מחר: אליפות אירופה באופני הרים יוצאת לדרך

אליפות אירופה באופני הרים 2010 תצא מחר (ב’) לדרך ביום אימוני מסלול ולמחרת היום יחלו המרוצים הגדולים. כל צמרת הרוכבים באירופה כבר נחתה בישראל ולפניכם סקירה קצרה על הנבחרות שהגיעו ועל ’מלחמת העולם’ שתתרחש בנשים 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אליפות אירופה באופני הרים 2010 תצא מחר (ב') לדרך ביום אימוני מסלול ולמחרת היום יחלו המרוצים הגדולים. כל צמרת הרוכבים באירופה כבר נחתה בישראל ולפניכם סקירה קצרה על הנבחרות שהגיעו ועל 'מלחמת העולם' שתתרחש בנשים 

מאת:אופיר גל און


אליפות אירופה באופני הרים, לראשונה בישראל, היא אירוע השיא והתחרות החשובה ביותר באירופה בתחום אופני ההרים תחל ביום שני ה- 5 ליולי 2010, במהלכו יתאמנו 25 הנבחרות אשר הגיעו מאירופה את אימונם הרשמי הראשון על מסלול התחרות. האליפות תיערך במשך ארבעה ימים החל מיום שלישי ה- 7 ליולי ועד ליום שישי ה- 9 ליולי.


לוחות זמני התחרות

ביום שלישי, 6.7 יתקיים המרוץ הראשון – מרוץ שליחים בו ישתתפו כ- 18 נבחרות אשר הגיעו לאליפות ובינהן נבחרת ישראל. לאחר מרוץ השליחים בשעה – 19:30 יתקיים טקס הפתיחה בקמפוס נמל חיפה במהלכו יצעדו כל הנבחרות אשר הגיעו להשתתף באליפות. ביום רביעי ה- 7 ליולי בשעה 9:00 יזנק מקצה הנוער בנות הכולל את יובל בר זיו מנבחרת ישראל ובשעה 11:00 מקצה הנוער בנים הכולל את רועי גולדשטיין, רועי קליין, אלעד כהן ושקד פרנק. ביום חמישי ה- 8 ליולי יזנקו בשעה 9:00 הנשים עד 23 ובינהם נגה כורם, ובשעה 11:30 גברים עד 23 ובינהם שלומי חיימי, אליעד דניאל, עידן שפירא, בניין שמידט ואמוץ נהוראי. ביום שישי והאחרון לאליפות, ב- 9 ליולי, יזנקו מקצי העילית – עילית נשים בשעה 9:00 – בין הרוכבות ענבר רונן ועידית שוב ומקצה עילית גברים יזנק בשעה 12:00- רותם ישי ודרור פקץ'.

מי מגיע לאליפות?

בהסתמך על הרשימות המוקדמות הנמצאות בידי איגוד האופניים הישראלי והאירופאי, יפקדו את המסלול בחיפה צמרת רוכבי אופני הרים העולמי – להלן סקירה קצרה על איכות האתלטים הצפויים להגיע לחיפה. 

קטגוריית גברים עלית

נבחרת ספרד
על הנייר נבחרת ספרד מגיעה עם כמות הרוכבים הגדולה והאיכותית ביותר. אלוף ספרד, חוסה אנטוניו הרמידה (Jose Antonio Hermida Ramos), בן 32, המדורג 2 בעולם נמצא בעונה גדולה עם נצחון באופליז (גביע העולם). בעונה שעברה סיים במקום ה-2 את אליפות אירופה ובמקום ה-4 את אליפות העולם. יחד עמו מגיע רובן רוזופה קואטו (Ruben Ruzafa Cueto) המדורג 12 בעולם, שסיים מקום 2 בגביע העולם בשלדמין בעונה שעברה. רובן הוא סגן אלוף ספרד שניצח מירוצים בינ"ל גדולים העונה. הנבחרת "המוטרפת" הזו מציגה גם את המדורגים 17, 23 ו-25 בעולם! Sergio Mantecón, Inaki Lejarreta Errast ו- Ivan Álvarez (בהתאמה).

נבחרת צ'כיה
הנבחרת המדורגת 4 בעולם (לאחר שוויץ, צרפת וספרד) מגיעה עם שלל רוכבים המדורגים בתוך 40 הרוכבים הבכירים בעולם. הבולט שבהם הוא ירוסלב קולהבי (Kulhavy Jaroslav) המדורג 6 בעולם, שסיים 3 בגביע העולם באופנבורג, 4 באופליז ובאנגליה, סיים ראשון בתחרות בצ'כיה ובקפריסין בגביע ה- Sun Shine Cup, סיים 11 את אליפות אירופה האחרונה ו-9 באליפות העולם. Jan Skarnitzl הוא רוכב נוסף בנבחרת המדורג 20 בעולם, והוא רק בן 24!

נבחרת צרפת
מגיעה נבחרת חזקה מאוד הכוללת את סטפן טמפייר (Stephan Tempier) המדורג 22 בעולם, סיים 12 באליפות העולם האחרונה. אליו חוב סדריק רוונל (Cedric Ravanel) המדורג 13 בעולם, 3 בצרפת, 6 באליפות העולם 2009 ו-9 באליפות אירופה האחרונה. את סגל הגברים משלים אלקסיס וויולרמז (Alexis Vuillermaz) המדורג 2 בעולם בקטוגרית עד 23, סגן אלוף העולם לגילאים הללו ואלוף צרפת בגילאים הללו.

נבחרת איטליה
מביאה איתה את הרוכב הבכיר ביותר שלה, מרקו פונטאנה (Marco Fontana), האלוף הלאומי המדורג 18 בעולם (סיים 11 באליפות העולם האחרונה) ועוד שלל רוכבי עלית.

נבחרת גרמניה
תציג את מוריץ מילאז (Moritz Milatz), המדורג 15 בעולם ומכהן כסגן האלוף הלאומי.

נבחרת הולנד
מגיעה עם רוכביה הבכירים פיטר באס (Peter Bas) וואן הוטס (Rudi Van Houts).

בנוסף, חייבים לציין את הנבחרת אוסטרית שמגיעה עם האנס מצלר (Hannes Metzler) שניצח האביב את סבב התחרויות הישראליות הבינ"ל, ובנוסף אליו כריסטוף סוקופ (Christoph Soukop) המדורג 28 בעולם.  אנגליה מביאה את הרוכב הבכיר שלה ליאם קילן (Liam Killen) המדורג 40 בעולם וסיים במקום העשירי  את אליפות אירופה אשתקד. השבדים יריצו את אמיל לינדגרן (Emil Lindgren) המדורג 24 בעולם ולבסוף השמות החמים ביותר יגיעו מהנבחרת הטובה בעולם – שוויץ. אישור סופי יש להגעה של פאבין גייגר (Fabian Giger ), אלוף אירופה לגילאי עד 23 ומעל כולם יהיה זה ראלף נאף (Ralph Näf) אלוף אירופה המכהן והמדורג 10בעולם.

נשים עלית: הצפי – "מלחמת עולמות"

הראשונה לפתוח את הרשימה היא המדורגת 1 בעולם, אליזבט אוסל (Elizabeth Osl) שתרכוב במדים הלאומיים של נבחרת אוסטריה. מולה, מרוסיה, אלופת העולם, סגנית אלופת אירופה, מדליסטית אולמפית והמדורגת 2 בעולם – איראנה קלינטייבה (Irina Kalenteva). אליהן תחבור אלופת אירופה ופולין מאיה וולוסזקוסקה (Maja Wloszczowska), כשבגבה חברתה לנבחרת פולין אלכסנדרה דווידוביץ' שהיא אלופת העולם לגילאי עד 23 ומדורגת 16 בעולם.

ואם זה לא מספיק

את צרפת תייצג ססיל רוונל (Cecile Ravanel) המדורגת 4 בעולם וה-5 באליפות אירופה 2009. לתוך הבלאגן הזה זורקת נבחרת גרמניה 3 רוכבות על – סבין ספיץ (Sabin Spitz) מדליסטית הזהב מהמשחקים האולימפיים בבייג'ין (מדורגת 13 בעולם רק בעקבות עונה עם פציעה ממנה היא התאוששה) והרוכבות קליין (Hanna Klein) וגראדל (Anja Gradlׂ המדורגות 29 ו-23 בעולם.

לכל אלה מכניסה איטליה את אווה לצ'נר (Eva Lechner) המדורגת 8 בעולם ובאליפות אירופה האחרונה (בנוסף גם 9 באליפות העולם) ונורבגיה שולחת את גון ריטה דאהל (Gunn Rita Dahle) בת ה-37 שכבר חוותה אליפויות אירופה ועולם בעבר ושאין לדעת איזה יום תתפוס בחיפה. כל זאת ללא נבחרת שוויץ (מדורגת 3 בעולם לנבחרות נשים) וללא סקירת שאר הרוכבות מ-38 נבחרות נוספות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג