מקום 3 לגורבנקו בגמר ה-ISL, מורז חמישית

אחרי חמישה שבועות וחצי אינטנסיביים במיוחד של תחרויות, העונה השנייה של ליגת השחייה הבינלאומית ה-ISL הגיעה לסיומה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחרי חמישה שבועות וחצי אינטנסיביים במיוחד של תחרויות, העונה השנייה של ליגת השחייה הבינלאומית ה-ISL הגיעה הערב (ראשון) לסיומה. בגמר האיכותי השתתפו גם לראשונה שתי שחייניות ישראליות, אנסטסיה גורבנקו ואנדי מורז, כאשר הראשונה אף הצליחה לסיים במקום השלישי את המשחה ל-100 מעורב אישי, עם זמן של 57.91 שניות, רק מאית משיאה הישראלי שהושג במחזור האחרון של העונה הסדירה.

אנסטסיה גורבנקו | צילום: מייק לואיס, ISL

מי שניצחה במשחה היא חברתה לקבוצה של גורבנקו, בריל גסטלדלו, בעוד אנסטסיה שקורדאי סיימה שנייה. עם זאת, הישראלית בת ה-17 הצליחה לעקוף שחייניות מהשורה הראשונה בעולם, בהן בין היתר שיאנית העולם והאלופה האולימפית שרה שוסטרום. בהמשך, שחתה שני משחי חזה, גם בהם הייתה קרובה מאוד לשיאיה הישראלים. ב-100 חזה קבעה 1:05.40 ד׳, רק 12 מאיות משיאה הישראלי ומקום 8, וב-50 חזה קבעה 30.28 במסגרת הסקינס, רק 8 מאיות משיאה הישראלי ומקום 7 כללי.

אנדי מורז רשמה הישג משלה, כאשר סיימה במקום החמישי ב-200 מטר חופשי עם זמן של 1:53.94, כארבע עשיריות משיאה הישראלי שהושג רק לפני שבוע בחצי הגמר. בהמשך, סיימה במקום הרביעי עם קבוצת השליחים מיקס הבכירה של לוס אנג׳לס קרנט, כשקבעה זמן ביניים של 52.34 ש׳.

אנדי מורז | צילום: מייק לואיס, ISL

פרט לישראליות, ראינו שני שיאי עולם ביום השני של הגמר, שהעלו את הכמות לשישה בגמר כולו. קיילב דרסל קבע שיא שלישי בתוך יומיים, הפעם ב-100 מעורב אישי עם 49.28, שיפור של 6 עשיריות לשיא שקבע בחצי הגמר. אחריו היה זה אדם פיטי, עם 55.41 ב-100 חזה, 8 מאיות שיפור לתוצאה שלו מחצי הגמר.

הקבוצה שזכתה באליפות בתום העונה המיוחדת הזו היא קבוצת קאלי קונדורס, אשר לא הפסידה אף תחרות העונה ובגמר צברה 561.5 נקודות. אנרג׳י סטנדרט האלופה היוצאת סיימה שנייה עם 464.5 נקודות, לונדון רואר שלישית עם 391 ולוס אנג׳לס קרנט רביעית עם 298. בתואר ה-MVP של הגמר ושל העונה כולה זכה קיילב דרסל מקאלי קונדורס, שהקדים את לילי קינג, בריל גסטלדלו וראיין מרפי.

אנסטסיה גורבנקו חתומה על עשרה מאותם השיאים (כמו גם על שלושה שיאים אירופיים לנוער), אנדי מורז עשתה זאת חמש פעמים ויעקב טומרקין פעמיים. השיא התזזיתי ביותר הוא השיא ב-100 חופשי, שנשבר ארבע פעמים שונות. לפני תחילת הליגה השיא עמד על 52.87 שניות (של אנסטסיה גורבנקו מהעונה שעברה). אנדי הייתה הראשונה למחוק אותו, עם 52.71 במחזור הראשון (17.10), נסטיה החזירה לעצמה את השיא בדיוק שבוע לאחר מכן עם 52.36 ש', שמהווה גם שיא אירופי לנוער, אולם למחרת אנדי כבר לקחה אותו חזרה עם 52.26. ב-9.11 אנדי קיזזה עוד עשירית וכיום השיא עומד על 52.16 שניות, 71 מאיות מהר יותר מאשר לפני תחילת הליגה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג