מקום 16 להיימרו עלמיה בחצי מרתון ברלין, הפתעה במרתון פריז

הרץ הישראלי קבע 1:02:39 בגרמניה, מרחק שנייה בלבד משיאו האישי, גירה אמרה סיימה במקום ה-37. בבירת צרפת תחת גשם ורוחות אבגה איאנה בן ה-20 הפתיע את גויה אדולה המנוסה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
היימרו עלמיה | צילום: צלמי שוונג

עונת מרוצי הכביש נמשכה הבינלאומית נמשכה היום (ראשון) עם שני מרוצים איכותיים באירופה הקלאסית – חצי מרתון ברלין ומרתון פריז. בבירת גרמניה, שני ישראלים בכירים מנבחרת ישראל השתתפו במרוץ, כאשר המהיר ביניהם היה היימרו עלמיה, שסיים במקום ה-16 עם זמן של 1:02:39 שעות.

התוצאה אמנם מרוחקת רק שנייה אחת משיאו האישי שהושג במסגרת מרתון טבריה האחרון, אולם הוא ציפה לתוצאה מעט מהירה יותר, לאחר שהוכיח את יכולתו לחצי מהיר במרתון סביליה האחרון. גירמה אמרה, שהשיג בסביליה כזכור את הקריטריון לאליפות העולם ולמשחקים האולימפיים, לא הצליח להראות את יכולתו הפעם וסיים במקום ה-37 עם 1:05:14 שעות.

נציין כי במרוץ השתתפו לא פחות מ-133 רצות ורצים מישראל. הרצה המהירה ביותר מבין הישראליות הייתה הלן וולפסון, שסיימה במקום ה-62 מבין הנשים עם זמן של 1:19.33 שעות. מי שניצחה במרוץ לנשים הייתה אייליש מקולגן הבריטית עם 1:05:43 שעות, בעוד אצל הגברים ניצח סבסטיאן סאווה הקנייתי עם 59:00 שעות.

עוד היום נערך מרתון פריז, שם במקצה הגברים הייתה הפתעה כאשר אבגה איאנה האתיופי בן ה-20 ניצח את הפייבוריט בן ארצו גויה אדולה בן ה-32. אדולה, מנצח מרתון ברלין ב-2021, הוליך בביטחה לאורך מרבית המרוץ, אולם בחמשת הקילומטרים האחרונים עקף אותו יריבו הצעיר ולא הביט לאחור עד לניצחון בזמן של 2:07.15 שעות, 20 שניות לפני יריבו המנוסה. במקום השלישי הגיע יוספט בויט עם 2:07.40 שעות.

יש לציין כי המרוץ נערך בתנאים לא קלים של גשמים ורוחות, כך שלא הייתה סכנה לשיאי המסלול והזמנים היו איטיים יחסית. במקצה הנשים ניצחה הלה קיפרופ הקנייתית הוותיקה בת ה-37, סגנית אלופת העולם מ-2015, עם זמן של 2:23.19 שעות, היא גברה בספרינט לקו הסיום על שתי האתיופיות אטאלל אנמוט ופיקרטה וורטה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג