מכל הלב: מסע האופניים "גלגלי אהבה"

מסע האופניים השנתי של "גלגלי אהבה" הוא המקום בו פוגשים אהבה, תרומה ואיך לא רכיבת אופניים לאורכה של הארץ ולרוחבו של הלב הישראלי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מסע האופניים "גלגלי אהבה" הינו מסע שנתי הנפרש על פני חמישה ימים ומשלב מסלולים המתאימים לרוכבי כביש ולרוכבי אופני הרים במגוון רמות רכיבה. מטרת המסע היא גיוס תרומות למען ילדי בית החולים אלי"ן בירושלים. זה אירוע צדקה בינלאומי וספורטיבי מהגדולים והמורכבים שיש בישראל, בו משתתפים מאות רוכבים ומתנדבים מהארץ ומרחבי בעולם.

יוטיוב | סיפורים אישיים

מסע מהכנרת לירושלים

מסע "גלגלי אהבה" יוזנק השנה ב-25 באוקטובר מבי"ס כדורי לרגלי הר תבור ויסתיים ב-29 באוקטובר בבית חולים אלי"ן בירושלים. במשך ארבעת הימים הראשונים, יעלו הרוכבים במסלולים שונים מהכנרת לרמת הגולן ולחרמון, יחצו את אצבע הגליל ומשם יטפסו אל רכסי הגליל העליון והתחתון. ביום האחרון יעלו הרוכבים אל ירושלים דרך אזור בית שמש במסלולי כביש ושטח. בערבו של היום השני יהנו הרוכבים בכל המסלולים ממופע חגיגי של דיויד ברוזה.

המסע מאפשר לרוכבים ליהנות מרכיבה מאתגרת, אווירה קסומה ואנשים מיוחדים שירכבו לצדם. ילדי אלי"ן מצטרפים גם הם לחלק מהמסע, כל אחד על פי יכולתו, ונהנים מחוויה מעצימה ומרגשת. למעוניינים להצטרף מוצע מסלול רכיבה חד יומי הנקרא "גלגאלי"ן" המיועד לרוכבים המעוניינים לטעום מחוויית המסע ולתרום את דמי ההשתתפות בסך 750 שקל. כל אחד מהמשתתפים במסע, רותם למען המטרה את מעגל החברים, בני המשפחה והעמיתים בעבודה. כאשר אלה נרתמים ותורמים בשמו לבית חולים אלי"ן, ובכך למעשה גם מעניקים חסות להשתתפותו במסע. אופיו המיוחד והמשפחתי של המסע הפך עם השנים את גלגלי אהבה למוקד משיכה לרוכבי אופניים, מתנדבים ותורמים. בשנת 2014 בעזרת כ-700 משתתפים מ-10 מדינות גוייסו תרומות על סך כ-10 מיליון שקל. התרומות המגויסות משמשות ישירות לתמיכה בטיפול בילדי אלי"ן.

65500.1

מסלול כהביש מיועד לרוכבים בכושר המסוגלים לרכוב כ 7-8 שעות ביום | צילום: חגי שמואלי

בית החולים אלי“ן הינו מרכז שיקום ילדים ונוער מהמובילים בעולם בתחומי אבחון ושיקום ילדים הסובלים ממגוון רב של מוגבלויות גופניות. בבית החולים פותחה מומחיות רב תחומית בטיפול שיקומי של ילדים ונוער הסובלים מליקויים מוטוריים, סנסוריים נשימתיים, תקשורתיים, קוגניטיביים והתנהגותיים במגמה לשקמם ולהשיבם לחיים בקהילה במהירות האפשרית. לבית החולים מגיעים ילדים נפגעי טראומה ופגיעות ראש בעקבות תאונות דרכים, פעולות איבה, מחלות של מערכת השרירים ומערכת העצבים, מומים מולדים, בעיות אורתופדיות כלליות ותינוקות הזקוקים להנשמה או טיפול תזונתי מיוחד.
בית חולים אינו נהנה מתמיכה ממשלתית אוטומטית ומקבל החזרים מהגורמים המפנים על פי תעריף אחיד למטופל, אשר אינו מכסה את העלות האמיתית של הטיפול הייחודי הכוללני.

מסע "גלגלי אהבה" מציע מגוון רחב של אפשרויות ברמות שונות של רכיבה. רוכבי המסלולים נפגשים ומתחברים ביום החמישי לרכיבה לביה"ח אלי"ן בירושלים.

65500.2

מטרת המסע היא גיוס תרומות למען ילדי בית החולים אלי"ן בירושלים | צילום: בני סהר

מגוון המסלולים הקיימים:

1. מסלול כביש מיועד לרוכבים בכושר המסוגלים לרכוב כ 7-8 שעות ביום, חמישה ימים רצופים. הרכיבה במסלול זה הינה בכבישים סלולים בלבד בנוף הררי, במרחק ממוצע של 70 -100 ק"מ ליום.

2. מסלול תיירותי ובו כביש נינוח יותר עבור רוכבים המעוניינים במסלול קליל. המסלול משלב רכיבה יחד עם סיורים באתרי התיירות המרתקים שנבחרו בקפידה עבור מסלול זה.

3. מסלול כביש אתגרי מיועד לרוכבי כביש מנוסים מאוד והרוכבים בו עוברים כ-100 ק"מ בכל יום. במסלול זה קצב הרכיבה מהיר הרבה יותר, העליות תלולות והמרחקים ארוכים יותר.

4. מסלול שטח המיועד לרוכבים אשר נהנים מרכיבת שטח ומנוסים. ישנם קטעי רכיבה טכניים, סינגלים, ירידות ועליות סלעיות ותלולות. רוב המסלול הינו בשטח שבילי אופניים.

5. מסלול שטח אנדורו המיועד לרוכבי שטח חזקים שבנויים לאתגר מיוחד. יותר קילומטרים, קצב הרכיבה מהיר יותר, וליותר שיפועים. המסלול מיועד לרוכבים המסוגלים לרכוב כ-80 ק"מ של רכיבת שטח, חמישה ימים ברצף – סה"כ רכיבה בחמשת הימים 375 ק"מ.

6. גלגאלי"ן – רוכבים המעוניינים "לטעום" מחוויית המסע המלא או שאינם יכולים להגיע למסע המלא מוזמנים להצטרף למסלול גלגאלי"ן חד יומי. מסלול גלגאלי"ן יתקיים ביום הראשון והחמישי של מסע גלגלי אהבה ברכיבה בכביש או בשטח.

ביום השלישי של המסע יוכלו משתתפי "גלגלי אהבה" בכל המסלולים לבחור ביום חופשי מרכיבה וליהנות מאחת משלוש האפשרויות הבאות: יום ספא מפנק, ספורט חבלים אתגרי, טיול רגלי קל במירון וצפת העתיקה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג