מזג אוויר חם במיוחד במרוץ הלילה של ת"א: אז כמה צריך לשתות?

למשתתפות ולמשתתפים במרוץ בתל אביב מחכה ערב חם במיוחד, עם 28 מעלות בשעת הזינוקים הראשונים, שיקשו על הרצים. כל הפרטים בפנים, וגם: ההנחיות המלאות לכמות השתייה המומלצת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ הלילה של תל אביב | צילום: Sportphotography

מרוץ הלילה של תל אביב יתקיים מחר (רביעי) בשעות הערב, אך לפי תחזית מזג האוויר על אף ההזנקות המאוחרות, מזג האוויר צפוי להיות חם מהרגיל וידרוש הקפדה יתרה מצד הרצים. כבר היום ניתן היה לחוש בהתחממות, ומחר תחול עלייה ניכרת נוספת בטמפרטורות, שתהפוך את היום לחם ביותר השבוע עם מזג האוויר שרבי ברוב אזורי הארץ, כולל בתל אביב.

לכתבות נוספות בנושא:
רצים בשביל האפטר פארטי: הדי ג'יי שפתח מועדון ריצה ומשיק סדרת מרוצים
היהפוך נמר חברבורותיו? האם רץ חובב יכול להתגבר על היצר כדי להשתפר
גירמה אמרה והדר אופיר פורר הוכתרו כאלופי ישראל ב-15 ק"מ

בשעות שלפני המרוץ, 18:00-19:00, בהן מתכנסים הרצים במתחם הזינוק, צפויות 28 מעלות צלסיוס. לאחר מכן עם ההזנקות למקצים ל-10 ק"מ מהשעה 20:00, השמש אמנם שוקעת, אך הטמפרטורות יוסיפו להיות גבוהות עם 27 מעלות צלסיוס וכ-40 אחוזי לחות.

מרוץ הלילה של תל אביב | צילום: Sportphotography

ב-21:00, סביב הזינוקים למקצה הקצר ל-5 ק"מ והארוך ל-15 ק"מ הטמפרטורה תרד בעוד מעלה אחת, כאשר גם בסוף המרוץ בשעות הלילה המוקדמות החום יימשך, עם 25 מעלות ו-50 אחוזי לחות. שימו לב כי מניסיון העבר ייתכנו דחיות קלות בשעות ההזנקות במקרה שעומס החום יהיה כבד מדי, אז שווה לעקוב.

אז כמה צריך לשתות?
ההמלצות של התזונאי ליאור מני ממדיקס למזג אוויר חם כמו זה הצפוי כוללות בעיקר הקפדה על שתייה מרובה: "הקפדה זו צריכה לחול לכל אורך היום, בפרט בשעות שלפני המרוץ, וכן במהלך המרוץ עצמו. מומלץ לשתות כ-400-600 מ"ל מים או משקה ספורט בשעתיים שלפני המרוץ ו-200-300 מ"ל מים ממש לפני תחילת המרוץ. ניתן להוסיף גם משקה איזוטוני לתחושה למי שמכיר ומעדיף להוסיף, במקביל למים.

אז כמה צריך לשתות? | צילום: Pixabay

"פחמימות גם הן מסייעות בשמירה על ההידרציה במזג אוויר חם, שכן הן עוזרות לגוף לספוג ולשמור יותר מים בגוף, ובנוסף הן מתגברות את הגוף באנרגיה שנחוצה בפעילות גופנית עצימה שנמשכת מעל שעה-שעתיים. את הפחמימות אפשר לצרוך בצורת אוכל (למשל פירות, חטיף אנרגיה, בייגלה), או בצורת תוסף תזונה (משקה ספורט, ג'ל אנרגיה או אבקה אלקטרוליטים). אני מניח שרבים יגיעו ישירות מהעבודה, אז כדאי להתארגן על כל מה שנחוץ לכם מראש. אפשר גם לצרוך מוקדם יותר את התוספים או האוכל, למי שצריך להשלים אנרגיה או קצת עייף בשעות הללו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג