מקום 14 לגולובטי באליפות העולם, הצעירות השתלטו על הפודיום

השחיינית הישראלית זינקה לחצי גמר עולמי ראשון בקריירה וקבעה 1:59.36 דקות. וגם: קורזאן וטאנג בנות ה-19 זכו בזהב, האנטר ארמסטרונג גבר בקרב דרמטי על חברו לאימונים. סיכום ערב הגמרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דריה גולובטי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

היום השלישי של אליפות העולם בשחייה הסתיים הערב (שלישי) בבריכה בדוחא, קטאר, עם לא מעט גמרים מעניינים, כמה הפתעות נעימות, במיוחד משחייניות צעירות, וגם צעירה ישראלית אחת שרשמה בכורה אישית על הבמה הגדולה ביותר.

חצי גמר 200 מטר חופשי נשים
דריה גולובטי זינקה לראשונה בקריירה לחצי גמר עולמי והייתה בקצב מצוין במשך 150 מטר, אך נחלשה בבריכה האחרונה וסיימה עם 1:59.36 דקות, מעט איטי מזמנה במוקדמות. הישראלית בת ה-18 סיימה במקום ה-14 הכללי, ובהחלט יכולה לסמן וי ראשון בתקווה לרבים נוספים כאלו. מי שעלתה ראשונה לגבר הייתה האלופה מהמרחק הכפול אריקה פיירוות'ר הניו זילנדית עם 1:55.75 דקות, לפני שיבון הוהי (אליה עוד נחזור בהמשך)

דריה גולובטי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

גמר 200 מטר חופשי גברים
אחד המשחים המרתקים של האליפות עד כה, שהיה מלא במהפכים ממש עד הנגיעה האחרונה. וואנג סונוו הקוריאני, דאנאס ראפשיס הליטאי, לוק הובסון האמריקאי ולוקאס מארטנס הגרמני החליפו ביניהם מקומות באופן תדיר. וואנג פתח מהר במיוחד, אך הובסון היה זה שפרץ ב-50 השלישי והסתובב ראשון לקראת הבריכה האחרונה. אלא שכאן תש כוחו וראפשיס ו-וואנג ניצלו זאת כדי לעקוף אותו. הקוריאני זכה בזהב עם 1:44.75 דקות, הליטאי שלוש עשיריות אחריו והובסון השלים את הפודיום, 51 מאיות אחרי המנצח.

גמר 1,500 מטר חופשי נשים
בהיעדרה של קייטי לדקי, קיבלנו הופעת סולו מרשימה במיוחד של סימונה קוואדרלה האיטלקייה, שטסה קדימה ולא הביטה לאחור. הפער הלך וצמח כשבסיום קבעה 15:46.99 דקות, כמעט עשר שניות לפני מדליסטית הכסף לי בינגג'י הסינית שקבעה 15:56.62 דקות. איזבל גוסה הגרמנייה השלימה את הפודיום עם 15:57.55 דקות.

גמר 100 מטר גב נשים
אחרי שזכתה בכסף ב-100 גב, קלייר קורזאן היא כעת גם אלופת העולם ב-100 גב. בגיל 19, ועם שיא אישי חדש, האמריקאית ניצלה את היכולות שלה מהבריכות הקצרות, ועם זינוק ויציאות נהדרות השיגה ניצחון דומיננטי בזמן של 58.12 שניות. את הקרב הגדול קיבלנו על שאר המדליות, ובסופו איונה אנדרסון האוסטרלית, צעירה נוספת ומוכשרת, זכתה בכסף עם 59.12 שניות, אינגריד ווילם הקנדית זכתה בארד עם 59.18 שניות, וג'קלין בארקלי האמריקאית נותרה מחוץ למדליות על חודה של עשירית שנייה.

גמר 100 מטר גב גברים
האנטר ארמסטרונג האמריקאי והוגו גונזאלס הספרדי שוחים יחד בכל יום באוניברסיטת קאל ברקלי, וכעת הם נאבקו ראש בראש על תואר אלוף העולם. ארמסטרונג, האלוף המכהן, כנראה היה מנוסה יותר בסיום וניצח על חודן של שתי מאיות בלבד, 52.68 שניות, לעומת 52.70 לספרדי, עבורו זה גם שיא אישי ופעם ראשונה על פודיום עולמי. אפוסטולוס חריסטו היווני זכה בארד עם 53.36 שניות.

גמר 100 חזה נשים
אחרי ששתי הפייבוריטיות לזכייה, רותה מיילוטיטה ובנדטה פילאטו, לא הצליחו לעלות לגמר, קיבלנו קרב פתוח לחלוטין. מי שניצלה זאת הייתה עוד שחיינית צעירה, טאנג צ'יאנטינג הסינית בת ה-19, שניצחה עם 1:05.27 דקות. טס שחאוטן ההולנדית זכתה בכסף עם 1:05.82 דקות ומי שנתנה לה פייט עד הסוף היא לא אחרת משיבון הוהי, שחיינית החופשי הנהדרת, שלאחרונה מראה יכולות גם בחזה וזכתה בארד עם שיא אישי חדש של 1:05.92 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג