מה כל כך מיוחד בחצי מרתון ראס אל חיימה?

המרוץ שנחשב בעיני רבים לחצי המרתון המהיר בעולם יתקיים בפברואר כרגיל וימשוך אליו מלבד רצי העילית גם 2,800 רצים חובבים, ובפעם הראשונה גם ישראלים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
האי אל מרג'אן בראס אל חיימה שבאיחוד האמירויות

הנהירה של הישראלים לדובאי כבר החלה ותושבי איחוד האמירויות ילמדו בחודש הנוכחי על הדלקת נרות חנוכה, הזמר הים תיכוני שכובש את המפרץ הפרסי, תרבות ישראלית בכלל ותיירים ישראלים בפרט. אבל מי שכבר מכיר קצת את האמירתים יודע שהם אוהבים ליהנות מכל העולמות, ופותחים את שעריהם לכל התרבויות.

חלק מהמסלול באי אל מרג'אן שבראס אל חיימה | צילום: shutterstock

עוד כתבות בנושא 
חצי מרתון היסטורי הסתיים בשיא עולם בולנסיה
מי ירוץ השנה בחצי מרתון ראס אל חיימה?
העקרונות החשובים בהכנה לחצי מרתון שאתם חייבים להכיר

אז אולי בחורף הנוכחי יכניסו קצת ישראליות לאיחוד האמירויות, אבל בכל מה שקשור לתרבות ספורט נראה שאנחנו לא צריכים ללמד אותם כלום. העולם המערבי כבר הגיע לשם מזמן כדי לטפח את נושא הספורט והתרבות במדינה עשירה שרוצה לקבל הכרה מכולם, וזו הסיבה שדובאי ושאר האמירויות של האיחוד מארחות אירועי ספורט גדולים שמושכים אליהם את טובי הספורטאים מכל העולם.

אחד מהאירועים האלה הוא חצי המרתון בראס אל חיימה, שהיא אחת מ-7 האמירויות שמרכיבות את המדינה ומרוחקת כ-120 קילומטרים מהאמירות שכולם נוהרים אליה, דובאי. ראס אל חיימה היא למעשה האמירות הצפונית ביותר וחופיה פונים אל הקטע שמחבר בין המפרץ הפרסי למפרץ עומאן. בשנים האחרונות היא הפכה לאחד היעדים התיירותיים המובילים באיחוד האמירויות, וחלק גדול ממלונות הפאר של האיחוד נמצא בשטחה שמאופיין בחופים לבנים ואיים מלאכותיים.

חצי המרתון של ראס אל חיימה (RAK HALF MARATHON) שיתקיים ביום שישי ה-19 בפברואר נחשב לאחד המרוצים (או המסלולים) המהירים בעולם למרחק של 21.1 קילומטרים. יש כאלה שטוענים שהוא המהיר ביותר כי כבר נשברו בו 4 שיאי עולם, אבל אחרי חצי המרתון האחרון בולנסיה יש על מה להתווכח. מה שבטוח, המסלול הזה בהחלט שייך לטופ 5 בעולם מבחינת מהירות ואולי אפילו לטופ 3.

כך נראה שיא העולם האחרון לפני שנה בראס אל חיימה

המסלול הזה לא רק מהיר, אלא יפהפה. האטרקציה התיירותית הגדולה של ראס אל חיימה נקראת האי אל מרג'אן, שהוא בעצם ארכיפלג (קבוצת איים) מלאכותי המורכב מארבעה איים שיוצרים צורה של אלמוג. רוב מלונות הפאר של ראס אל חיימה נמצאים בשטח של הארכיפלג הזה, שמגיע עד למרחק של 4.5 קילומטרים בתוך הים מהחופים המקוריים של האזור. במסלול של חצי המרתון בראס אל חיימה רצים את רוב הקילומטרים על הארכיפלג הזה, מה שמבטיח מסלול שטוח לגמרי ונופים מרעננים של החופים שאומרים שהם היפים ביותר באיחוד האמירויות.

המסלול המקורי של חצי המרתון הוא מעגלי, ומתחיל ומסתיים בתוך האי. השנה, לפי נהלי הקורונה, תיעשה הפרדה בין רצי העילית ל-2,800 הרצים החובבים שיתחרו שם. רצי העילית יזנקו ב-6:30 בבוקר וירוצו את המסלול המקורי, ואילו הרצים החובבים יוזנקו בשבעה גלים החל מ-7:30 ואז כל רבע שעה עד 9:00. נקודת הזינוק שלהם תהיה במקום אחר על מנת לא ליצור עומס בנקודת הסיום, כאשר הרצים החובבים יסיימו בנקודת הסיום הרגילה. בכל מקרה, הם ייהנו מאותו המסלול בדיוק רק בצורה קצת אחרת.

האי אל מרג'אן בראס אל חיימה שבאיחוד האמירויות

זו תהיה השנה ה-15 שבה מתקיים חצי מרתון ראס אל חיימה. הפעם הראשונה היתה ב-2007 וכבר אז סמואל וואנג'ירו הקנייתי שבר את שיא העולם לגברים וסימן על המפה על האמירות הקטנה שבמפרץ הפרסי. מאז כיכבו שם גם שמות גדולים אחרים ושיא העולם נשבר על המסלול הזה עוד 3 פעמים, כשהשיא הנוכחי לנשים של אבאבל ישאנה האתיופית נקבע בשנה שעברה ועדיין מחזיק מעמד (1:04:31 שעה).

לצד המרוץ המרהיב לחובבים, גם בפברואר צפויים להגיע לראס אל חיימה כמה מהשמות הגדולים בעולם כשאצל הגברים נראה את השניים שסיפקו את קרב הענקים בולנסיה ביום ראשון האחרון, שיאן העולם הטרי קיבווט קנדי ואלוף העולם בחצי מרתון ג'ייקוב קיפלימו. אצל הנשים יתחרו שם בין השאר שיאנית העולם ישאנה ושיאנית העולם במרתון בריגיד קוסגיי. והחידוש השנה, גם הרצים הישראלים החובבים והמקצוענים (כמו לונה צ'מטאי סלפטר) יגיעו להתחרות בפעם הראשונה במקום היפהפה הזה, ויהיו חלק מהחגיגה הישראלית באיחוד האמירויות בחורף הנוכחי.

ואם מישהו או מישהי שאלו את עצמם האם אפשר לרוץ בבגדי ריצה רגילים, הרי בסך הכל מדובר במדינה מוסלמית. התשובה היא שכשמדובר באירוע ספורט ודאי, אף אחד באיחוד האמירויות לא רוצה ולא מתכוון לשנות את ההרגלים של אנשי העולם המערבי, ונשים לא צריכות לחשוב על "אאוטפיט" אחר כשהן רצות או מבלות בחוף הים. לעומת זאת תיירים שמגיעים לדובאי מתבקשים באופן כללי לא להתלבש בצורה חושפנית מדי כשהם מטיילים בעיר ובאתרים השונים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג