מחקר: קסדה מפחיתה ב-69 אחוז את הסיכוי לפגיעת ראש

חוקרים באוסטרליה ביצעו מחקר מקיף כדי לבדוק את היעילות האמיתית של הקסדה והגיעו לתוצאות מובהקות ומפתיעות. אז למה כל כך הרבה אוסטרלים שונאים קסדות?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רכיבה על אופניים
רכיבה על אופניים

אם אתם רוכבי כביש או שטח ולוקחים את זה ברצינות אז כנראה שברור לכם שאין רכיבה ללא קסדה, אבל החלק הגדול של הרוכבים על אופניים הם אלו שצריכים להתנייד ממקום למקום ובינם אפשר למצוא לא מעט שבוחרים לעשות זאת בלי קסדה. ואם מחפשים טוב, אפשר למצוא גם רוכבי כביש ושטח שלא טורחים להשתמש בקסדות תקינות וכו'. אז הכתבה הזאת מוקדשת להם.

69995.9

קסדה בראש, טוב? |צילום: ניר עמוס

במחקר שבוצע באוסטרליה ותוצאותיו התפרסמו באתר האינטרנט road.cc נמצא שחבישת קסדה מפחיתה ב-69 אחוז את הסיכוי לפגיעת ראש קשה וב-65 אחוז את הסיכוי לפגיעת ראש מסכנת חיים. הנתונים האלו הוסקו מתוך מחקר שבוצע באוניברסיטת ניו סאות' ווילס באוסטרליה, שבו אספו החוקרים נתונים שנאספו מ-64 אלף רוכבים ב-40 חקרים אחרים שונים. עם זאת, נמצא שלקסדות לא היתה השפעה על פציעות צוואר.

עוד כתבות בנושא
אילו שינויים יגרמו לכם לרכוב מהר יותר? 
10 טיפים חשובים לרוכבים מתחילים 
8 טיפים חשובים לירידות בסינגלים 

חבישת קסדה ברכיבה על אופניים היא נושא רגיש באוסטרליה, שהיא אחת משתי מדינות בעולם שבהן אי חבישת קסדה על אופניים נחשבת לעבירה פלילית לכל דבר. מצד אחד זה נשמע כמו רעיון מעולה, מצד שני יש לחוק הזה הרבה ביקורות ויש גם נתונים לפיהם כמות רוכבי האופניים באוסטרליה למעשה ירדה בגלל ההגבלות השונות.

ואולי כעת המחקר שפורסם יגרום לאנשים לשנות את דעתם. בנוסף צוין במחקר כי חבישת קסדה מקטינה ב-51 אחוז את הסיכוי לפגיעת ראש כללית וב-33 אחוז את הסיכוי לפגיעה בפנים. בנוסף, לפי המחקר, כיום פציעות כתוצאה מרכיבה על אופניים הן יחסית נדירות באוסטרליה. על כל 1,000 ק"מ שבהם רוכבים באוסטרליה יש 0.29 התרסקויות ורק ב-8 אחוזים מתוך אותם מקרים נדרש טיפול רפואי. לפי נתונים שנאספו מבתי החולים באוסטרליה, 34 אחוז מהפגיעות של רוכבי האופניים הן פגיעות ראש ו-15 אחוז מהן רציניות.

אופניים

הפגיעות הרציניות ירדו באוסטרליה באופן משמעותי | צילום: thinkstock

לפי החוקרים שהסבירו לציבור את התוצאות הטובות, בהחלט אפשר לייחס אותן לחבישת הקסדה: "מדובר בתוצאה של הקידום שנעשה בעניין חבישת הקסדות באופניים. אבל צריך לזכור שקסדות הן לא התרופה לפציעות אופניים כי הן לא מונעות לגמרי את פגישות הראש ולא מגנות על איברים אחרים בגוף".

יש לציין שבאוסטרליה יש עדיין הרבה מאוד אנשים שלא ממש התרגשו מהמחקר הזה ושהמוטו שלהם הוא שחוק הקסדות הביא בסופו של דבר לתחלואה גדולה יותר מכיוון שהוא גרם להמון אנשים להפסיק לבצע פעילות גופנית. יש כאלה שטוענים שחוסר פעילות גופנית גורם ל-16 אלף מקרי מוות בשנה באוסטרליה, ובמדינת הקנגורו אף אחד גם לא רוצה להסתכן באי חבישת קסדה, שעלולה להביא לקנס כספי גבוה במיוחד.

82117.1


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג