מי אמר שאין דרפטינג בתחרויות איש ברזל?

הטריאתלט ליונל סנדרס טוען בטור אישי, כמו רבים אחרים, שאין תחרויות ללא דרפטינג ושכל עוד המרחק המותר בין הרוכבים יהיה 10 מטרים ולא 20 - הרבה מאוד אנשי ברזל שחזקים בשחייה וברכיבה ייפגעו מזה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יאן פרודנו איש ברזל המהיר בעולם בצ'לנג' רות
יאן פרודנו איש ברזל המהיר בעולם בצ'לנג' רות

המאמר הזה נכתב בהשראת ראיון עם קרייג אלכסנדר בתכנית "Real starky". אני ממש ממליץ לכם להאזין לראיון הזה כי קרייג הוא דמות למופת (אני עוד לא חושב שהראיון הזה פורסם, אבל כנראה שזה יקרה בקרוב). עבורי הוא הדמות שעוררה בי השראה בספורט הזה. מאז דצמבר 2009 אני מתבונן בתמונה שלו מנצח בקונה, עם סרט הניצחון מעל לכתפיים, חורק שיניים, מחזיק בידו את דגל אוסטרליה. אפשר לראות שכל אחת מהפעולות שלו נובעת מתוך חכמה גדולה.

יאן פרודנו איש ברזל המהיר ביותר בעולם

מסתבר שלהגדרת המרחק המוגדר כדרפטינג יש חשיבות גדולה

5 דקות בתוך הראיון עלה הבלוג שלי על אליפות העולם בחצי איש ברזל, במיוחד התגובה שלי לפיה במרוצים ללא דרפטינג יש השפעה משמעותית לדרפטינג שמתבצע באופניים במרחק של 10 מטרים אחד מהשני לפי התקנון. קרייג אלכסנדר הסכים איתי. הוא הוסיף ואמר שבתור ספורטאי שהפך לשגריר של האיירונמן, מה שהוא הבין מהספורטאים המקצוענים זה שצריך תחום של 20 מטרים בין הרוכבים כדי שהתחרות תהיה באמת ללא דרפטינג.

עוד כתבות בנושא
מה ההבדל בין מרתון למרתון באיש ברזל
מה חשוב לדעת על תזונה בתחרות איש ברזל? 
דרפטינג בשחייה במים פתוחים 

בהמשך הדיון התייחסו לכך שמי שהוא שחיין טוב מרוויח את הזכות ליהנות מאותו אפקט של דרפטינג. שהשחייה היא מאוד חשובה כי היא יכולה לגרום לך לחסוך הרבה אנרגיה אם תהיה באותה דבוקה. קיבלתי תגובות טובות אחרי שכתבתי את הפוסט שלי בנושא. למען האמת, הייתי מופתע מכמות התגובות בעניין. ההיגיון אומר כזה דבר: "אל תנסה לשנות את המערכת. תהפוך לשחיין טוב כדי שתוכל ליהנות מהדינמיקה של הדרפטינג. אלו שמקדימים אותך הם שחיינים יותר טובים, ולכן הם הרוויחו את הזכות ליהנות מההשפעה של הדרפטינג ולהיות חלק מהדינמיקה".

למען האמת, אני חושב שזה לגמרי היגיון הפוך. אלו שמחזיקים בדעה הזאת לא מבינים שתחום דרפטינג של 10 מטרים לא רק שגורם לאי צדק כלפי כמו גם כלפי אנדראס דרייץ, סבסטיאן קינלה, אנדרו סטריקוביץ' וכל מי שמוגדר כ"רוכב על", אלא גם על כל מי שיש לו ביטחון ביכולות הרכיבה שלו. נגיד את זה אחרת – היחידים שמרוויחים מתחום הדרפטינג ל-10 מטרים הם ה"שחיינים חזקים – רוכבים חלשים".

ניקח בתור דוגמה את ג'וש אמברגר. באליפות העולם בחצי איש ברזל הוא יצא מהמים בכמעט דקה לפני כולם. צריך להיות שחיין אדיר כדי להקדים בפער כזה דבוקה של 25 ספורטאים. אמברגר הוא גם רוכב טוב מאוד שיכול להחזיק מעמד בעצמו. אחרי 20 דקות על האופניים, אמברגר נבלע על ידי הדבוקה של ה-25. הנשק שלו היה יכולת השחייה-רכיבה שלו, והוא הפך ללא רלוונטי בגלל ההשפעה של הדרפטינג.

איך לעשות איש ברזל מהיר יותר?

מי אמר שצריך לצאת ראשון מהמים? | צילום: thinkstock

אני מוכן להתערב שלאחר המרוץ אמברגר אמר לעצמו: "מה היה הטעם בלשחות כל כך חזק אם בסופו של דבר נבלעתי על ידי דבוקת רוכבים שעשתה דרפטינג חוקי? וזה מצביע על בעיה נוספת בתחום דרפטינג של 10 מטרים. זה גורם לבינוניות. במרוצים הבאים, אמברגר ישחה פחות חזק, בדיוק כמו בתחרויות של ITU, אין שום משמעות לשחייה בפרונט כשאין לצדך מתחרים אחרים. אתה תבזבז אנרגיה מיותרת רק כדי להיבלע על ידי הדבוקה מאחוריך. לאמברגר היה עדיף בהרבה לחסוך אנרגיה, ולהיות במקום השני או השלישי בדבוקת השחיינים כדי שמישהו אחר יעשה את העבודה השחורה.

בואו נשתמש בדוגמה אחרת הקשורה לאנדראס דרייץ. הרמה שלו בשחייה קרובה למה שהרמה שלי היתה אמורה להיות. הוא יצא מהמים 20 שניות אחרי הדבוקה המובילה וסגר את הפערים די מהר. כמו תמיד, הוא ניסה להתקרב לקדמת הדבוקה כדי ליצור הפרדה. לצערו, המסלול היה שטוח, לא היו רוחות, והזנב של הדרפטינג היה גדול. חוץ מזה היו בחלק הקדמי רוכבים טובים שהיו מוכנים להגיב לכל תקיפה שלו. למרות שהוא רוכב מצוין, הוא לא הצליח ליצור הפרדה. פתאום, מתחרים שלא תכננו לרכוב בזמנים שלו רכבו לצדו באותה מהירות ולפי הסיקור של התחרות הם גם לא התאמצו במיוחד.

המצב שבו מצא את עצמו דרייץ משקף את חוסר הצדק שיש במרוץ הזה. הוא שחיין טוב מאוד ורוכב מדהים, אבל יכולות הרכיבה שלו הפכו להיות חסרות משמעות בגלל תחום דרפטינג של 10 מטרים. אם זו באמת היתה תחרות ללא דרפטינג, אין לי ספק שהוא היה מסיים בין 5 הראשונים. לצערי הוא סיים במקום ה-11, בלי פרס כספי, בלי בונוס מהספונסרים ועם הרבה אכזבה. אבל זכרו, הוא ה"הרוויח" את הזכות לחוות את זה.

מנקודת המבט של אנדראס אנחנו יכולים לראות שהבינוניות הגיעה גם לרכיבה. אם אתה שחיין חזק וגם רץ חזק, למה שתשקיע אנרגיה מיותרת על האופניים? אם זה יימשך ככה, תחרויות איש הברזל יהיו יותר ויותר דומות לתחרויות ITU שבהן הרצים הטובים ביותר מחכים לתורם בריצה ובינתיים נותנים לרוכבים הטובים יותר לעשות את העבודה. מנקודת המבט שלי, אם אני אהיה בין הרוכבים המובילים, למה שאני אתאמץ יותר מדי? גם אם היתה לי פעם את הריצה הכי מהירה אחרי קטע אופניים שבו הייתי לגמרי לבד, אין סיבה שאעשה את זה. זה ההיגיון שנובע כתוצאה מתחום דרפטינג של 10 מטרים כפי שנהוג כיום.

לסיכום, אתה לא מרוויח את הזכות ליהנות מהדרפטינג באופניים, זהו פגם במערכת הנוכחית ואת המערכת הזו צריך לעדכן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג