סגולה את שלושת מגדלי עזריאלי בזה אחר זה. המנצחים במרוץ, באופן צפוי למדי, היו האחים אתלרמן: רן ראשון, בתוצאה של 19:46 דקות, ודן 6 שניות מאוחר יותר. למקום השלישי הגיע אסף כהן (20:45 דקות). המנצחת בין הנשים היתה חנה בן עמי, בתוצאה של 24:59 דקות. שנייה הגיעה ג'סיקה ספקטור (26:46 דקות), ושלישית מירית אלמוג (27:50 דקות).


סיום המגדל המשולש במקצה 3 הפסגות (צילום: איליה גרנטובסקי)


"כשדיברו על מרוץ המדרגות בפעם הראשונה החלום היה לטפס יום אחד את כל שלושת המגדלים ואני שמח ששוונג ומגדלי עזריאלי הרימו את הכפפה והחליטו לערוך את המקצה הזה. מעבר לאתגר זו היתה חוויה מדהימה", אמר דן אלתרמן בסיום.

לאחר מכן יצא לדרך המרוץ הקלאסי. כ-1500 משתתפים גדשו את חדר המדרגות של הבניין העגול וגמעו בזה אחר זה את 1144 מדרגותיו – 54 קומות, מקומת החניון ועד המנחת שעל גג הבניין. ראשון יצא לדרך מקצה המנכ"לים, שביקשו להוכיח שהם יודעים לטפס לא רק במעלה הסולם הקרייריסטי. המנצחת במקצה היתה עדית גנות קרן-צבי, בעבר אלופת ישראל בתריאטלון ובמרתון ואשר כיום מלמדת במכללת סמינר הקיבוצים מדעי גוף האדם. למקום השני הגיע דרור תג'ר, עוזר מנכ"ל קבוצת עזריאלי. למרות שהוא עובד במגדלים כבר 15 שנים, היתה זו הפעם הראשונה שהשתתף במרוץ. "רק לפני 3 חודשים התחלתי לרוץ, אז זו הפעם הראשונה שהרגשתי שאני מסוגל להתמודד עם האתגר. לא ידעתי למה לצפות, כי אני לא רגיל לפעילות כזאת – אחרי 5 קומות הבנתי שזה לא יהיה פשוט בכלל. היתה חוויה נפלאה, למרות שהיה מאוד קשה", סיכם תג'ר.

אחרי המנכ"לים הגיע תורו של המקצה המרכזי – מקצה העילית. האחים אלתרמן שוב השאירו רק מקום בודד לאחרים על הפודיום. אחרי שבשנה שעברה קבע דן את השיא לטיפוס מדרגות המגדל – 6:52 דקות, הוא הפסיד את הבכורה לאחיו גם במקצה זה: רן חצה את קו הסיום בתוצאה של 7:08 דקות, ודן קבע 7:11 דקות. שלישי סיים גואדה אגדה, עם התוצאה 8:14 דקות.

"היה כיף ורק סיימתי עם תחושה מסוימת של אכזבה כי רציתי לשבור את השיא של דני. כנראה שהגעתי ביום לא הכי טוב ולמרות שניסינו לשמור כוחות במקצה 3 הפסגות למקצה העילית, זה בכל זאת קצת עייף", סיכם רן אלתרמן. הוא הוסיף והסביר שהעניינים לא באים בקלות כפי שנראה אולי מבחוץ: "אנשים מצפים שרן ודן תמיד ינצחו את מרוץ המדרגות של עזריאלי ואז אם אנחנו מנצחים אומרים 'טוב, נו, זה היה צפוי'. אבל זה מאמץ, זה לא בא לנו ברגל, התאמנו לקראת זה. מצד שני יש גם המון פירגון וזה תמיד כיף".


האחים אלתרמן מסמנים עוד ניצחון במרוץ המדרגות


הראשונה לחצות את שער הסיום בראש המגדל בין הנשים היתה רשל גואטה, אשר כבר ניצחה במרוץ לפני שנתיים ובשנה שעברה סיימה שנייה, בתוצאה של 9:33 דקות. שנייה הגיעה לא אחרת מאשר נילי אברמסקי (10:05) ושלישית ג'סיקה ספקטור (12:03 דקות).

"היה לי מרוץ טוב ואני מאוד שמחה", אמרה גואטה, "זו היתה ריצה מחושבת יותר מבדרך כלל – לא לחצתי יותר מדי ושמרתי כוחות, כי רציתי להיות ראשונה וקצת חששתי מנילי. בסופו של דבר האמת היא שלא היה קשה מדי, כשהגברתי קצב אפילו עליתי 3 מדרגות בכל פעם".

עבור אברמסקי, שיאנית ישראל בריצות למרחקים ארוכים מ-2000 מטרים ועד מרתון, זה היה מרוץ המדרגות הראשון ותחרות ראשונה מזה זמן רב. "היה מדהים, מאוד נהניתי. רשל היא בליגה אחרת ואני קצת איבדתי את הקילר אינסטינקט שלי, סיימתי עם 90 אחוז מאמץ, שזה לא מספיק, אבל אני מרוצה בסך הכל", סיכמה אברמסקי. "אני מאוד מרוצה שהצבתי לעצמי את המטרה הזו – זה מאוד יפה לפרוש אבל צריך מדי פעם אתגר חדש, במיוחד כמאמנת שדורשת מאחרים. זה היה לי חשוב ועשה לי טעם לעוד דברים כאלה, מאתגרים ושונים. אני לא שוללת תחרויות ריצה לחלוטין, אבל בשנה-שנתיים הקרובות אני לא רואה את עצמי שם, ובדברים כאלה כן", הוסיפה.


המנצחות – נילי אברמסקי מימין ורשל גואטה משמאל


אחרי מקצה העילית יצאו לדרך כל השאר. ביניהם היתה גם משפחת נהורן – שלושה דורות ושבעה משתתפים בסך הכל. ראש החבורה, שבתאי (73), מספר שהכל התחיל בגלל אחד מבניו, שעובד במגדלי עזריאלי, וסיפר לו על המרוץ לפני 8 שנים. "אני הייתי הראשון במשפחה להגיע למרוץ ולאט לאט גייסתי עוד מהם להשתתף", הוא אומר. בנו חן (41), ונכדו הראל (8), שוכנעו השנה. "התאמנו לקראת המרוץ בבניין שלנו, בן ה-10 קומות, כך שהיינו מוכנים פחות או יותר", אומר חן. "היה קשה אבל עדיין היה כיף", סיכם הראל. "עכשיו רק צריך לגרור את אשתי וגם את הכלות", סיפק שבתאי צפי לשנה הבאה.

במהלך 10 שנותיו הצליח מרוץ המדרגות לצבור כמה משתתפים מושבעים, ביניהם שחר חנוך, אשר סיים ראשון בקטגוריית גילאי 75-80, ויצחק ברכה, שסיים במקום השלישי. חנוך (77) השתתף במרוץ 9 פעמים ויצחק (78) לא פספס מרוץ. השניים לא מתבשמים יותר מדי מהניצחון. "פעם עשיתי תוצאות יותר טובות. השיא שלי הוא 11:58 דקות והיום סיימתי עם 14:10 דקות. היום זה כבר מרוץ טקטי – רואים את המתחרה, שומרים עליו ואז עוברים אותו", אומר חנוך וברכה מחרה מחזיק אחריו, "השיא שלי הוא 12:30 דקות והיום לקח לי 16 דקות. אין מה להגיד – הגיל עושה את שלו".


שחר חנוך מימין, יצחק ברכה משמאל – לא נותנים לגיל לעצור אותם


גם אלי סט, מייסד מדור טיול החודש בשוונג ואבי סובב הגליל, לא החמיץ אף מרוץ מדרגות. "אני ממש חלש בריצה, אבל במדרגות אני מצוין – כשאני מגיע למדרגות, אני מתחיל לרוץ. אין הסבר טוב לעניין. וכך, כשגיליתי על המרוץ ב-2003 – נרשמתי מהר, כשבדרך נאלצנו להעלים עין מהעובדה שהרופא לא הסכים לתת לי אישור השתתפות, אחרי התקף לב וארבעה צינתורים", הוא מספר, "כל זמן שאני אוכל אני אמשיך לעשות את זה. אני לא משתתף באף תחרות אחרת, אבל הדבר הזה הוא תענוג – תחרות נגד עצמך, אתה צריך לראות מה אתה יכול, מה הכוח של הראש שלך לעומת החולשה של השרירים".

"זאת השנה העשירית שאנחנו מקיימים את המרוץ הזה וזה אחד האירועים הכי יפים שיש לנו בשנה. המרוץ מחבר את תרבות הספורט והפנאי עם ההוויה של מרכז עזריאלי וזה חשוב לנו, ובכלל  הוא תמיד יוצר כאן אווירה נפלאה. היה נורא כיף היום", סיכם איתי רשף, מנכ"ל מגדלי עזריאלי, את היום המיוחד של מדרגות בניינו.
 

2.12.2012


מאיה גייר – עורכת תוכן בשוונג, עושה ספורט כדי לא להשתגע מכל מה שמעצבן במדינה הזאת. וגם כדי להיות רזה.







אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג