בן שמן למדורה

חניון, פקקים, ועשן. האמנם כל אלה עומדים לקצץ את השטח של רוכבי האופנים ביער בן שמן? המחאה יצאה לדרך, אך בנתיבי ישראל בטוחים שהם עושים רק טוב לעם ישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מחאה יער בן שמן
מחאה יער בן שמן

יער בן שמן נחשב ל"מכה" של האופניים בישראל ועל כן מתקוממים "עולי הרגל" כנגד האורבניזציה המשתלטת אט אט על היער הכי קרוב לגוש דן. פתאום הם גילו שם חניון חדש, פתאום מתארגנת מחאה על כביש חדש כשזה עוד רק בגדר שמועה, כך שיתכן שציוצי הציפורים עומדים להתערבב בעתיד הלא רחוק עם שאון האוטובוסים ואולי גם הפגנות. "זה לא נעים כשאתה יוצא לרכיבת אופניים ביער ופתאום נתקל בתנועה כמו בתחנה המרכזית", אומר דני מרון, רוכב חובב, שמגלה את חששותיו מפני השינויים המאיימים לשפוך הרבה בטון על מסלולי הרכיבה של קק"ל ואשר עלולים לפגוע גם ברוכבי סוסים ובסתם הולכי רגל המטיילים באזור.

דחפורים במקום ציפורים ביער | צילומים: דני מרון

דחפורים במקום ציפורים ביער | צילום: דני מרון

כבר עכשיו, בימים אלה, מוקם חניון במסגרת תכנית "חנה וסע", שנועדה להקל על תנועת כלי הרכב לירושלים ובתוך עיר הבירה. על פי התכנון יחנו הנהגים את רכבם בחניון החדש וימשיכו את דרכם לירושלים באוטובוס. הרוכבים מוחים, הן על כך שהחניון מקצץ באפשרויות הרכיבה, וגם ובעיקר, מהווה סכנה בטיחותית. לטענתם, בכביש התת קרקעי המשמש כיום כמעבר בין הצד הדרומי של היער אל צדו הצפוני יעברו המכוניות והאוטובוסים בדרכם לחניון, ממש באותו כביש צר בו עוברים רוכבי האופניים.

עוד כתבות בנושא
מגזין ווידיאו רוכבים עם נביעות: רכיבת לילה ביער בן שמן
קק"ל חונכת שביל אופניים חדש
טיול החודש: טיולילה סובב אתרים ביער בן שמן

"הכביש התת קרקעי יהיה עמוס מאוד בימי חול, כולל באוטובוסים ושאטלים, ואם רוצים לעבור צפונה אל תל חדיד, אין חלופה אחרת, לרוכבים", מתאר אייל הרשטיק, סמנכ"ל איגוד האופניים, "חשוב לנו שיהיה מעבר מסודר ובטוח לתל חדיד, אז אומרים לנו 'תעברו במעבר חצייה שבכביש 443', אבל זהו כביש ראשי ויש כמות גדולה של רוכבים".

בקרוב בית קפה?

בקרוב בית קפה? | צילום: דני מרון

גם גלעד מסטאי, מנהל אזור השפלה בקק"ל, מתגייס למען הרוכבים והמטיילים, ונגד הסוללים: "ישנה סכנה בטיחותית בדרך לחניון החדש ועיקר הדאגה שלנו היא המטיילים השונים ביער. אין ויכוח שהחניון חיוני, אבל המיקום שלו בעייתי. כתבנו פניות באמצעים משפטיים אל המועצה המקומית חבל מודיעין והתרענו על כך שהחניון הוקם באופן לא חוקי וכי נפל פגם בהליך האישור שלו. אני מאמין שתצא מקק"ל עתירה לבית המשפט נגד חבל מודיעין ואולי גם נגד נתיבי ישראל, כדי להפסיק את העבודות".

המחאה תפסה תאוצה כשנודע על תכנון כביש חדש, כביכול, שאמור לחבר בין כביש 443 לאזור התעשיה של מודיעין, שוב על חשבון היער. בקק"ל עמלים באחרונה על שביל אופניים ענק, שיחבר את יער בן שמן אל פרק שהם, וקיים חשש לפרויקט ובכלל לגודל אזור המחיה של הנהנים מהיער. מסטאי: "הרוכבים, שנמלטים מהעיר אל חיק הטבע, מוצאים כי גם שם הפיתוח מגיע אליהם".

בדרך למחאה ציבורית חדשה

בדרך למחאה ציבורית חדשה. רוכבים ביער בן שמן | צילום: דני מרון

הרוכבים הכינו עצומה בדומה לעצומה שהצליחה בזמנו לבטל את הקמת כפר נופש בחוף פלמחים, בתקווה לנצח גם הפעם. דני מרון: "אם יהיה כביש חדש הוא יחתוך את היער לשתיים לאחר שקק"ל עבדו קשה כדי להרים את היער ובנו סינגלים לאופניים. גם ככה כבר יש את כביש 443, שהורחב על חשבון היער, אז עכשו יהיה עוד כביש? לוקחים לנו הרבה שטח. כבר בקרוב יביא החניון החדש זיהום אוויר, תנועה מטורפת של כלי רכב, ולא רק, כי כמו שראינו במקומות אחרים, בטח יצוצו במקום בתי קפה וכל השירותים האחרים לנהגים. למה דווקא ביער בנו את החניון? יש כל כך הרבה שדות ריקים בלי כלום באזור".

מנגד, דוד לנדסמן, ראש מינהלת כביש מספר 1 בחברת נתיבי ישראל, טוען כי הסערה מיותרת והוא מנסה לצנן את הרוחות עם מתן כמה עובדות, כגרסתו: "קודם כל, כביש חדש? זה ספין של קק"ל. אין דבר כזה. הפרויקט שכבר נגמר הוא הרחבת כביש 443 על מנת שאפשר יהיה לקלוט נפח נוסף של מכוניות בגלל העבודות של הרחבת כביש 1. הוספנו נתיב אחד בכל כיוון עבור תחבורה ציבורית על פי החלטת משרד התחבורה".

נתיבי ישראל גם בנו גשר להולכי רגל במחסום מכבים ועיבו כביש נוסף בנתיב לתחבורה ציבורית, אבל לנדסמן מדגיש כי אין כביש חוצה יער בתכנון. ומה עם החניון החדש של חנה וסע לירושלים?

לנדסמן: "בנינו חניון לכ-430 רכבים במצפה מודיעין, בצד הדרומי של הכביש, משם יופעלו שלושה קווים לירושלים. עקב החששות של קק"ל כי הרכבים יתערבבו עם האנשים, סיכמנו איתם כי נרחיב את המדרכה מתחת לגשר, והיא תכלול שביל אופניים. אגב, הכל זמני עד שיושלמו העבודות בכביש 1".

מדוע בניתם חניון דווקא ביער ולא בשדה ריק כלשהו באזור?
לנדסמן: "לא נכון שבנינו ביער. החניון הוקם בשטח מעובד ולא פגענו אפילו בעץ אחד. לא רצינו לפגוע או ליצור משהו דרמטי בשטח. החניון משרת את האינטרסים של המדינה כולל את הרוכבים, שיקבלו מעתה חנייה מסודרת. לא עוד מכוניות בצורה פרטיזנית ביער כפי שעד עכשו חנו שם ליד ספסלי הנופשים. בחניון לא יהיו בית קפה, לא מזנונים ולא תחנת דלק".

אז למה כולם קמו נגדכם?
"אני לא מבין את כל המסע הזה. קק"ל יודעים שאנחנו עושים משהו חיובי עבור כל עם ישראל".

443 זה כאן

"אפשר להקים את החניון במקום שישרת גם את הרוכבים ביער" | צילום: דני מרון

הרשטיק: "אין בקרב המתכננים אף חשיבה על נושא האופניים. המיקום של החניון לא מתאים לרוכבים ואין חשיבה על שבילי הרוכבים ובטיחותם באזור הרכיבה הפופולרי ביותר בישראל. זה לא שאנחנו מחפשים הפגנות, ואנחנו לא מתכוננים לחבל בדחפורים. קק"ל פנה אלינו וביקש שנתגייס למאבק אז אנחנו מנסים לייצר לחץ ציבורי. אפשר להקים את החניון במקום שישרת גם את הרוכבים ביער".

תגובות:
מועצת חבל מודיעין לא מסרה את תגובתה למרות מספר פניות אל מספר גורמים במועצה.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אריה הגיב:

    לאט לאט לא ישאר כלום במרכז הארץ ! – הדרך לגהנום רצופה כוונות טובות (עושים טוב לעם ישראל???).
    כבר עכשיו הרסו את החלק המזרחי דרומי. עכשיו יהרסו את המצפה. איזה שר תחבורה אוויל היה לנו והטמטום ממשיך. להרוס קל לשקם כמעט בילתי אפשרי.
    אני בחרתי לעזוב את המרכז לצפון הארץ אבל גם שם הציפיות שלי מהממשלה נמוכות ביותר !

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג