מיקי חליקה הודיע: "מוכן לפנות את מקומי כיו"ר איגוד השחייה", וזה המחליף המיועד

במכתב ששלח לחברי ההנהלה יממה אחרי אליפות ישראל, התריע היו"ר הנוכחי על "אובדן דרך" והבהיר כי מוכן לעזוב את התפקיד אם יימצא "אדם שיוסכם על כלל חברי ההנהלה". המועמד המוביל שבדרך - עמית אוברקוביץ'
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיקי חליקה| צילום: גיא יחיאלי, איגוד השחייה

איגוד השחייה כמרקחה. יו"ר איגוד השחייה מיקי חליקה הודיע היום (ראשון) להנהלת האיגוד כי הוא מוכן לעזוב את תפקידו אם יימצא מועמד שיוסכם על כל הצדדים בהנהלה ומתריע בפני "אובדן דרך". באיגוד מחפשים כבר זמן מה אחר מועמד מותאים כדי להשקיט את הרוחות הסוערות והקרבות הפנימיים בהנהלת האיגוד.

כרגע השם הבולט שצפוי להחליף את חליקה הוא עמית אוברקוביץ', אשר שמו נקשר בעבר עם מועמדות לראשות ההתאחדות לכדורגל. אוברקוביץ' טרם אישר זאת, אולם נראה כי הכיוון הוא חיובי והוא ימונה ליו"ר לשנה אחת לכל הפחות, עד לבחירות להנהלה שייערכו בעוד כשנה. אביו של עמית, יורם אוברקוביץ’ ז”ל, היה אחד מאנשי הניהול הבכירים בספורט הישראלי לאורך שנים ועמית עצמו מכהן כיום כמשנה למנכ”ל בנק הפועלים, לאחר שבעבר היה סמנכ”ל משאבי אנוש בחברת החשמל. הקשר המשפחתי לעולם השחייה הוא דרך אחיינו, עידו אוברקוביץ', שהיה אלוף ישראל לנוער בשחייה במשחה ל-200 פרפר לפני מספר שנים ושחה בהפועל כפ"ס בית-ברל, עד שפרש לטובת קריירה צבאית.

האיגוד מתפקד כבר כמה שבועות ללא מנכ"ל לאחר התפטרותה של המנכ"לית הקודמת אמילי ברנס, שגם היא כיהנה בתפקיד פחות משנה. מבחינת חליקה, נראה שהעובדה שהנהלת האיגוד מקשה עליו בהליך מינוי מנכ"ל חדש, היא שהגדישה את הסאה מבחינתו וגרמה לו להצהיר על נכונותו לעזוב.

מיקי חליקה | צילום: באדיבות איגוד השחייה

במכתב ששלח היו"ר המכהן להנהלה וכותרתו "אובדן דרך לאיגוד השחייה", כתב: "מאז כניסתי לתפקיד בחודש אוקטובר 2021, ראיתי את משימתי כשליחות לענף ממנו גדלתי וצמחתי. קידום הישגים וקידום הענף היו הסיבה העיקרית בגינה לקחתי על עצמי את תפקיד היו"ר. כל מי שחי ונושם את השחייה הישראלית, מודע לעובדה כי השחייה הישראלית ונבחרות ההישג נמצאות כיום ב-ALL TIME HIGH , מבחינת עומק השחיינים ואיכותם".

אליפות ישראל שהתקיימה בסוף השבוע האחרון ממחישה היטב את הדרך המקצועית שהובלתי בשנה החולפת, וזאת חרף האתגרים והשינויים במהלך תקופה זו. כמובן, לא עשיתי זאת לבדי אלא בעזרת שותפים שראו את מטרות האיגוד ופעלו להגשמת החזון המשותף. לצערי, מזה זמן רב אני מרגיש כי חברי הנהלת האיגוד משני צידי המתרס אינם רואים את מטרות האיגוד וחזון הענף כנר לרגליהם. חברי ההנהלה פועלים מתוך אינטרסים אישיים ופוליטיים, ומתוך אינטרסים אלו מקדמים החלטות שלא שמות בראש סדר עדיפויות את טובת העמותה, דבר המעיד באופן מובהק על אובדן דרך (ההדגשה במקור)".

"כיום, 13 חודשים לפני המשחקים האולימפיים, שלושה חודשים לפני אליפות עולם לנוער (הנערכת בישראל), חודש וחצי לאחר הודעת התפטרות המנכ"לית, אנחנו עדיין נמצאים ללא מנכ"ל מכהן! האם מתקבל על הדעת שכך מתנהל ארגון עם תקציב של 19 מיליון ש"ח?! מינוי מנכ"ל הינו מהלך קריטי שהיה צריך להיעשות מזמן. לא אוכל לקחת אחריות כיו"ר הוועד המנהל על החלטות המנוגדות לאינטרסים של האיגוד. כל שינוי לא מקצועי שיעשה היום עלול לפגוע במוסד האיגוד ופגיעה אנושה בשחייה הישראלית כולה".

"אני מוכן לפנות את מקומי לאדם אחר שיוסכם על כלל חברי ההנהלה בכדי שנוכל למנף את הישגי האליפות לכדי מדליה באולימפיאדה הקרובה. אמשיך לשמש חבר בהנהלת האיגוד ואהיה נכון לסייע לכל אדם שדרכו היא בדרך ההצלחה של השחיינים ואיגוד השחייה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דויד א. הגיב:

    קורבן של גדולים ממנו.

    היה ככלי
    כצאן לטבח

    בחור טוב ועממי סך הכל

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג