מה גורם לכוכב "דברים מוזרים" לרוץ כל כך הרבה?

שון אסטין רץ כבר מגיל 13 והשתתף עד היום ב-13 מרתונים. כסלבריטאי הוא חיפש במשך תקופה ארוכה עבור מי לרוץ, ומצא מטרה הולמת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בארצות הברית, סלבריטאים שרצים מרתונים כבר הפכו לדבר שבשגרה, וברוב המקרים הם מנצלים את מעמדם כדי לתרום לקהילה דרך הריצה. מסתבר שגם השחקן שון אסטין, שכיכב לאחרונה בסדרה "דברים מוזרים" ולפני כן ב"שר הטבעות", עושה דברים יפים גם מחוץ למסכי הטלוויזיה והקולנוע.

עוד כתבות בנושא 
הסלבריטאים שאוהבים סבולת 
מחקר: ילדים שיבצעו פעילות גופנית בבוקר יהיו מאושרים יותר
מדוע כל כך קשה לשמור על משקל גם אחרי שיורדים? 

אסטין הוא שחקן ותיק שהתפרסם כבר בגיל 13 בסרט "הגוניס" ומאז לא הפסיק לככב בקולנוע ובטלוויזיה, אבל גם לא הפסיק לרוץ. את המרוץ הראשון שלו הוא השלים עוד לפני גיל 14 בלוס אנג'לס, ומאז הוא טיפח את התחביב. היום כבר יש מאחוריו 13 מרתונים ואפילו תחרות איש ברזל, והתרומה שלו לקהילה היא עמותה שהקים, שמטרתה היא להחדיר את הריצה למרחקים ארוכים לבתי ספר יסודיים בארצות הברית ולגרום לילדים לרוץ למרחק של 5 קילומטרים.

"לא ידעתי עבור מי אני רוצה לרוץ, אז המצאתי את ההאשטג "run3rd", כי אני רץ קודם כל בשביל עצמי, לאחר מכן עבור המשפחה שלי ולאחר מכן עבור כולם", הסביר אסטין בראיון לאתר RUNNERS WORLD והוסיף: "אנשים התחילו להגיב בטוויטר ולבקש ממני לרוץ עבור קרוב משפחה שחזר מעיראק או עבור אמא שלהם. פתאום הריצה הפכה ממשהו אישי למשהו שהוא לא אנוכי".

תחביב הריצה התפתח בגיל 13 כששיחק בסרט "הגוניס". שון אסטין | צילום: Diane Krauss

אחרי שהוא הבין את זה, אסטין הקים את אותה עמותה מתוך מחשבה שלא כל הילדים בארצות הברית חשופים לפעילויות כל כך מעשירות. "פגשתי את מינדי פרזור שהיא מורה לחינוך גופני מאריזונה ואחת שתמיד חיפשה לעשות דברים בשביל התלמידים שלה. הקמנו באזור שלה תכנית שתעזור לילדים להגיע לרמה של ריצה ל-5 קילומטרים, והיום כבר הגענו ל-13 בתי ספר בשלוש מדינות. למרבה הצער, יש מקומות שבהם ילדים לא חשופים לספורט, אמנות ומוזיקה, וזה מצער לדעת שאלו הם דברים שאפשר להשיג רק אם גרים במקום מסוים. כשאנחנו מציעים פעילות כמו ריצה, זה לא משהו שעולה יותר מדי כסף ומצד שני ההשפעה על הילדים היא עצומה".

אסטין התייחס גם לשאלה כיצד הריצה תורמת לו בחיים ואמר: "המשקל שלי משתנה כל הזמן. הגעתי למצבים שבהם כל כך השמנתי, שכבר התחלתי להרגיש מוגבלות בתנועה. במקרים כאלה אני נזכר בזה שאני רץ, אני מתקדם צעד אחר צעד וזורם משם. וגם אם יש רגע שבו אני רוצה לעצור, אני שואל את עצמי למה לעצור משהו שאני כל כך אוהב לעשות? ואז אני מתחיל להציב לעצמי מטרות חדשות. הריצה עוזרת לי להרגיש בראש שאני חי, ערני ומרוכז במטרה להיות הבעל והאבא הכי טוב שאני יכול להיות. להיות האזרח הכי טוב שאני יכול להיות ולהיות הכי מקצוען שאני יכול. כשאני רץ, כל הדברים האלה מסתדרים לי בראש".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג