מי אתה שורה קיטאטה, מנצח מרתון לונדון?

שורה קיטאטה, בן 24 בסך הכל, נראה (אולי) כרץ המרתון של הדור החדש שיחליף את אליוד קיפצ'וגה וקנניסה בקלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רוצים עוד? הבלוג החי ממרתון לונדון עם כל העדכונים
כתבת הסיכום ממרתון הגברים והנשים בלודון


שני לקיפצוג׳ה במרתון לונדון 2018 ועם זמן אישי של 2:04:49; כן, גם אנחנו בהלם, ואפילו יותר מכם, אבל זה באמת קרה: אליוד קיפצ׳וגה, שלא מכיר את המילה הפסד משנת 2013, ויש שיאמרו רץ המרתון הטוב בהיסטוריה, לא הצליח לפתוח מבערים כהרגלו והגיע רק למקום השמיני בתוצאה "מזעזעת" מבחינתו של 2:06:49. לאור המאורע ההיסטורי, שרטטנו לכם פרופיל קצר של המנצח שורה קיטאטה מאתיופיה.

שורה קיטאטה, בן 24 בסך הכל ונראה (אולי) כרץ המרתון שיחליף את קיפצ׳וגה, הגיע לענף די במקרה כשניסה לחקות את רצי המרתון האהובים עליו. בדומה למרבית הרצים האתיופים, הוא נולד לזוג הורים איכרים באתיופיה, החל לרוץ כבר מגיל צעיר וסומן כשם החם הבא במרתון בכלל ובעולם הריצה בפרט.

מדובר על רץ מרתון מחונן ולמעשה, זוהי אינה הפעם הראשונה בה עולה לכותרות; כבר במרתון הראשון שלו, בשנת 2015, זכה במקום השלישי בתוצאה מרשימה של 2:08:53 שע', קצת יותר מדקה הפרש מהמקום הראשון.

החל מאותו הרגע, מטבע הדברים, שיפר קיטאטה את התוצאות שלו בשיעור ניכר, כשלראשונה בשנת 2017 במרתון פרנקפורט 2017 כבר ירד מסאב 2:06 שע' בתוצאה מרשימה אף היא של 2:05:50 שע' וזכה במקום הראשון, מספר חודשים לאחר שסיים את מרתון רומא, במקום הראשון גם הוא בתוצאה של 2:07:30.

שורה קיטאטה מנצח מרתון לונדון 2020 | צילום: Paul Hudson

קיטאטה מכיר את קיפצו׳גה מצוין, אפילו יותר מהשאר. רק לפני שנתיים במרתון לונדון 2018 שנערך סביב העיר ולא ב-19 סיבובים של 2.195 ק"מ, זכה במקום השני, מיד אחרי קיפצ׳וגה בתוצאה של 2:04:49 ולראשונה ירד מסאב 2:05.

גם במקצה חצי המרתון נחשב קיטאטה חזק במיוחד ולנו נראה שהשם שלו יופיע בכותרות גם במרחק הקצר יותר: רק בינואר השנה ירד מסאב 60 דקות לחצי מרתון בתוצאה של 59:47 במרתון יוסטון טקסס בארה״ב, כשרק שלוש שנים לפני כן, בקופנהגן דנמרק, השיג תוצאה של 1:00:10 באותו המקצה. אנחנו עוד נשמע עליו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג