מעצמה: שחר טיבי אלופת העולם בגלישת רוח, קטי ספיצ'קוב זכתה בכסף

היסטוריה לישראל, עם זהב וכסף כחול-לבן באליפות בהאג! טיבי סיפקה יום שיוטים מושלם בדרך לזהב, קטי ספיצ'קוב זכתה בכסף. האלופה הטרייה ריגשה בסיום: "מקדישה את המדליה ללי קורזיץ, היא השראה בשבילי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קטי ספיצ'קוב ושחר טיבי | צילום: Sailing Energy

הישג אדיר כחול-לבן באליפות העולם בגלישת רוח בהאג! שחר טיבי הוכתרה כאלופת העולם עם ניצחון מרשים, כשקטי ספיצ'קוב זכתה במדליית הכסף. השתיים העפילו אוטומטית לחצי הגמר לאחר שסיימו את שבוע השיוטים במקום השני והשלישי בהתאמה, והמשיכו בתצוגה הנהדרת גם בשיוטי המדליות היום.

טיבי ניצחה גם בשיוט חצי הגמר וגם בגמר, כשהיא מרשימה עם פער ניכר מכל הגולשות הדולקות אחריה. למי ששכח, במשחקים האולימפיים בטוקיו ייצגה טיבי את ישראל בכלל בסירות 470, שם סיימה במקום השמיני יחד עם נויה ברעם, אולם עשתה באופן מושלם את ההסבה לגלישה בדגם ה-IQ פויל וכעת עומדת לראשונה על הפודיום בתחרות גדולה, ועוד על ראש הפודיום באליפות העולם.

שחר טיבי | צילום: Sailing Energy

בסיום אמרה טיבי בראיון לשידור הבינלאומי: "אין לי מילים. אני לא יכולה להסביר מה אני מרגישה כעת. זו תוצאה של הרבה עבודה קשה, אני שמחה מהקווטה שהשגנו קבוצתית, וגם מהתוצאה שלי אישית, לא יכולתי לצפות למשהו טוב יותר. זה היה שבוע קשה, יום שיוטים קשה, הייתי קרובה כל כך בשנה שעברה ולא הצלחתי לעמוד על הפודיום גם באליפות אירופה, זה פודיום ראשון שלי בבוגרות בכלל. רוצה להגיד תודה לכולם בבית, לאיגוד השייט, לשחר צוברי המאמן, לנבחרת, לוועד האולימפי ולהורים שלי.

לאחר מכן, ריגשה כשהקדישה בגרון חנוק את המדליה ללי קורזיץ, אלופת העולם בגלישה ארבע פעמים, שחולה בלוקמיה ומאושפזת בימים אלו: "אני רוצה להקדיש את המדליה הזאת ללי קורזיץ, עבר בדיוק עשור מאז שהיא זכתה בפעם האחרונה בתואר אלופת העולם, הייתי שם בת 15 באותה אליפות. היא נלחמת על חייה כרגע, היא השראה להרבה אנשים בבית והשראה בשבילי, חשוב לי להקדיש לה את זה, כי זה גם שלה ובזכותה".

שחר טיבי ושחר צוברי | צילום: Sailing Energy

ספיצ'קוב, הגולשת האולימפית מטוקיו, התמודדה עם תנאים שמעט פחות נוחים לממדיה, אולם גם היא הראתה יכולת נהדרת והוכיחה שאי אפשר לפסול אותה במאבק על הכרטיס לפריז. עבורה, מדובר במדליית כסף שלישית בקריירה באליפות העולם, וראשונה בדגם הנוכחי.

ספיצ'קוב סיפרה בסיום: "הייתה תחרות קשה, עם הרבה סיפוק, אני סגנית אלופת עולם בפעם השלישית והפעם מצד אחד זה מתוק מתמיד אבל עם תחושת חמיצות. ‎המתוק הוא שעשיתי זאת והשגתי את המטרה שלי מהתחרות הזאת. החמיצות היא שזאת פעם שלישית שאני זוכה במדליית כסף באליפות העולם ומרגיש כמובן שאני רוצה יותר. ‎הדרך לפה הייתה לא פשוטה, החלפת הדגם אחרי טוקיו והעובדה שאני גולשת עליו רק שנה וחצי. עליית המשקל וההתאמה של הגוף שלי לדגם החדש עדיין בתהליך וזאת עבודה קשה ויומיומית".

עוד הוסיפה: "‎הצלחתי בעבודה קשה לחזור לפודיום באליפות עולם, והעובדה שעשיתי את זה בעיקר בעצמי ולבד, כמעט ללא סיוע מהאיגוד, מראה לי שהפוטנציאל שלי גבוה ואני מאמינה שאילו הייתי מקבלת אפילו 50 אחוז מהתמיכה שביקשתי הדברים היו נראים אפילו עוד יותר טוב. אני ‎רוצה להודות לאלדן שממשיכים לתמוך בי כלכלית וכנראה שבלעדיהם לא הייתי נמצאת כאן היום. ‎אני שמחה עבור שחר טיבי על ההישג, ועבור העיר אילת. היא עשתה תחרות מצוינת והישג מדהים".

קטי ספיצ'קוב | צילום: Sailing Energy

מדובר בפעם השלישית בהיסטוריה שיש שתי גולשות רוח על הפודיום באליפות העולם. הפעם הראשונה הייתה ב-2013, אז לי קורזיץ זכתה בזהב ומעיין דוידוביץ' בארד, הפעם השנייה הייתה אשתקד כשדניאלה פלג זכתה בכסף ומאיה מוריס בארד. אולם זו הפעם הראשונה בה ישראל קוטפת את שתי המדליות היוקרתיות ביותר באותה אליפות. ככלל, טיבי היא רק השלישית בהיסטוריה של ישראל עם זהב עולמי בגלישת רוח אחרי קורזיץ, שעשתה זאת כאמור ארבע פעמים, וגל פרידמן, שזכה ב-2002.

להלן רשימת כל המדליסטיות והמדליסטית באליפות העולם בגלישת רוח עבור ישראל:
לי קורזיץ – זהב 2003, 2011, 2012, 2013
מעיין דוידוביץ' – ארד 2013, 2014
קטי ספיצ'קוב – כסף 2019, 2021, 2023
נוי דריהן – ארד 2020
דניאלה פלג – כסף 2022
מאיה מוריס – ארד 2022

עמית ענבר – כסף 1992, 1997, 1998
גל פרידמן – זהב 2002, כסף 1996, ארד 2003
שחר צוברי – ארד 2008
נמרוד משיח – כסף 2009, ארד 2010, 20011

עוד היום, תמר שטיינברג סיימה במקום השישי, לאחר שפספסה העפלה לחצי הגמר בפוטו פיניש, ושרון קנטור, מי שנחשבה למועמדת המובילה לפני האליפות, נפלה ברבע הגמר וסיימה שביעית, בעוד הוכחה לעוצמת הנבחרת בעולם – ארבע גולשות בתוך שבע הראשונות באליפות. אצל הגברים, יואב עומר רשם הישג נאה משלו כשסיים במקום השישי לאחר שלא הצליח להעפיל מרבע הגמר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג