מדליית זהב לאנסטסיה גורבנקו בצרפת, שיא נוער לדריה גולובטי

השחיינית הישראלית ניצחה ב-100 גב בתחרות הראשונה מסבב המארה נוסטרום היוקרתי בזמן של 1:00.50 דקות. גולובטי שיפרה 1.75 שניות לשיא הקודם ב-400 חופשי והיא מדורגת שלישית בהיסטוריה של ישראל במשחה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

השחיינית הישראלית אנסטסיה גורבנקו זכתה הערב (ראשון) במדליית הזהב במסגרת התחרות הראשונה בסבב המארה נוסטרום היוקרתי הנערכת בקאנה שבצרפת. אלופת אירופה ניצחה את המשחה ל-100 גב בזמן של 1:00:50 והקדימה בתשע מאיות את אדלה פיסקורסקה הפולנייה. אינגריד וילם הקנדית סיימה שלישית בגמר צמוד במיוחד, בו רק 29 מאיות הפרידו בין הזהב למקום הרביעי.

גורבנקו בת ה-19 כזכור נפסלה אתמול במשחה הראשון שלה בתחרות, 200 מעורב אישי, אולם פיצתה על כך היום, כאשר כמעט עמדה בפעם השנייה על הפודיום במשחה ל-50 חזה, אולם סיימה במקום הרביעי בזמן של 30.74 שניות, רק שלוש מאיות ממדליה נוספת.

שחיינית ישראלית נוספת שהפגינה יכולת גבוהה היא דריה גולובטי בת ה-17, אשר שברה את שיא הנוער במשחה ל-400 חופשי כבר במוקדמות עם 4:15.99 דקות. מדובר בשיפור של 1.75 שניות לשיא הנוער הקודם, בו החזיקה חברתה לאגודת הפועל בת ים בקי פוזדנר מאז 2019. בגמר, גולובטי שחתה 4:16.42 דקות וסיימה שמינית.

דריה גולובטי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

גולובטי, שעד העונה היה נראה שמתמקדת במשחים הקצרים יותר (50, 100 ו-200 חופשי) רושמת התקדמות משמעותית העונה ב-400 ובקצב זה לא רחוק היום בו תשבור את השיא הישראלי של אנדי מורז שעומד על 4:13.79 דקות (כעת דריה מדורגת שלישית בדירוג ההיסטורי של ישראל במשחה זה, אחרי מורז ומרדית' בודנר). השחיינית הצעירה נכנסה לעונה הזאת עם שיא אישי של 4:21.22 דקות, בתחרות בווסטמונט לפני חודש שיפרה כמעט שלוש שניות לשיאה האישי וכעת קיזזה עוד 2.5 שניות, כשנראה שידה עוד נטויה.

עוד הערב, מירון חרותי ניצח את גמר ב' וסיים תשיעי ב-50 פרפר עם זמן של 23.78 שניות, דוד גרצ'יק סיים שלישי בגמר ב' ב-100 גב (מקום 11) עם 56.66 שניות. כעת, ימשיכו כל ארבעת השחיינים הישראלים לתחרות השנייה בסבב, שתיערך בברצלונה בימים רביעי וחמישי, ואליהם יצטרפו לאה פולונסקי, כריס פיצ'וגין, יעקב טומרקין, ענבר דנציגר, יואב רומנו וליאור מזרחי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג