מרוץ אייל 2018 || תוצאות המנצחים והמנצחות במרוץ

המסלול המקורי קוצר בגלל הגשמים ששטפו את קטעי השטח, אבל זה לא מנע מאלפי רצים ליהנות מחגיגת הריצה השנתית ברמת השרון. ניצחונות למארו טפרי וסאלם באיולין במקצה ה-10
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רצים במרוץ אייל 2018
רצים במרוץ אייל 2018

מרוץ אייל התקיים אתמול (שבת) בפעם ה-17 והפעם מארגני המרוץ נאלצו להתמודד ברגעים האחרונים עם שינויים במסלולים בעקבות הגשמים שירדו בימים חמישי ושישי. מאחר והמסלול המקורי ל-15 ק"מ, כמו גם רוב המסלול ל-5 ק"מ, כוללים ריצה בשטח, לא ניתן אישור על ידי מהנדס הבטיחות ומשטרת ישראל לקיים את המרוץ בשטח. נבדקה אפשרות לחלופה של ריצה על הכביש לכל אורך 15 ק"מ, אך על פי בדיקתנו המשטרה לא אישרה לסגור שכונות בזמן המרוץ, דבר שיקרה אם המסלול ימשיך על הכביש ולכן במשך כל השנים כל אירועי הספורט ברמת השרון, שהמרחק בהם עולה על 10 ק"מ, חייבים לעבור דרך גליל ים והרצליה, דרך השטח. היה ניסיון להכשיר את השטח עם טרקטור עד הרגע האחרון, אבל הקטע הבוצי היה ארוך ומהנדס הבטיחות, קיבל החלטה שהוא יסכן את הרצים. היו שיקולים לדחות את המרוץ בשבוע, אבל לאחר בדיקה עלה כי התחזית בסוף השבוע הבא הוא שיהיה גשום.

זינוק מרוץ אייל | צילום: רונן טופלברג

לתמונות השוונג-תג האישיות שלכם ממרוץ אייל

בעקבות ההוראות של המשטרה, מסלול ה-15 ק"מ קוצר למרחק של 10 ק"מ ואילו המסלול ל-5 ק"מ הועבר מהשטח לכביש. למרות האילוצים, שום דבר לא פגע בחגיגת הריצה ברמת השרון, שבה השתתפו כ-4,000 רצים במקצים התחרותיים בלבד ועוד כאלפיים שהשתתפו בחוויה ובאו לעודד. מארו טפרי, שיאן ישראל במרתון ובחצי מרתון, ניצח במקצה ל-10 ק"מ ואילו אשתו סאלם באיולין ניצחה באותו מרחק לנשים. מוגס טסמה שהוא אחד מרצי המרתון הבכירים בארץ ניצח במקצה ל-5 ק"מ, כאשר בנשים ניצחה אלה פינוס ישרים.

במרוץ השתתפו כאמור רצי העלית של ישראל ולצידם רצים חובבים, אנשי עסקים, ראש עיריית רמת השרון אבירם גרובר שגם הזניק את מקצה ה-10 ק"מ וידוענים מעולם הבידור והתקשורת ביניהם איתי תורג'מן, גיא זוארץ ויעל בר זוהר עם ילדיהם, אנה ארונוב, אסתר רוט שחמורוב, כלת פרס ישראל ושיאנית ישראל ב-100 מטר משוכות, וכן חיילים ותלמידי בתי הספר ברמת השרון אשר נהנו מאטרקציות ומופעים מרהיבים לאורך המסלול, פרסים ומתנות שוות, כיבוד עשיר בסיום ועוד הפתעות. הוריו של אייל ז"ל, זהבה וצביקה שמואלי, השתתפו במקצה ל-5 ק"מ.

הפעם הרצים נשארו ברחובות רמת השרון | צילום: צלמי שוונג

המרוץ אורגן על ידי זהבה שמואלי ועל ידי אגודת הספורט רמת השרון. בין פועליה והישגיה ידועה שמואלי כספורטאית אולימפית, אלופה ושיאנית ישראל בריצות למרחקים בינוניים וארוכים אשר ייצגה את ישראל בתחרויות רבות ברחבי העולם, ביניהן אולימפיאדת לוס אנג'לס (1984). "אני שמחה לראות רצים ומשפחות שמרוץ אייל מוטמע אצלם בתוך הלו"ז השנתי. כשרצים אומרים 'אנחנו באים לאייל' המשמעות היא שבאים לחבק ולתמוך בנו", סיפרה זהבה שמואלי.

לראשונה השנה הוזנק מקצה הליכה תחרותי של 5 ק"מ במטרה לקדם את ענף ההליכה התחרותית בישראל. בנוסף, על מנת לסייע לרצים להתגבר על העלייה המפורסמת בקילומטר ה-13 נערך אתגר "מלך ומלכת העלייה" בחסות JAYBIRD במסגרתו קטע העלייה נמדד באופן מקצועי, הוצבו שער כניסה וסיום לקטע, ומוזיקה, מעודדים והפתעות נוספות סייעו לרצים לצלוח את העלייה בדמות ירידה.

לצידם של רצי העילית רצו רצים חובבים | צילום: צלמי שוונג

האירוע נערך בשיתוף פעילים ניהול תיקי השקעות. לדברי יו"ר פעילים, הגב' חנה פרי זן: "אנחנו מזהים התאמה גבוהה בין אנשים המנהלים אורח חיים ספורטיבי לבין חתירה להישגים בתחום הפיננסי. אנחנו מחזקים את הגב' זהבה שמואלי, שממשיכה לקיים את המרוץ בנחישות והתמדה שנה אחר שנה".

כמו כן האירוע נערך בתמיכת עיריית רמת השרון, משרד התרבות והספורט, קבוצת כהנא, מי עדן, אקרו נדל"ן, קבוצת שטראוס, Jaybird Israel, חברת אלטמן, חברת הוקה, חברת איסוזו, מכבי ישראל, רדיוס 100fm, מכללת BPM, חברת MOOSTASH ובסיוע צוות אגודת הספורט רמת השרון, מועדון רצי רמת השרון, צוות תיכון רוטברג וחברת שוונג.

המרוץ נערך לזכרו של אייל שמואלי, בנם של זהבה וצביקה שמואלי, אח לטל וכנרת שנפטר בטרם עת מדום לב. המרוץ מנציח את אהבתו של אייל לריצה ואת האנרגיה והשמחה שאפיינו אותו בחייו.

מנצחים מקצה 10 ק"מ גברים 

  1. מארו טפרי  29:02 דק'
  2. ימר גטהון 29:13 דק'
  3. איילה גשאו 29:23 דק'

מנצחות מקצה 10 ק"מ נשים 

  1. סאלם באיולין 33:42 דק'
  2. אזאוונט טקה 36:53 דק'
  3. כרואן חלבי 37:02 דק'

חגיגת ריצה של אלפי משתתפים | צילום: צלמי שוונג

מנצחים מקצה 5 ק"מ גברים 

  1. מוגס טסמה  15:26 דק'
  2. אשטו מוצ'ה  15:32 דק'
  3. שיין הראל  16:17 דק'

מזג אוויר מושלם | צילום: צלמי שוונג

מנצחות מקצה 5 ק"מ נשים 

  1. אלה פינוס ישרים  18:13 דק'
  2. שירה דגן  19:28 דק'
  3. רוני כהן 20:10 דק'

מנצחים 2 ק"מ ריצה תחרותית

1. איתי אמבר איילות 7:01
2. נבו תמר 7:14
3. רואי כהן 7:24

מנצחות 2 ק"מ ריצה תחרותית

1. דנית נגריס 8:06
2. מעין מגל 8:21
3. עמית בן אדיבה 8:28

מנצחים 5 ק"מ הליכה תחרותית

1. ניצן דרור 31:14 דק'
2. רני יחזקאל 31:53 דק'
3. דרור ברנשטיין 32:41 דק'

מנצחות 5 ק"מ הליכה תחרותית

1. דניאלה אלפייה 33:40 דק'
2. רעיה דבוגובסקי 34:47
3. יונית לוין שווץ 35:18




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג