מי הם 20 רוכבי האופניים שמרוויחים הכי הרבה?

באתר "סייקלינג טודיי" דירגו את רוכבי האופניים לפי השכר שלהם לשנת 2020, ולמרות של"אינאוס" יש שלושה רוכבים בחמישייה המובילה, המרוויח הגדול מכולם מגיע ממקום אחר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בימים כתיקונם חובבי האופניים היו אמורים להתעסק עכשיו בג'ירו ד'איטליה כשמאחוריהם כבר כמה קלסיקות מרתקות, אבל הפגרה המאולצת וההמתנה לחידוש המרוצים גורמת לתוכן להיות קצת יותר צהוב, לפעמים זה ממש מעניין. באתר "סייקלינג טודיי" פרסמו את רשימת 20 רוכבי הכביש המרוויחים ביותר של שנת 2020.

אז באיזה מקום הוא? כריס פרום | צילום: LaPresse

20. סיימון ייטס (בריטניה, מיצ'לטון-סקוט) – 1.5 מיליון יורו 

הרוכב הבריטי הבכיר של הקבוצה האוסטרלית התמודד על התואר בג'ירו ד'איטליה ב-2018 מול כריס פרום וטום דומולאן ונראה בדרך לניצחון, אבל הקטע ה-19 התרסק וסיים את אותו גרנד-טור רק במקום ה-21. באותה שנה הוא השיג את הניצחון הראשון והיחיד שלו עד כה בגרנד-טור כשסיים במקום הראשון הכללי בוואלטה.

סיימון ייטס מנצח בקטע 15 ג'ירו ד'איטליה 2018 | צילום: D'Alberto / Ferrari / Paolone Alpozzi

19. מיגל אנחל לופז (קולומביה, אסטנה) – 1.5 מיליון יורו 

אחרי שזכה בתואר הרוכב הצעיר בוואלטה ב-2017 ואז בג'ירו ד'איטליה ב-2018 וב-2019, היה די ברור שהרוכב הקולומביאני הזה עשוי מהחומר של הרוכבים שזוכים בגרנד-טורים ובקבוצתו הקזחית הבינו שצריך רק לטפח אותו וזה עניין של זמן. לכן הוא גם מרוויח לא רע, בשאיפה שבעתיד הקרוב הוא גם יצדיק את זה עבור קבוצתו.

18. גרג ואן אוורמאט (בלגיה, CCC) – מרוויח 1.6 מיליון יורו  

הבלגי בן ה-35 הוא אחד הרוכבים הוותיקים היום והוא עדיין אחד המרוויחים הגדולים כי זה בדיוק סוג הרוכב שחובבי האופניים כל כך אוהבים. הרוכב המגוון, שיכול לנצח קטעים בגרנד-טורים לנצח קלאסיקות (הוא עשה את זה בפריז-רובא והוא גם היה אלוף אולימפי ב-2016) – בקיצור נכס לכל קבוצה, במקרה הזה לקבוצה שבעבר היתה BMC והחליפה ידיים.

17. רומן בארדה (צרפת, AG2R La Mondiale) – מרוויח 1.7 מיליון יורו 

בצרפת עדיין מפנטזים שבארדה יהיה המנצח הצרפתי הראשון של הטור דה פראנס מאז 1985, ואם זה יקרה אין ספק שזה מיד יהפוך אותו לאחד הספורטאים הגדולים בהיסטוריה של המדינה כולה. עד היום הוא פלירטט עם הרעיון הזה כשיכולות הטיפוס שלו הובילו אותו לשלושה ניצחונות לשלושה קטעים במרוץ הגדול מכולם וזה קרה בשלוש שנים שונות. חוץ מזה בארדה כבר היה פעמיים על הפודיום של הטור דה פראנס עם מקום שני ב-2016 ושלישי ב-2017.

16. טום דמולאן (הולנד, ג'ומבו-ויסמה) – 1.8 מיליון יורו 

ההולנדי שניצח בג'ירו ד'איטליה 2017, אז במדי קבוצת "סאנווב" הגרמנית, הפך מאז לשם מאיים במיוחד בעולם האופניים גם בזכות העובדה שהוא הוכיח שהוא יכול להתמודד על תואר בכל גרנד-טור וגם בזכות זה שהוא רוכב נג"ש מדהים. השילוב בין השניים הפך אותו לשם חם ולאחד המעברים המסקרנים בעולם האופניים בשנים האחרונות, כשעזב את "סאנווב" וחתם ב"ג'ומבו-ויסמה" ההולנדית.

טום דמולאן במהלך הקטע הראשון בג'ירו ד'איטליה בירושלים

טום דמולאן במהלך הקטע הראשון בג'ירו ד'איטליה בירושלים 2018 | צילום: ארן הרשלג

15. פרננדו גאביריה (קולומביה, UAE) – מרוויח 1.8 מיליון יורו

כבר בגיל 20 הספרינטר הקולומביאני הזה פרץ לתודעה כשניצח את מארק קאבנדיש בשני ספרינטרים בטור סן לואיס בארגנטינה ומשם הוא צמח והפך להיות אחד הספרינטרים הטובים בעולם שעד היום ניצח בשני קטעים בטור דה פראנס, בחמישה קטעים בג'ירו ד'איטליה ודירוג הנקודות של הג'ירו ב-2017.

14. אליה ויויאני (איטליה, קופידיס) – 1.9 מיליון יורו 

ב-2018 ויויאני ופרננדו גאביריה שמדורג כאן במקום ה-15 שיתפו פעולה בקבוצה הבלגית קוויקסטפ. ויויאני עבר משם השנה לקבוצה הצרפתית קופידיס, שחזרה להיות קבוצת גרנד-טור ומסתבר שגם היה לה מספיק כסף כדי לגייס את אחד הספרינטרים המובילים בעולם. ויויאני ניצח עד היום קטע אחד בטור דה פראנס, 5 קטעים בג'ירו ד'איטליה וגם היה אלוף הספרינטרים ב-2018 ועוד שלושה קטעים בוואלטה.

13. ניירו קינטאנה (קולומביה, ארקאה-סמסיק) – 1.9 מיליון יורו 

קצת מפתיע לראות שרוכב שכבר ניצח בשני גראנד-טורים (ג'ירו ד'איטליה ו-וואלטה) ועמד עד שלוש פעמים על הפודיום הכללי של הטור דה פראנס (סיים פעמיים שני) מחוץ לעשירייה הראשונה של הדירוג הזה. מצד שני צריך לזכור שבסוף 2019 קינטאנה עזב את מוביסטאר הספרדית אחרי 8 שנים, ואם להסתכל על השנתיים האחרונות הוא היה במגמת ירידה, אז כנראה ששכרו בקבוצה החדשה מוצדק.

12. פרימוז רוגליץ' (סלובניה, ג'ומבו-ויסמה) – 2 מיליון יורו 

ב-2017 הרוכב הסלובני הזה ניצח לראשונה קטע בטור דה פראנס ואז כולם שאלו מי זה קופץ הסקי שהצליח לעשות הסבה כל כך מוצלחת לרוכב אופניים? שנה לאחר מכן הוא כבר סיים רביעי כללי בטור דה פראנס, וב-2019 הצטרף למועדון זוכי הגראנד-טורים עם זכייה בוואלטה, כשעוד לפני כן סיים שלישי בג'ירו ד'איטליה. באותה שנה חלומית הוא גם ניצח במרוצי השלבים טירנו-אדריאטיקו וטור רומאנדי.

11. טיבו פינו (צרפת, FDJ) – מרוויח 2 מיליון יורו 

כמו רומן בארדה עליו כבר כתבנו כאן, גם בטיבו פינו הצרפתים תלו תקוות. גם הוא מייצג קבוצה צרפתית וגם הוא הראה סימנים של רוכב שיכול להגיע רחוק בטור דה פראנס. זה קרה ב-2014 כשהוא זכה בתואר הרוכב הצעיר וסיים שלישי בדירוג הכללי, אבל מאז פינו לא הצליח לשחזר את ההישג הנפלא הזה וגם פרש שלוש פעמים מהטור דה פראנס. ועדיין הוא אחד המרוויחים הגדולים.

10. ריצ'ארד קרפאז (אקוודור, אינאוס) – 2.1 מיליון יורו 

הרוכב האקוודורי הזה חתום על אחד ההישגים המפתיעים של השנים האחרונות בעולם האופניים כשניצח בג'ירו ד'איטליה ב-2019 למרות שבתכנון המקורי הוא בכלל לא היה אמור להיאבק על התואר. ההישג הזה הרשים מאוד את הקבוצה העשירה מכולן שהחתימה אותו על חוזה גדול, אבל בינתיים עוד לא היו יותר מדי הזדמנויות להתרשם מדרכו של קרפאז בקבוצתו החדשה.

9. וינצ'נזו ניבאלי (איטליה, טרק-סגפרדו) – 2.1 מיליון יורו 

למרות שהוא כבר בן 35, אחד הרוכבים האיטלקים הבכירים עבר השנה לקבוצה המקצוענית החמישית שלו, שבה חתם על חוזה לשנה אחת וינסה לעשות דברים חדשים ודברים אחרים קצת אחרת. התכנון שלו לשנה הזאת יהיה לנסות ולזכות בפעם השלישית בג'ירו ד'איטליה, כשבמרוץ הזה הוא עמד על הפודיום בכל 6 ההופעות האחרונות שלו. ניבאלי גם רמז על כוונותיו להשתתף לראשונה בקריירה במרוץ פריז-רובא, ויהיה מעניין לראות אם ההחתמה הזאת השתלמה עבור הקבוצה האמריקאית.

וינצ'נזו ניבאלי רוכב אופניים איטלקי

וינצ'נזו ניבאלי | צילום:Joseld-8

8. אלחנדרו ואלוורדה (ספרד, מוביסטאר) – 2.2 מיליון יורו 

בגיל 40 הוא זקן רוכבי הצמרת בעולם, אבל אף אחד לא יכול להטיל ספק בעובדה שואלוורדה הוא עדיין נכס לכל קבוצה ובטח כשמדובר בקבוצה הספרדית היומרנית שהוא משתייך אליה. הוא ממש לא נראה כמו מישהו בסוף הקריירה, במיוחד אחרי שניצח באליפות העולם ב-2018. ואלוורדה הוא כל כך מגוון, הוא גם ניצח בעבר גראנד-טור (וואלטה ב-2009), הוא סיים 7 פעמים בטופ 10 בטור דה פראנס (מה שמלמד עד כמה חשוב רוכב כזה לצד הרוכב שמתמודד על ניצחון כללי) והוא גם אחד ממלכי הקלאסיקות והמונומנטים עם ארבעה ניצחונות במונומנט ליאז'-בסטון-ליאז' ועוד שבעה ניצחונות בקלאסיקות אחרות.

7. ג'וליאן אלאפיליפ (צרפת, דקוני-קוויקסטפ) – 2.3 מיליון יורו 

בטור דה פראנס האחרון אלאפיליפ היה אחד הכוכבים הגדולים של הטור עד השלבים הסופיים שלו, אבל היה די ברור שהוא לא בדיוק סוג הרוכב שיכל להיאבק על ניצחון במרוץ הגדול בעולם בקטעים ההרריים הקשים ביותר. אלאפיליפ הוא רוכב קלאסיקות אדיר, כמו גם קטעי נג"ש, ובאותו טור דה פראנס הוא פשוט הוכיח עד כמה הוא מגוון ואטרקטיבי, מה שהופך אותו לאחד הרוכבים האהודים בעולם. 2019 באמת היתה שנה מדהימה בשבילו כשבנוסף ניצח במונומנט מילאנו-סן רמו ובקלאסיקות סטראדה-ביאנקי ופלאש ואלון.

6. מיכאל קביאטובסקי (פולין, אינאוס) – 2.5 מיליון יורו 

מדהים לראות עד כמה הקבוצה הבריטית (סקיי לשעבר) עשירה לעומת יריבותיה, כי עדיין לא הגענו לשלושת אלופי הטור דה פראנס האחרונים שבסגל שלה. קיבאטובסקי הפולני הוא אחד הרוכבים הוותיקים של הקבוצה והמגוונים שביניהם. הוא בדיוק הרוכב שכל ספורט-דירקטור ירצה כשיש לו מועמד מוביל לניצחון בטור דה פראנס כמו כריס פרום, גראיינט תומאס או אגאן ברנל. וחוץ מזה הוא רוכב אדיר שיכול לנצח במרוצים החד-יומיים הגדולים ביותר. הוא כבר ניצח במונומנט מילאנו-סן רמנו ובלא מעט קלאסיקות אחרות.

5. פאביו ארו (איטליה, UAE) – מרוויח 2.6 מיליון יורו 

הרוכב האיטלקי הזה נחשב לאחד המטפסים הטובים בעולם וניצח בקטעים קשוחים בכל שלושת הגרנד-טורים: פעם אחת בטור דה פראנס, 3 פעמים בג'ירו ד'איטליה ועוד פעמיים בוואלטה. ובכל זאת, למרות שכבר לבש את חולצת המוביל בכל אחד משלושת הגרנד-טורים וגם ניצח פעם אחת בוואלטה, בחמש השנים האחרונות לא היו לו הישגים מיוחדים.

פאביו ארו בג'ירו ד'איטליה שהתקיים בירושלים 2018 | צילום: דגנית מקא-קראוז

4. אגאן ברנל (קולומביה, אינאוס) – 2.7 מיליון יורו 

תמיד היה ברור שהרוכב הקולומביאני הזה מוכשר מאוד, אבל בנוסף להכל הוא היה במקום הנכון ובזמן הנכון. ב-2019 הוא נהנה מחסרונו של כריס פרום שנפצע עוד לפני מרוץ פריז-ניס שגם בו ניצח ברנל. הוא המשיך לטור דה פראנס כאחד משני המועמדים של הקבוצה הבריטית יחד עם גראיינט תומאס, וזה נגמר בניצחון מפתיע בטור דה פראנס של 2019.

3. גראיינט תומאס (בריטניה, אינאוס) – 3.5 מיליון יורו 

הרוכב הוולשי בן ה-33 נמצא באינאוס (לשעבר סקיי) כבר משנת 2010 אבל את ההישגים המשמעותיים שלו הוא רשם דווקא בשנים האחרונות של העשור. זה התחיל בזכייה בטור דה פראנס ב-2018 והמשיך בסגנות לאגאן ברנל ב-2019. אפשר להגיד שזה לא היה הכי צפוי שמעריי האופניים הבריטים ייהנו מרוכב משלהם שמנצח בטור דה פראנס פרט לכריס פרום בתקופה זו, אבל זה קרה בגדול וזה מה שהפך את הרוכב הה לכל כך נערץ באי הבריטי ולמרוויח מספר 3.

2. כריס פרום (בריטניה, אינאוס) – 4.5 מיליון יורו  

נכון להיום בכלל לא ברור אם כריס פרום יישאר בכלל בקבוצת אינאוס בעונה הנוכחית, אבל כפי שאפשר לראות מי שירצה אותו (אולי ישראל סטארט אפ ניישן?) יצטרך לשלם הרבה מאוד. איך שלא נסתכל על זה, כריס פרום הוא רוכב הגרנד טורים הטוב ביותר בעשור האחרון עם 4 ניצחונות בטור דה פראנס, אחד בג'ירו ד'איטליה ועוד שניים בוואלטה. אין שום ספק שזה מצדיק כזה שכר גבוה, אבל מי מרוויח יותר ממנו?

1. פטר סאגאן (סלובקיה, בורה-הנסגרו) – 5 מיליון יורו

בסופו של דבר, הרוכב המוערך ביותר (מבחינה כספית ולא רק) הוא זה שנחשב לכישרון הגדול ביותר בעולם האופניים כיום והרבה אנשים מאמינים שמדובר בפטר סאגאן. זו ההוכחה שאתה לא חייב להיות מתמודד דירוג כללי בגראנד-טור כדי להפוך למי שנחשב בעיני רבים לרוכב המוכשר מכולם שניצח 3 פעמים באליפות העולם, זכה 7 פעמים בדירוג הנקודות בטור דה פראנס, ניצחונות במונומנטים טור הפלנדרס ופריז-רובא ובעוד 9 קלסיקות אחרות, כוכב אופני הרים וסייקלוקרוס ובקיצור כל מה שאפשר לבקש מרוכב אופניים.

פטר סאגאן רוכב אופניים סלובקי

פטר סאגאן | צילום: Jérémy-Günther-Heinz Jähnick



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג