מקום שני לדוד גרצ'יק באדינבורו, תוצאה מדאיגה לאדם פיטי

הגביסט הישראלי הרשים ב-50 גב, עם העפלה לגמר הסקינס ויכולת גבוהה, שיאן העולם והאלוף האולימפי הבריטי אמנם ניצח ב-100 חזה, אך לא הצליח לרדת מגבול הדקה. אנסטסיה גורבנקו נאלצה לוותר על המשך התחרות בשל מחלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דוד גרצ'יק | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

נבחרת ישראל בשחייה המשיכה להתחרות אתמול (שבת) בתחרות הבינלאומית באדינבורו, התחרות הראשונה של העונה בבריכות ארוכות, והראשונה מאז פתיחת החלון לקביעת קריטריונים אולימפיים. השחייניות והשחיינים הישראלים העפילו לחמישה גמרי בוגרים וששה גמרי נוער, כשמי שבלט במיוחד היה דוד גרצ'יק. אנסטסיה גורבנקו, שפתחה את התחרות בצורה מצוינת ביום הראשון עם ניצחון ב-100 חזה, נאלצה לוותר על המשך התחרות בעקבות מחלה.

הגביסט בן ה-22 העפיל לגמר 50 מטר גב, כאשר הגמר עצמו נערך במתכונת של "סקינס", כלומר 50 אחד בו כל השמונה מזנקים, ארבעת הראשונים מעפילים ל-50 נוסף ומתוכם השניים הראשונים שוחים 50 שלישי כגמר ראש-בראש, וכל זאת עם הפסקה קצרה של דקות ספורות בין זינוק לזינוק. גרצ'יק הצליח לשרוד את כל השלבים  כששחה 25.81 שניות ב-50 הראשון בו סיים שלישי, 27.18 שניות בב-50 השני בו סיים במקום השני והעפיל לגמר המשחה, לראש בראש עם אוליבר מורגן הבריטי, בו הפסיד וסיים במקום השני.

באותו משחה, ענבר דנציגר סיים במקום השישי עם 26.12 שניות ולא עלה לשלב הבא בסקינס. בגמר ב' באותו משחה סיים אדם מראענה עשירי עם 26.23 שניות. בגמר ג', המיועד לשחייני נוער בלבד, השתתפו שלושה ישראלים: סטפן אומלצ'נקו סיים במקום השני עם 26.79 שניות, מייק מרדר שביעי עם 27.39 שניות ואוקאן גולדין שמיני עם 27.50 שניות.

אנסטסיה גורבנקו. נמחקה מהמשך התחרות | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

יהב חלג העפיל לגמר המשחה ל-200 מטר פרפר וסיים בו במקום השישי עם 2:04.47 דקות. בגמר ב' של המשחה השתתפו שלושה ישראלים: ירדן ג'אן הגיע למקום השני עם 2:07.01 דקות, במקום הרביעי סיים איתי רוזנפלד עם 2:08.51 דקות ובמקום השמיני דניאל דרבצ'וב עם 2:10.97 דקות. בגמר ה-50 מטר חופשי לגברים סיים מרטין קרטאבי במקום השמיני עם 23.17 שניות ובגמר הנוער באותו משחה סיים ניר חי במקום השישי עם 24.05 שניות.
ב-800 מטר חופשי יואב רומנו סיים במקום החמישי, עם 8:08.88 דקות ובגמר ב' סיים דניאל רבינוביץ' במקום השישי עם 8:35.77 דקות.

בגמר הנוער ל-50 מטר גב לנשים סיימה מיטל פליקשטיין במקום החמישי עם 30.84 שניות שמהווה עבורה שיא אישי. בגמר הנוער ל-200 מטר חופשי סיימה שאין גולנד במקום השני עם 2:04.67 דקות לאחר שקבעה שני שיאים אישיים באותו היום.

אדם פיטי ניצח, אך לאט מהצפוי
מהזווית העולמית באותה תחרות, האלוף האולימפי ושיאן העולם אדם פיטי ניצח את המשחה החזק שלו ל-100 חזה, אולם עשה זאת בזמן חלש באופן מפתיע, של 1:00.20 דקות. הוא אמנם כבר ירד מגבול הדקה השנה פעם אחת באוסטרליה עם 59.57 שניות, אולם זמנים של מעל לדקה בגמר אינם דבר שבשגרה עבור מי ששיא העולם בו הוא מחזיק עומד על 56.88 שניות.

כזכור, פיטי לקח הפסקה ארוכה משחייה לאחר המשחקים האולימפיים בטוקיו, ולאחר מכן סבל מפציעה שהשביתה אותו לחודשים ארוכים. לאחרונה הוא חזר בניסיון להגיע לשיא נוסף בפריז, אולם נראה כי לפחות עד כה ייתכן שהחזרה לכושר אינה חלקה כפי שתכנן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • חגי אשלגי הגיב:

    ה-56 שניות של אדם פיטי כנראה מאחוריו. לעולם.
    השאלה היא אם הוא יוכל לחזור ל-57 שנ' ל-100 עד פריז, ואם כן, מי יחכה לו שם…

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג