מצפון תפתח התקווה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יחיאל מילר

ספורט הטריאתלון אינו חדש בקרב תושבי הגליל העליון. כבר בשנים הראשונות של שנות השמונים, כאשר ספורט הטריאתלון החל לקנות לו אחיזה בארץ, הוקמה קבוצת טריאתלון דינמית ותוססת בגליל. היוזמה לכך החלה בקיבוץ מלכיה, שהיווה את הגרעין הראשוני. בהמשך הצטרפו לקבוצה, בני משקים מהסביבה, כמו להבות הבשן, נאות מרדכי וקיבוץ שמיר. וותיקי הענף בארץ זוכרים היטב את מיכה כגן מקיבוץ שמיר, שזכה 5 פעמים ברציפות באליפות הארץ, שהתקיימו באילת, מסוף שנות השמונים ועד לתחילת שנות ה90- באותן שנים נהרו לתחרויות אלו טריאתלטים זרים בעלי שם עולמי מכיוון שהתחרות באילת הייתה חלק מהסבב האירופי. כיום זה נראה אולי כחזון אחרית הימים, אבל בזמנו התחרויות באילת זכו להדים תקשורתיים ולכתבות צבע ברבים מהמגזינים בעולם שעסקו בטריאתלון. מיכה כגן וחבריו פתחו והביאו לתודעת יושבי הגליל, ובעיקר לנוער, את ההתלהבות והנטייה לטול חלק בעשייה הספורטיבית של הטריאתלון, בשנים שהוא עוד היה בחיתוליו בארץ.
הגליל העליון על סגולותיו הטופוגרפיות, הוא מקום אידיאלי להוות משכן פורה לפיתוח הטריאתלון בארץ. מצד אחד הרים וגבעות, עם מסלולי כביש חלומיים לאימוני אופניים וריצה, ומצד שני הירדן, ובריכות השחייה של הקיבוצים, היכולים לתת מענה מצוין לשילוב השחייה באימונים. הפוטנציאל הטבעי הזה קיבל חיזוק רציני בדמות אלון הירש, מאמן טריאתלון שעבר להתגורר בקיבוץ יפתח. עד להגעתו לגליל עסק אלון בתחום הריצות הארוכות עם הצלחה לא מבוטלת. באותם ימים הכרתיו אישית והבחנתי ביכולתו ובכשרונו להכין תכניות אימון יעילות לרצים רבים ואני בתוכם.



חלק מהצעירים בני המקום חשים שבכך אולי הגיבוש שייחד את הקבוצה נפגע



הגעתו של אלון לגליל עליון בתחילת שנות ה90- (חפש את האישה), הביאה למהפך בחשיבה הספורטיבית של קברניטי הספורט באיזור. המועצה האיזורית בגליל העליון נתנה לאלון את ברכתה ואת תמיכתה לבניית קבוצת נוער. למעשה, פיתח אלון הירש במהלך דרכו המקצועית מומחיות לטיפול בנוער, שבאה לידי ביטוי במועדון הגליל העליון ובנבחרת ישראל, אותה הוא מאמן. למיטב ידיעתי, כיום, רק בגליל ובלהבים מטפחים ביסודיות ובהתלהבות, ילדים ונוער בתחום הטריאתלון. אין לי צל של ספק שאם ימשיכו להתמיד בכך, ענף הטריאתלון יקטוף את פירות ההשקעה.
קבוצת הנוער הצפונית התגבשה, הביצועים הספורטיביים השתפרו והורגשה עליה ברמת תחרויות הנוער השונות. בקבוצה טריאתלטים צעירים, שהספיקו לייצג את המדינה בתחרויות בינלאומיות שהתקיימו ביוגוסלביה, אנגליה תורכיה והונגריה. הבולטים שבהם היו שי אנגיר, יהב לביא, אסף מרגלית, זיו גלר ותומר יפה. האימונים הקבוצתיים גיבשו ויצרו גאווה קבוצתית ותחרותית בריאה בין הספורטאים. ראוי לציון שרוב ספורטאי הנוער מקבוצת הגליל העליון שהתגייסו לצה"ל התנדבו ליחידות מובחרות. השנה נפתחה בגליל עליון פנימית המחוננים – נושא להתייחסות נפרדת – שבעקבותיה באו לגליל עליון ספורטאי צמרת כמו אורי זילברמן ואנדרי פיקס, אשר מושכים את חברי הקבוצה להישגים חדשים. חלק מהצעירים בני המקום חשים שבכך אולי הגיבוש שייחד את הקבוצה נפגע, אבל מצד שני הרמה באימונים עלתה.



קבוצת בוגרים המונה 11 ספורטאים פעילים המתאמנים בהנחייתו של אלון הירש



באחת השבתות של חודש נובמבר הצטרפתי לאימון בוקר של הקבוצה. האימון כלל רכיבת חימום לאורך 15 ק"מ עם מעט תרגילי סגנון, כמו דיווש של כל רגל לחוד, וכן ספרינטים קצרים. לאחר מכן ריצה קלה ל- 2.5 ק"מ. כל זה היה רקע לתרגיל המרכזי – ספרינט טריאתלון. אלון, והמאמן הצעיר אסף מרגלית הסבירו לקבוצה שמטרת הספרינט להכין אותם לאליפות ישראל שתתקיים באילת. כל חניך צריך לתרגל מודל של התחרות על מנת לדעת את הקצב שלו. כל האימון מתחיל ומסתיים ליד בריכת השחייה של מרום הגליל. בבריכת השחייה, אלון עשה מעשה מחוכם, כאשר הניח 3 מצופים קטנים במבנה של משולש כפי שמקובל בים. השחייה התבצעה ממצוף למצוף כשעל הקבוצה היה להקיף את המצופים שש פעמים, על מנת לקבל את מרחק 750 המטרים. כל ספורטאי הקבוצה זינקו למים אחד אחר השני, בשורה עורפית, וכמו נחש ארוך ומפותל שחו בזריזות ראויה לציון ממצוף למצוף. לאחר מכן יצאנו לרכיבה של 20 ק"מ, כשהורים ובראשותם מנהל הקבוצה אריק מרגלית, היו בכל הנקודות הרגישות בכביש, כדי לסייע ולאבטח את ציר התנועה. גם כאן היה דגש על אימון טכני, כשעל הרוכבים היה לבצע סיבובים רבים בכביש צר, כדי להיות מוכנים למסלול הצר של אילת. לאחר הרכיבה ר
צנו 5 ק"מ שבסיומן סיכם אלון את האימון עם התייחסות אישית לכל ספורטאי.

קבוצת הנוער מונה כ40- מתאמנים. רוב האימונים נעשים באזור מרום הגליל. בנוסף, קבוצת בוגרים המונה 11 ספורטאים פעילים המתאמנים בהנחייתו של אלון הירש, ביניהם ניתן למצוא את משפחת ברק , חן ודורית, הבן והבת שמופיעים יחד לאימונים.
בגיליון הבא על מועדון להבים



מתוך מגזין עולם הריצה הגיליון החדש
עכשיו במבצע – מנוי לשנה ב- 100 ש"ח בלבד



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג